Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Петте големи дизайнерски къщи, за които Зендая не беше достойна

Звездата още не е носила облеклата им на червения килим Снимка: Getty Images
Звездата още не е носила облеклата им на червения килим

Замислите ли се за модна икона, по която поколението Z въздиша в един глас, почти сигурно в съзнанието ви ще изникне образът на Зендая.

Актрисата категорично се наложи като повелителка на червените килими през последните години, но според стилиста ѝ Лоу Роуч най-големите дизайнерски къщи са се съмнявали, че влиянието ѝ в модата ще стигне чак такива висини.

Пред подкаста The Cutting Room Floor Роуч споделя, че на старта в кариерата ѝ петте най-големи модни къщи са отказали да облекат Зендая за публичните ѝ появи.

Става дума за Chanel, Dior, Gucci, Valentino и Saint Laurent, които в прав текст са казали на стилиста на звездата, че тя е твърде "зелена", за да носи техните дрехи на светски събития.

"Тя [Зендая] беше 14-годишна, когато започнах да работя с нея и тогава "големите пет" [Chanel, Dior, Gucci, Valentino и Saint Laurent] отказаха да ѝ изпратят дрехи. Казаха ми: "Не, опитайте пак следващата година. Прекалено е млада. Не е включена в календара ни", припомня си стилистът.

Зендая и стилистът ѝ Лоу Роуч. Снимка: Getty Images
Зендая и стилистът ѝ Лоу Роуч.

Твърдият отказ от лидерите в модната индустрия предизвиква Роуч категорично да ги извади от списъка си с брандове, с които Зендая ще работи в бъдеще.

Независимо от разрастващата ѝ се популярност и от осезаемото ѝ влияние в модните тенденции, Роуч не отстъпва от решението си да държи актрисата далеч от каймака в дизайнерските марки.

"До периода, в който снима първата си корица за американския Vogue [през 2017 г.], тя не беше носила дрехите на тези дизайнери. И още не е. Никога не е носила Dior на червения килим. Никога не е носила Chanel на червения килим. Никога не е носила Gucci. А първият път, в който облече Valentino публично, бе едва след като подписа договор с тях", казва Роуч.

Стилистът допълва и че според личните му критерии първото "не" е окончателно. Когато дизайнерски бранд откаже да работи с обличаната от Роуч знаменитост, стилистът не си прави труда да потърси марката втори път.

Досега бариерата му е пробивана само от Valentino, които през 2022 г. се сродиха със Зендая за рекламна кампания, а след това направиха звездата от "Еуфория" посланик на марката си заедно с Флорънс Пю и Ан Хатауей.

Първият дизайнер, който обръща по-специално внимание на отличаващите се визии на Зендая, е Томи Хилфигер. През 2019 г. дизайнерът си сътрудничи с актрисата за съвместна колекция, а по-късно скрои роклята ѝ за "Мет гала".

Същата година Зендая подписа договор с Louis Vuitton и стана лице на парфюма Idole на Lancome.

През 2021 г. актрисата получи награда за модна икона на годината от Организацията на модните дизайнери в Америка.

И ако тези ѝ постижения не показват достатъчно, че звездата се справя отлично и без да носи дрехите на "големите пет", стилистът ѝ припомня последните прес обиколки за "Дюн" и "Претендентите".

Зендая предизвика фурор с тоалетите си и дефинира ново определение при комбинирането на дрехи - "методично обличане".

Значението му е подобно на термина методично актьорство, при който актьорът заживява в образа на героя си и извън снимачната площадка. Но при методичното обличане известната личност носи дрехи, които се асоциират с героя ѝ от филма.

Снимка: Getty Images

Така например Зендая носеше облекла, заиграващи се с научната фантастика, докато рекламираше премиерата на "Дюн: Част втора". А за прес обиколката на "Претендентите" с Лоу Роуч избраха тоалети, препращащи към тениса.

Референциите им към двата филма бяха видими, тъй като премиерите бяха в последователни месеци и феновете на Зендая ясно можеха да доловят огромните разлики във визиите ѝ.

Роуч и актрисата са тандем от 13 години и макар че миналата година стилистът обяви пенсионирането си, продължава да работи със Зендая, а тя от своята страна, още се консултира първо с него кои модни марки да облича и кои - не, за червения килим.







 

Най-четените