Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 филма, които ще гледаме с удоволствие на “Киномания”

“Домът на Gucci”

Вдъхновен от шокиращата истинска история на империята зад италианската модна къща Gucci, филмът на Ридли Скот разкрива какво означава да носиш това име, каква е неговата цена и колко далеч би стигнало едно семейство, за да получи контрол и власт. Ще станем свидетели на три десетилетия, изпълнени с любов, упадък, амбиция, предателства и отмъщение, водещи до трагичен край .

В центъра на историята е чаровната и интелигентна Патриция (Лейди Гага), която е омъжена за Маурицио Гучи (Адам Драйвър) – внук на създателя на Gucci и един от наследниците на компанията. 

Докато направлява натовареното с изключително високи залози развитие на иконичната марка, Патриция се бори с всички сили за надмощие над основните фигури в семейния бизнес, включително нейния съпруг, хитрия му чичо Алдо, предприемчивия му братовчед Паоло и старомодния му баща Родолфо. Снимка: Киномания
“Домът на Gucci”

Вдъхновен от шокиращата истинска история на империята зад италианската модна къща Gucci, филмът на Ридли Скот разкрива какво означава да носиш това име, каква е неговата цена и колко далеч би стигнало едно семейство, за да получи контрол и власт. Ще станем свидетели на три десетилетия, изпълнени с любов, упадък, амбиция, предателства и отмъщение, водещи до трагичен край .

В центъра на историята е чаровната и интелигентна Патриция (Лейди Гага), която е омъжена за Маурицио Гучи (Адам Драйвър) – внук на създателя на Gucci и един от наследниците на компанията.

Докато направлява натовареното с изключително високи залози развитие на иконичната марка, Патриция се бори с всички сили за надмощие над основните фигури в семейния бизнес, включително нейния съпруг, хитрия му чичо Алдо, предприемчивия му братовчед Паоло и старомодния му баща Родолфо.

“Белфаст”

Действието на новата лента от Кенет Брана (‘Убийство в Ориент експрес”, "Хенри V”) се развива в родния му град Белфаст и разказва за невинността на големите мечти. Драмата се развива в края на 60-те години, когато Ирландия преминава през бурен период на работнически стачки и културни промени и се фокусира върху младо момче с неограничено въображение и желание за бляскаво бъдеще.

Определяна като “най-личната лента на Брана”, филмът триумфира на Международния кинофестивал в Торонто с награда от публиката. Снимка: Киномания
“Белфаст”

Действието на новата лента от Кенет Брана (‘Убийство в Ориент експрес”, "Хенри V”) се развива в родния му град Белфаст и разказва за невинността на големите мечти. Драмата се развива в края на 60-те години, когато Ирландия преминава през бурен период на работнически стачки и културни промени и се фокусира върху младо момче с неограничено въображение и желание за бляскаво бъдеще.

Определяна като “най-личната лента на Брана”, филмът триумфира на Международния кинофестивал в Торонто с награда от публиката.

“Герой”

Новият филм на двукратния носител на “Оскар” Асгар Фархани (“Раздяла”, “Търговският пътник”) e модерна притча за изкуплението и уважението. Историята на "Герой” се гради около живота на Рахим (Амир Джадиди), който попада в затвора, понеже не е успял да изплати старите си дългове. 

Ненадейно обаче му дават двудневен отпуск за добро поведение и той го използва, за да се споразумее с кредиторите си. Разчитайки на добрата им воля, Рахим се надява, че ще получи отсрочка, но обстоятелствата не се нареждат в негова полза. Снимка: Киномания
“Герой”

Новият филм на двукратния носител на “Оскар” Асгар Фархани (“Раздяла”, “Търговският пътник”) e модерна притча за изкуплението и уважението. Историята на "Герой” се гради около живота на Рахим (Амир Джадиди), който попада в затвора, понеже не е успял да изплати старите си дългове.

Ненадейно обаче му дават двудневен отпуск за добро поведение и той го използва, за да се споразумее с кредиторите си. Разчитайки на добрата им воля, Рахим се надява, че ще получи отсрочка, но обстоятелствата не се нареждат в негова полза.

