През последните години всяка значима спортна загуба в САЩ неизменно е илюстрирана с едно широко разпознаваемо лице.
Лицето на Майкъл Джордан. Което на всичкото отгоре плаче.
Meme-то на обления в сълзи баскетболен идол се превърна в символ на болката от поражението. Отвъд океана това изображение се наслагва върху състезатели, треньори, фенове, съдии...
Ако сте без профил в туитър и нямате представа какво е meme (това се отнася за теб, мамо), ето малко информация. През 2009 г., когато Джордан бе приет в баскетболната Зала на славата, той държа впечатляваща и много емоционална реч. Снимката на лицето му - с плувнали очи и блестящи бузи - се превърна в meme няколко години по-късно.
Потребителите на туитър буквално се влюбиха в него и постепенно го наложиха като емблема на загубата.
Истерията се разрази в началото на 2015 г., когато хората започнаха да го използват по всякакви поводи и да визуализират собственото си разочарование по даден въпрос. Появиха се дори своеобразни наръчници, озаглавени The Definitive Guide to Using the Michael Jordan Crying Meme. Сред препоръките в него е дори "Когато майка ти изяде лакомствата на Хелоуин".
Meme-то натрупа такова влияние, че тимът играчите на Аризона го използваха масово, след като бяха разбити от Каролина в Националната футболна лига.
В онлайн средата, където увлеченията и тенденцията идват и си отиват за часове, само най-добрите си извоюват интернет безсмъртие. И лицето на Въздушния, който плаче, е една от тях.
Забавно ли е? Да, заради очевидната му нелепост. Също и заради очакването върху чия физиономия ще изгрее днес.
Но заради масовата употреба - най-вече заради стремежа към повече споделяния, използването на тъжния Джордан става все по-малко креативно и следователно по-малко смешно. И все по-често се прекрачват границите на добрия вкус.
Ситуацията стана още по-сложна, след като преди няколко дни Негово Въздушество направи очаквано признание - не понася, когато от монитора отново и отново изскача собствената му мокра физиономия.
Има и друг аспект, който не е за подценяване - мощният юридически екип на легендата следи изкъсо дали потребителите са водени единствено от чувството си хумор, или се стремят да заработят пари.
Какво да се прави - интернет еволюция.
Вижте повече в галерията.