Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

От Португалия до Сингапур - най-дългият маршрут за пътуване с влак

Пътешествие на релси през 13 държави и с дължина от 18 755 километра Снимка: iStock
Пътешествие на релси през 13 държави и с дължина от 18 755 километра

Из нашите географски ширини пътуването с влак никога не е било считано като особено интересен начин, по който бихме могли да прекарваме свободното си време и даже цели ваканции. По света обаче има много общности от влакови ентусиасти, за които железниците представляват най-добрият начин за пътуване и забавление.

Именно една такава група в Reddit, заедно с помощта на професионални експерти в областта, успя да открие най-дългият възможен влаков маршрут в света. Той започва в Португалия и завършва чак в далечен Сингапур, като дължината му е цели 18 755 километра и може да бъде прекосен за 21 дни.

Досега едно влаково пътуване по този маршрут щеше да завърши във Виетнам, продължавайки само 16 898 километра. От там, за да се стигне до Сингапур, на пътниците щеше да им се наложи да пътуват с автобус от Сайгон, през Камбоджа, Банкок и Куала Лумпур.

В началото на този месец обаче бе открита нова високоскоростна железопътна линия между Кунмин в Китай и Виентян, столицата на Лаос. Целият проект отнема пет години, за да бъде завършен, като разходите са поделени от двете държави.

Важното за влаковите ентусиасти в случая е конкретна 414-километрова отсечка по тази линия между град Ботен и Виентян, която се оказва липсващото звено в мечтания маршрут. Тя означава, че за търсещите екстремни влакови приключения вече е напълно възможно да пътуват директно от Пекин до Банкок и от там - направо към Сингапур.

Публикуваната в Reddit карта на маршрута показва, че пътниците тръгват от Португалия и минават през Испания, Франция, Германия, Полша, Беларус и Русия, преди да стигнат до източноазиатските страни - Монголия, Китай, Лаос, Тайланд, Малайзия и Сингапур, където приключва пътуването.

Според експерта в областта на влаковите пътувания Марк Смит, който има основна роля в изчисляването на целия маршрут, за да се премине цялото разстояние ще бъдат необходими 21 дни, включително няколко преспивания, както и времето за обработване на документи и прекачвания.

По неговите сметки в крайна сметка всичко може да струва около 1200 евро - доста по-евтино, отколкото със самолет, а и значително по-екологично.

Например един еднопосочен полет от Лисабон до летище "Чанги" в Сингапур ще означава отделянето на приблизително 1,67 тона вредни емисии в атмосферата. За сравнение, пътуването с влак ще доведе до едва 0,08 тона въглероден диоксид.

Все пак за момента всичко е по-скоро теория, отколкото реалност, тъй като на места в момента има наложени рестрикции заради коронавирус пандемията. Например две от най-дългите отсечки, експресът Париж-Москва и Москва-Пекин, в момента са спрени.

"Преди пандемията да наруши този маршрут, пътуването беше забележително лесно и сравнително достъпно," разказва Смит за The Independent. "Аз самият съм използвал транссибирската магистрала, за да отида от Лондон до Хонконг (чрез Москва-Пекин, който минава два пъти седмично) и от Лондон до Нагасаки (чрез ферибот от Владивосток). Прекрасно пътуване."

Това означава, че ако случайно искате да се впуснете в едно истинско влаково приключение, може да се наложи да поизчакате, докато ограниченията за пътуване бъдат премахнати.

 

Най-четените