

Хитовият минисериал е демонстрация за това колко лесно се поддават младите хора на влиянията в социалните мрежи. Историята се заплита около 13-годишния Джейми, който е арестуван за убийството на своя съученичка. Момчето твърди, че е невинно, но доказателствата на полицията сочат обратното.

Режисираният от Дейвид Финчър биографичен филм разказва за създаването на Facebook — от идеята в общежитието на Харвард до глобалната революция в комуникацията. Главният герой Марк Зукърбърг, изигран от Джеси Айзенбърг, е представен като гений, чиито амбиции водят до разриви в приятелствата и поредица от съдебни дела.
Освен че е брилянтно написан и заснет, филмът действа и като предупреждение: той показва как технологиите, създадени да свързват хората, могат да изолират, манипулират и произвеждат нови форми на власт и неравенство.

Филмът проследява историята на Томаш Гемза – амбициозен, но неетичен студент по право, който е изключен от университета за плагиатство. След изключването си той се присъединява към PR агенция, която се оказва фабрика за тролове, специализирана в разпространение на фалшиви новини и онлайн омраза. Томаш бързо се издига в йерархията, използвайки новопридобитите си умения, за да манипулира общественото мнение и да преследва лични цели.

Трилърът е аларма за това, че много днешни родители не познават добре децата си. По-точно – не познават дигиталната им самоличност. Историята на Searching се фокусира върху баща, чиято дъщеря изчезва мистериозно. Опитвайки се да я намери, той влиза в социалните ѝ мрежи и там разбира, че момичето е водело паралелен начин на живот.

По много показатели филмът “Изчезнала” (Missing) се приема за духовния наследник на Searching, само че историята е обърната – детето търси родителя. Джун е тийнейджърка, която в един най-обикновен ден не успява да се свърже с майка си. Момичето е убедено, че някой я е отвлякъл, и използва всякакви инструменти – от разбиване на имейли до хакване на камери за видеонаблюдение, за да разбере истината.

Историята се развива в реално време, изцяло на екрана на компютъра на главния герой – млад мъж на име Матиас. Той намира изоставен лаптоп и започва да го използва, без да знае, че машината принадлежи на човек, замесен в тъмната мрежа (Dark Web).
Когато Матиас и неговите приятели по време на групов видео чат разбират какво има на лаптопа, те се оказват въвлечени в опасна игра с мистериозна и смъртоносна групировка от хакери.

Биографичният политически трилър, режисиран от Оливър Стоун, разказва реалната история на Едуард Сноудън. Той е бивш служител на ЦРУ и консултант на Агенцията за национална сигурност на САЩ (NSA), който през 2013 г. разкрива на медиите информация за мащабните програми за масово следене, провеждани от правителството на САЩ.

Малко преди “Еуфория” Сам Левинсън режисира този фантастичен трилър, който да ни напомни, че всички сме уязвими пред хакерските атаки. Историята се развива в измисления град Сейлъм, където масово изтичане на лични данни разпалва хаос, насилие и морална паника. Четири тийнейджърки се оказват в центъра на бурята, след като стават мишена на обществения гняв и насилие.

Вайлет (Меган Фахи) е майка и вдовица, която се решава да отиде на първата си романтична среща от години. В Tinder тя се запознава със симпатичния Хенри (Брендън Скленар), който окуражава надеждите ѝ, че все още се намират свестни мъже. Малко след запознанството им обаче, Вайлет получава заплахи от непознат номер. В съобщенията се казва, че ако не убие Хенри, малкият ѝ син и сестра ѝ ще пострадат.

Британската драма проследява историята на тийнейджърката Кейси (Мейзи Уилямс), която става жертва на ужасяваща онлайн атака. Една вечер, докато е сама вкъщи, непознат прониква в компютъра ѝ, източва личните ѝ данни и я принуждава да се изправи срещу поведението си онлайн.

И на финала – за тези от вас, които нямат насита на филми, предупреждаващи ни за опасностите на интернет, предлагаме да изгледате британската документална поредица Tinder Swindler. Тя проследява израелския измамник Шимон Хают, който използва приложението за запознанства Tinder, за да съблазнява жени и да ги вкарва във финансови дългове.