Зайнуб Амир е студентка на 21 години, която се е преместила от Албания в Ню Йорк преди няколко години. Най-големият успех за момента обаче е, че превръща хобито и страстта си в нелош бизнес.
Нейният акаунт в Twitter - SimplySFans, посветен на Тейлър Суифт, отбелязва своята седма годишнина.
Профилът вече има над 124 хил. последователи, макар че невинаги е бил толкова популярен.
Когато Зайнуб започва, из мрежата няма много активни фенове на любимата й певица. Около нея във виртуалното пространство има най-много 30 души, с които споделят интереса си към русата изпълнителка.
В момента обаче Амир възприема себе си като човека, който е на върха на йерархията от фенове на Тейлър. Тя смята, че има отговорности както към звездата, така и към тези 124 хил. потребители, които чакат от Зайнуб да разберат най-новото около своята любимка.
Амир официално отговаря за координацията между феновете и спонсорите на турнетата на Суифт. Непрекъснато я молят за помощ около церемонии по връчването на награди, промоции на лимитирани серии дрехи и обувки и, общо взето, разчитат на нея да следи всяко движение на Тейлър и да го отразява. Всичко се свежда до това Зайнуб да е първа в новините за Суифт.
За тази цел Амир получава всички известия от акаунти на други запалени фенове, от тези на мениджърите на Тейлър и, разбира се, от нейния собствен. В момента, в който певицата публикува нещо, Зайнуб го разпространява през своите профили в Twitter и Tumblr. Това се е превърнало във втора природа за нея.
Избързването не е случайно - Амир вече далеч не е единствената, която се интересува живо от Тейлър Суифт.
Има поне дузина акаунти и почитатели, които с удоволствие ще я изместят от позицията на фен номер едно.
Трябва да се отбележи и че Суифт не е единствената, около която се е самоорганизирала подобна група от почитатели. Миналата година фенове на Хари Стайлс от One Direction се учат един друг как да свалят нелегално първия му солов сингъл, за да го изстрелят до първото място в класацията на Billboard. Така функционира модерната група от почитатели.
Повечето такива запалянковци не биват компенсирани по никакъв начин за усилията си, но някои успяват да монетизират страстта си. Една част от тях се превръщат в инфлуенсъри, които брандовете ухажват, други получават като подарък пътувания за концерти и билети за участията. Амир обаче твърди, че не се интересува от парите и подаръците, които получава. Въпреки това охотно определя акаунтите си като бизнес.
А като във всеки бизнес, и в този има предизвикателства. Най-голямото от тях са авторските права. Всяко видео, което е с продължителност над 30 секунди, независимо дали е от самата Тейлър, или от спонсорите й, се определя като запазено авторско право. Същото се отнася за снимките от фотографите, с които певицата работи и които са наети да я следват по петите. Трябват само 6-7 нарушения на авторските права, за да бъде изтрит даден профил.
Това е предизвикателство за хора като Амир, особено когато любимите им изпълнители са на турне или на някое награждаване и снимките излизат през няколко минути.
Затова Зайнуб често използва опцията за screenshot и внимава да не прави клипове, по-дълги от 10 секунди. Когато има възможност, иска разрешение от авторите. Стреми се акаунтът й да бъде най-популярният, но без да нарушава правилата твърде много.
За нея няма никакъв смисъл да краде снимки и да маха водния знак от тях - така или иначе някой вече го е направил няколко минути преди нея. По тази причина моли за разрешение, ако кадрите са уникални. В противен случай предпочита просто да споделя съдържанието от официалните страници на певицата. И всичко се случва в среда, в която вече има десетки акаунти, борещи се за същото внимание.
Суифт обаче съвсем сериозно разчита на Амир. През 2012-а, когато все още няма толкова много фенски профили, екипът на Тейлър моли именно Зайнуб да помогне с промоцията на турнето Red с постовете си. Когато през 2014-а певицата става част от любимата си платформа - Tumblr, профилът й следи точно пет други акаунта и един от тях е на Амир. Да си сред първите в тези платформи означава, че и Тейлър, и екипът й те забелязват, което значи и че те и търсят, ако имат нужда. Амир е прекарвала време с любимката си общо три пъти за последните шест години.
Според нея мениджърите на Суифт имат списък с надеждни и популярни акаунти, които да използват за промоции. Като компенсация Амир например получава или пари, или безплатни брандирани стоки, или безплатни билети, достъп до зад кулисите, до премиера на албум.
Но не всичко е печалба.
Така например Амир се сдобива с най-новия албум на Тейлър два пъти... иска или не. "Reputation" върви с две различни специални издания за изпълнителката. Тъй като Амир държи да има и двете издания, се оказва с два еднакви албума. Като истински фен обаче тя прави компромис и си ги купува.
Освен това билетите за първите редове на концертите на Тейлър са чувствително по-скъпи от "стандартните" и ако не са й подарени - й излизат "солено". И в крайна сметка всеки път, в който Суифт допусне почитателите си близо до себе си, това се оказва нова маркетингова схема.
Но Амир не критикува любимката си - защо певицата да не е и амбициозна бизнес дама? Достатъчно й е,че обича Тейлър... и че печели от това.