Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Наричаха я "крава" и "петниста хиена", а в момента е сред елита на топ моделите

Уини Харлоу и животът с витилиго Снимка: Getty Images
Уини Харлоу и животът с витилиго

На доста американски тийнейджърки не им е било лесно в училище.

Уини Харлоу може да го потвърди - тя търпи жестоки подигравки за външния си вид, а на всичкото отгоре този външен вид е причинен от рядко заболяване. Харлоу е диагностицирана с витилиго, още когато е на четири.

Това е рядко заболяване, при което по кожата прогресивно започват да се появяват бели петна и тя заприличва на карта. Харлоу е цветнокожа и белите петна, които все повече изникват по кожата ѝ, са още по-видими и контрастни.

Затова, както самата тя признава, започват да я наричат "крава" и "петниста хиена".

"Винаги съм се чувствала отчуждена от съучениците си. Тогава имах чувството, че съм единственият човек на света с витилиго", разказва Харлоу пред High Snobiety.

Снимка: Getty Images

Тя не крие, че някои майки са съветвали децата си да странят от нея, защото не са имали достатъчно информация за състоянието на Уини и са смятали, че е заразно.

Харлоу допълва, че самото витилиго не вреди толкова на самочувствието ѝ, колкото коментарите на околните. "Мнението на другите хора - това ме нараняваше", казва тя.

Сред големите удари по самочувствието на тийнейджърката е нейното кандидатстване за продавачка в магазин на козметичния бранд Sephora, при което, още когато виждат снимките ѝ, мениджърите я отхвърлят.

Майката на Харлоу непрекъснато ѝ обяснява, че момичето не бива да се идентифицира само с витилигото, че трябва да гледа на себе си като на далеч по-сложна личност. Уини обаче е убедена, че бъдещето ѝ е някъде, където почти никой няма да я вижда.

Снимка: Getty Images

Затова тя решава, че иска да стане журналистка в женско списание или в спортно издание. Но тогава Instagram започва да набира популярност и възгледите ѝ се променят.

Именно в социалната платформа Харлоу започва да вижда други хора с витилиго, които гордо позират за снимките си и не крият състоянието си. Дълбоко в себе си тя знае, че не е единствената с подобна кожа, но когато го вижда с очите си - започва тотално да променя мнението си за самата себе си.

Самата Уини също бързо започва да трупа последователи и на 18-ия си рожден ден отбелязва, че има 100 хил. потребители, които я следват в Instagram.

Непрекъснато получава съобщения от други хора с витилиго, които споделят нейните притеснения и я намират за вдъхновяваща.

Снимка: Getty Images

"Пишеха ми - майка ми има витилиго от Х години и сега намери профила ти и много те харесва. Тя обожава снимките ти!", припомня си Харлоу.

Instagram се оказва и пътят към истинската известност за тийнейджърката. Един ден Тайра Банкс, която води риалитито "Следващият супермодел на Америка", забелязва кадри на Уини из социалната платформа и веднага надушва потенциала ѝ.

Когато за първи път Харлоу се появява пред Банкс и останалите съдии в шоуто, Банкс ѝ казва: "Аз те намерих, видях те в социалните мрежи".

Тайра смята, че откритието ѝ е идеалният контрапункт на симетричната красота, която по принцип се търси у моделите. Въпреки впечатляващите ѝ фотосесии, Уини е елиминирана две седмици преди финала, но зрителският вот я връща обратно в предаването.

Снимка: Getty Images

Все пак тя се разминава с приза от шоуто.

Банкс изпраща участничката с думите, че в нея има "нещо специално" и я насърчава да не се отказва от кариерата на модел.

Харлоу обаче е категорична, че се връща в университета да следва журналистика и че не иска да позира повече пред камерите. И тогава съдбата отново си казва думата - тя получава обаждане от популярния фотограф Ник Найт, който я моли да пътува до Лондон за фотосесия на луксозен бранд дънкови облекла.

"Казах си, че вече няма нужда да затварям вратите, които Господ ми отваря", откровена е Уини.

И прави именно това - минава през широко отворената към успехите врата. Следват договори с козметични марки като Maybelline и, да, вече споменатата Sephora. Работи с Fendi, Swarovski, Nike и Puma.

Уини е първият модел с витилиго, който участва в ревю на Victoria"s Secret.

Най-важната мисия според самата Харлоу обаче е да говори колкото се може - повече, за витилиго и за това как се живее с подобно състояние.

"Хора с витилиго ми казват - искам във Victoria"s Secret, искам на корица на Vogue. Моята задача е да ги убедя, че нищо от това не е невъзможно", убедена е Харлоу.

 

Най-четените