Бившият бейзболист Алекс Родригес не е типичният клиент на козметиката за мъже. Той е хетеросексуален, традиционалист и определящ се като алфа-мъжкар спортист. Накратко казано, Родригес е последният човек, от когото може да се очаква да стартира собствена линия грим за мъже, но именно това е последният му бизнес.
В последната реклама на новия си бранд Hims бившият годеник на Дженифър Лопес показва на господата как да си нанасят коректор. Твърди, че формулата е разработена специално за по-грубата мъжка кожа и се предлага в 8 различни нюанса.
Изглежда, че интересът към мъжкия грим нараства на Запад, особено сред поколението Z. Проучване от 2019 г. на изследователската фирма Morning Consult установява, че една трета от американските мъже под 30 години се интересуват от грим и са склонни да го използват.
Търговците, от своя страна, се стараят да отговорят на желанията им и все по-често предлагат грим продукти за мъже в асортимента си с опцията да се закупуват анонимно и с възможности за тестване от клиентите, които за първи път пазаруват мъжка козметика.
През 2019 г. най-търсеният продукт е гелът за вежди на Tom Ford Beauty. Този успех на козметичната стока убеждава дизайнера да създаде цяла серия от гримове само за мъжката си аудитория и изненадващо за предварителните настройки за слабо търсене, гримовете се продават много добре.
Това дава сигнал и към конкурентни модни брандове, които разширяват предложенията си с включени продукти против стареене и грижа за кожата.
"Клиентите ни търсят основно козметика, прикриваща петната и обезцветяването на кожата. Вероятно заради умората или карантината по време на пандемията", казва Сам Кершоу от онлайн магазина Mr. Porter.
Той добавя, че през последната година заради Zoom срещите все повече господа са започнали да търсят коректори и фон дьо тени, за да изглеждат добре пред камера.
В Азия пазарът за мъжки грим също се разраства. Само през 2019-та продажбата на продукти за мъжка красота са се увеличили с 50% и голям интерес се наблюдава при моливите за вежди и гланцовете за устни.
В Южна Корея AmorePacific изчислява, че 70% от мъжете във военната сфера използват козметика, което я кара да пусне специална военна линия, включваща естествен камуфлажен грим и охлаждащи и избелващи маски, които могат да се ползват след тренировка.
"Ако искате да лакирате ноктите си, за да покажете творческата си страна, не бива да бъдете осъждани за това. Чуждото мнение не би трябвало да се отразява на вашите възгледи за естетика", казват от AmorePacific.
На това мнение е и Алекс Родригес, който показва, че дори един мъж с традиционно възпитание и хетеросексуалност, може да се интересува от външния си вид и да се старае да бъде красив.