Каквото и да е масовото обществено мнение, особено на по-образованата част от телевизионните зрители, в годините VIP Brother има твърдо ядро зрители, вярно на съответното качество на продукта. Точно както повелява законът за еволюцията, аудиторията се разделя на естествен принцип.
Всеки избира какво да гледа и преценява дали съдържанието, което нахлува в дома му чрез телевизора, е интересно, подходящо за семейството му и общото ниво на интелект. Ако не е - просто не гледа и сменя на друг канал.
Двете големи телевизии отдавна влизат в задължителния старт на сезонните си двубои по-скоро по задължение и по правило.
Отдавна знаят спрямо праймтайм програмите си какъв пазарен дял имат и коя аудитория при кого отива. Всяка ползва собствена пийпълметрия, макар "на рекламния пазар" това никак да му харесва, но тука е така.
През настоящия сезон обаче се случи нещо странно. До тази есен "Брадърът" държеше приличен резултат, без значение от съдържанието, участниците, темата и конфликтите. Собствената пийпълметрия го показваше, без значение какво показва пийпълметрията на другата телевизия, там битката не може да бъде спечелена.
От самия си старт в началото на тази седмица обаче риалитито е направо смазано по собствените си рейтинги - те са в полза на конкурентния формат "Фермата". Последните данни от сряда вечерта дават повече от 10 пункта разлика в полза на "Фермата" по рейтингите на Нова тв. По рейтингите на бТВ разликата е над 20 пункта.
Стигна се дори дотам форматът да изкопира от "Фермата" уроците по българска история, които предаването води всяка седмица и са част от състезанието между участниците. Когато обаче подредиш на чинове в класна стая плеймейтки по народни носии и гримьори, чиито речник е по-беден дори от магазин по времето на Виденовата зима, а обръщенията помежду им варират между „мяймуняк", „селянка" и „грозница", резултатът е още по-тъжен и отблъскващ.
Тези изводи нямат особена стойност за онези пред малкия екран, които не само, че никога няма да спрат с дистанционното на маймуняка и грозницата, ами изобщо не се и интересуват от резултатите.
От туш-състоянието VIP Brother и сриващия му се рейтинг се вълнуват на пръв поглед предимно рекламодателите, за да си сверят часовника какво избира аудиторията, а оттам - къде да насочат рекламните си бюджети.
В недрата на тази иначе вътрешноведомствена информация обаче може и да дреме една чудата и странна добра новина.
Да не й се радваме предварително, може и да не се случи. Но си представете, ако ерата на низките страсти и ниското качество от все още основния информационен източник у нас - телевизията, приключва? Толко отдавна е време, че чак времето сякаш спря.
*Тушé (от фр.) - поражение