Всички говорят за Дженифър Лорънс. Тя е млада, красива, успешна, има вече един "Оскар", за който сме почти сигурни, че няма да й е последният. Обяви, че си взима година почивка от актьорската си кариера, за да се отдаде на социалните си каузи. О, да, и облече една черна рокля на известен дизайнер, с което накара светът да обсъжда доколко е бил правилен изборът й, както и колко точно е студено в Лондон през февруари.
На премиерата на най-новия си филм - "Червената лястовица", тя се появи с черна рокля с дълбоко деколте и още по-дълбока цепка от едната страна.
Това подтикна доста хора, предимно жени, ако трябва да сме честни, да коментират дали не й е некомфортно в този тоалет. Все пак колегите й мъже на снимките са с пуловери и палта.
Феминистките нападат особено ожесточено Лорънс, обвинявайки я, че е избрала разголената рокля пред това да се облече според времето и така затвърждава стереотипите, че една жена трябва да демонстрира бюста и краката си, за да бъде забелязана. Други от своя страна оплакват "горката Дженифър", според тях очевидна жертва на "жестокия" Холивуд, който кара звездите си да носят няколко парчета плат, вместо удобни дрехи.
Актрисата обаче не е от знаменитостите, които предпочитат да си държат устата затворена. Напротив - тя е прочута с острите си и смели изказвания и тази седмица реши да не прави изключение от този си имидж. В свой постинг във Facebook Лорънс нарича споровете "абсурдни" и веднага допълва, че роклята с марка Versace е толкова невероятна, че не би я покрила с палто и шал.
Освен това каза, че би стояла и в снега с тази рокля, защото обича модата и защото това е нейният избор за облекло. Според Дженифър подобен тип пререкания отклоняват вниманието на аудиторията от наистина важните теми. А накрая всичко опира до това всеки да има право на избор, дори и той да е да носиш изрязана рокля в студа.
Тя изказва на глас мнението, че да намираш сексизъм дори и на места, където очевидно липсва, не е израз на феминизъм. Да си обиден от всичко не е феминизъм.
Всъщност спорът между тези, нарочили себе си за феминисти, и звезди, които явно се чувстват достатъчно добре в кожата си и не се притесняват да я показват, не се разразява за първи път.
В края на декември миналата година активисти обвиниха в сексизъм видео календара на британското списание Love, в който голи модели отброяват дните до Коледа. Манекенките завършваха видеата с репликата "Остани силна", но някои прецениха, че никоя жена не може да бъде силна, докато е в изрязано боди и намазана с бебешко олио. Тогава също имаше категоричен отговор от позиращите в предизвикателните клипове.
Супермоделът Емили Ратайковски обясни, че да се снима по бельо й даава усещане за власт и й позволява да изрази себе си.
Нито тя, нито някоя от другите участнички в секси кадрите не изглежда особено притеснена за репутацията си или за това как публиката я възприема.
По-рано през 2017-а звездата от поредицата за Хари Потър Ема Уотсън също засегна темата сериозно. Тя е известна с изказванията си относно равноправието между половете и борбата за равно заплащане на мъжете и жените, но полуголата й фотосесия за Vanity Fair предизвика вълна от дискусии редно ли е една феминистка да се снима по този начин. Уотсън беше определена като лицемерка и обвинена, че след края на франчайза за магьосници просто се опитва отново да предизвика шум около себе си.
Младата британка също не си замълча и каза, че феминизмът е свързан със свободата и справедливостта, а не с бюста й.
Ако погледнем отвъд медийната шумотевица, никоя от тези жени няма проблем с реализацията си, напротив.
След края на "Хари Потър" Ема Уотсън се снима както в суперпродукции като "Красавицата и звярът" и "Ной" на Дарън Аронофски, така и в по-малко популярни филми като "Колония", където си партнира с Даниел Брюл и Микаел Нюквист. Очевидно Уотсън има пълната свобода спокойно да избира проектите, с които се захваща, без значение дали са боксофис хитове, или малки независими продукции.
Емили Ратайковски е обявена от списание People за най-скъпо платения модел за изминалата година. В момента състоянието й възлиза на около 275 млн. долара. Тя дължи това не само на впечатляващия си външен вид, но и на добър предприемачески нюх. Ратайковски е собственик на верига ресторанти за бързо хранене, има собствена линия парфюми и дори собствена марка водка - Wonderatajkowski.
А бърз преглед на проектите, в които Дженифър Лорънс участва, показва, че повечето от тях могат да бъдат определени като по-скоро феминистки.
Тя е Катнис Евърдийн - Сойката присмехулка в "Игрите на глада", която предизвиква революцията в тоталитарния и жесток Панем.
В "Джой" е силната самотна майка, която успява да стигне до върха, благодарение на своята изобретателност. Образът й в "майко!" е сатира на стереотипната роля на жената в семейството. В най-новия й филм - "Червената лястовица". отново ще я видим в ролята на силен женски персонаж - балерината-шпионин Доминика Егорова.
Странно е, че никой не обръща внимание на тези подробности и трудът, който стои зад поредицата успешни роли, но една черна рокля с дълбоко деколте може да развълнува всички, наричащи себе си феминистки.