The Body Shop: бизнес с кауза

Ако сте излизали извън България, вероятно сте виждали магазините на The Body Shop - голям козметичен бранд, известен колкото с добрите си продукти, толкова и с каузата си да прокара закон, който да забрани тестването на козметика върху животни.

Не е лесно човек да повярва, че един бизнес може да се гради около кауза и цел, различна от печеленето на пари. И все пак е вярно.

През последните седмици вероятно сте попадали на снимки от кампанията на The Body Shop и Cruelty Free International - „Forever Against Animal Testing".

Катето Евро, Силвия Лулчева, Силвия Петкова, Мона Гочев, Иван Тишев и други български знаменитости пуснаха снимки на домашните си любимци с шалчета с надпис „I am forever against animal testing", а кампанията намери широк обществен отзвук и у нас.

Само преди няколко дни се случи и дългоочакваното събитие за феновете на бранда, които не са малко и в България: The Body Shop отвориха два магазина - в The Mall и Paradise Center, плюс един електронен за онези, които копнеят за тяхното масло за тяло с кокос, но не обичат да ходят по молове.

По-добре късно, отколкото никога

Предвид факта, че The Body Shop обхваща 3 000 търговски обекта в над 60 държави, марката стъпва в България сравнително късно. Хубавото е, че магазините й идват на фона на едно нарастващо, трескаво очакване от страна на жените, които имат любопитство и желание към хубавата козметика, която минава и отвъд бизнес интересите и защитава кауза, към която много хора са съпричастни, каза представителката на бранда у нас Венета Петкова, с чиито усилия известната марка стъпи и в България.

Венета Петкова, представител на The Body Shop за България

Няколко години преговори стоят в основата на влизането The Body Shop в България.

За Венета, която вече има богат опит в търговията с други две успешние начинания - DUКА и Textura, привличането на световния козметичен бранд е и въпрос на лична кауза. Разказва ни, че е спечелена от марката още като дете, когато майка й носи продуктите на The Body Shop при завръщанията си от чужбина.

„Непрекъснато сме в търсене на нови пазари и обожаваме да откриваме магазини в Европа", допълва картина за експанзията към България Джени Уайтхорн, маркетинг директор за Европа и Африка на The Body Shop.

Джени Уайтхорн, маркетинг директор за Европа и Африка

„България може и да е малка, но географски е интересна държава - с растяща икономика и климат, който ражда търсене на различни продукти. Имате градска и селска среда, зима и лято, а като навсякъде другаде по света, жените искат да изглеждат добре и да се чувстват добре - нещо, за което нашите продукти работят усилено и успешно".

„The Body Shop кара хората да търсят тяхната естествена красота, а не да подражават на другите и да изглеждат като някой друг. Мислим, че в България има почва за този начин на мислене. От тийнейджърската си възраст до „златните си години", повечето жени обичат да експериментират с грима и козметиката, а нашата компания акцентира върху вниманието към наследствените ценности, отнасящи се до външния вид.

Проследяваме как се променя отношението към красотата през няколко поколения и какви опорни точки се застъпват в женската линия на всяко семейство, а това е изключително интересно", казва Джени Уайтхорн.

Какво ще намерите в магазините на The Body Shop


Очевидно една нова марка на козметичния пазар у нас трябва да има с какво да се отличи от другите, тъй като сме във време на свръхпредлагане, в което е все по-трудно да се направи избор.

The Body Shop имат голям набор от продукти, които помагат за специфичните нужди на различните типове кожа като едни от най-култовите им серии са тези с чаено дърво за по-мазна кожа и тези с коноп. Те хидратират дълбоко и продължително дори най-закоравялата кожа. В магазина им може да видите и чисто новия body yoghurt, както и иконичния крем за ръце с масло от коноп.

„Когато този крем излезе на пазара, преди точно 20 години, реакциите бяха доста противоречиви. Някои държави дори го забраниха, а хората винаги питаха дали може да се „замаят" от него.

Всъщност, кремът с коноп се прави от индустриален коноп, който не е същият като този, който се пуши. Не води до никакви ефекти на психичното състояние, освен ако не броим приповдигнатото настроение, когато чувстваме кожата си мека и нежна", разказва Джени.

Новите трендове на хоризонта на козметиката

Според маркетинг мениджъра на The Body Shop, в момента има няколко устойчиви тренда в козметиката, с които марките се съобразяват.

Един от тях са веждите: оформянето им, дебелината, дължината, стайлинга.

„Ако напишете "eyebrows shaping" в Интернет, може да прекарате месеци в гледане какво е модерно в момента. Ние предлагаме два хубави продукта за вежди: lash гел и няколко различни цвята за очертаване и скулптуриране на веждата. Истина е, че добре оформените вежди изцяло променят лицето в положителна насока".

Другият тренд е блясъкът, озаряването на лицето. Допреди година и половина контурирането е било основна тенденция в грима, но сега то отстъпва място на добавянето на повече светлина: нещо, което не е толкова сложно, че да не може една жена да го направи у дома си.

Още нещо, което може да направите с гримовете на The Body Shop, и то точно в този сезон, са модерните „фестивални" цветни линии на очите: по една ярка линия зелено, синьо или лилаво, изтеглена по клепача и леко встрани, дава супер фънки 2018-а вид.

8 милиона подписа

Толкова трябва да съберат онлайн и в магазините на марката хората от The Body Shop, за да внесат законодателни промени, които да забранят тестването на козметика върху животни: една нехуманна дейност, която причинява физически и психично страдание на животните като повечето от тях биват убивани или осакатени след края на експериментите.

Инициативата на The Body Shop се стреми да събере над 8 млн. подписа в петиция, която да бъде представена пред Общото събрание на ООН. Крайната цел е да бъде приета международна конвенция, с която нехуманната практика да бъде прекратена завинаги.

„Хората наистина искат да променят това. Най-много подписи събираме не онлайн, а в магазините - клиентите ни се чувстват добре, когато със собствената си ръка дават приноса си за това да защитим животните. Част от каузата ни е да информираме хората какво се случва", допълва Уайтхорн.

Какво искат жените?

На този въпрос Джени Уайтхорн има категоричен отговор: „Уважение. Да бъдат включени, да бъдат свързани. Жените обичат да разказват истории. Ходила съм в 66 държави и съм установила, че няма значение в каква култура си, когато седнеш сред група жени.

Независимо дали се намирате в Европа, Африка, Щатите или Азия, дори да не говориш езика им, винаги можеш да научиш от тях разни неща. И винаги ще се чувстваш на мястото си".

Още снимки от откриването на The Body Shop можете да видите горе в галерията.

Новините

Най-четените