След 42 години България има първата си завършена магистрала - "Тракия".
"Люлин" не я броим с мижавите й двайсетина километра.
Президентът Росен Плевнелиев и министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева прерязаха официално лентата на последния пътен участък днес.
Жътвата на емечика в околните райони беше приключила, така че можеха да извадят хора със знаменца покрай магистралата, но масовката са я пропуснали.
Ако на всеки 40 и повече години правим по една магистрала, във века, когато и въздушните таксита няма да са фантастика, България ще е приключила с магистралния си пръстен.
Магистралата не просто свързва София с морето. Какво по-добро доказателство за приемственост между БКП и БСП - аутобанът, замислен при Тодор Живков е открит по времето, когато на власт е синът на най-близкия му съратник в ЦК - Димитър Станишев.
Нечий пиарски ентусиазъм разпрати още в петък, 12 юли, до медиите прессъобщение, че магистралата е открита - заедно с важни думички в него от речта на транспортния министър Данаил Папазов. После от транспортното министерство се извиниха.
42 години за 360 километра.
Римляните са построили за 26 години близо два пъти по-дългия Виа Игнатиа, с 5 метра широко платно с павирана повърхност.
Какво й липсва на финалната 34-километрова отсечка на "Тракия"? Ами това, което липсва и в цяла България - тоалетни. Но при церемониалното рязане на лентата това няма значение. А и дошлите да я открият, се връщат обратно в София. Другите все ще устискат до морето.
За нямането на бензиностанции властта каза да питаме "частния интерес".