“Анет”

Ан (Марион Котияр) е оперна примадона, а съпругът ѝ Хенри (Адам Драйвър) е шоумен, който трудно контролира гневните си изблици. На пръв поглед двамата са напълно несъвместими, но влюбени дотолкова, че са готови да направят компромис с различията в характерите си. Бракът им е като ходене по въже, но се крепи успешно, докато двойката не открива, че дъщеря им Анет има уникална дарба. 

Романтичната комедия се превърна в един от най-обсъжданите филми на тазгодишния фестивал в Кан заради провокациите спрямо захаросаните клишета за любовта, а режисьорът Леос Каракс си тръгна с награда за най-добра режисура. Снимка: Киномания
“Анет”

Ан (Марион Котияр) е оперна примадона, а съпругът ѝ Хенри (Адам Драйвър) е шоумен, който трудно контролира гневните си изблици. На пръв поглед двамата са напълно несъвместими, но влюбени дотолкова, че са готови да направят компромис с различията в характерите си. Бракът им е като ходене по въже, но се крепи успешно, докато двойката не открива, че дъщеря им Анет има уникална дарба.

Романтичната комедия се превърна в един от най-обсъжданите филми на тазгодишния фестивал в Кан заради провокациите спрямо захаросаните клишета за любовта, а режисьорът Леос Каракс си тръгна с награда за най-добра режисура.

“Добрият шеф”

"Усърдна работа, усърдна лоялност” са ценностите, изписани по стените на преуспяваща компания за производство на кантари. Шефът им Бланко (Хавиер Бардем) е като бащинска фигура за целия персонал и архетипен представител на патриархалния манталитет, уверен, че само богатите бели мъже имат място на лидерските позиции. 

Бланко с лека ръка намира изход за най-големите катастрофи на компанията - протест заради уволнен служител и аферата му с млада стажантка, докато машинациите му не излизат наяве. Снимка: Киномания
“Добрият шеф”

"Усърдна работа, усърдна лоялност” са ценностите, изписани по стените на преуспяваща компания за производство на кантари. Шефът им Бланко (Хавиер Бардем) е като бащинска фигура за целия персонал и архетипен представител на патриархалния манталитет, уверен, че само богатите бели мъже имат място на лидерските позиции.

Бланко с лека ръка намира изход за най-големите катастрофи на компанията - протест заради уволнен служител и аферата му с млада стажантка, докато машинациите му не излизат наяве.

“Брак по италиански”

Италианската класика от 1964 г., номинирана за “Оскар” и “Златен глобус”, разказва за сладкаря Доминико (Марчело Мастрояни) и проститутката Филумена (София Лорен), които са влюбени, но изправени пред формалното обстоятелство, че Доминико вече има сключен брак. Филумена се опитва да го прилъже да се разведе и да се ожени за нея. Опитите му да анулира брака си обаче водят до низ от комични ситуации. Снимка: Киномания
“Брак по италиански”

Италианската класика от 1964 г., номинирана за “Оскар” и “Златен глобус”, разказва за сладкаря Доминико (Марчело Мастрояни) и проститутката Филумена (София Лорен), които са влюбени, но изправени пред формалното обстоятелство, че Доминико вече има сключен брак. Филумена се опитва да го прилъже да се разведе и да се ожени за нея. Опитите му да анулира брака си обаче водят до низ от комични ситуации.

“Маестро Енио Мориконе”

Документалният филм за един от най-популярните филмови композитори на XX век събира свидетелства на известни актьори и режисьори, работили с него през годините. Споделени са архивни кадри, които разкриват неговата страст към музиката, филмите и шаха, както и събитията от неговия живот, вдъхновили най-известните му композиции. Снимка: Киномания
“Маестро Енио Мориконе”

Документалният филм за един от най-популярните филмови композитори на XX век събира свидетелства на известни актьори и режисьори, работили с него през годините. Споделени са архивни кадри, които разкриват неговата страст към музиката, филмите и шаха, както и събитията от неговия живот, вдъхновили най-известните му композиции.

“Пътят на едно разглезено дете”

Тази година светът изгуби човекът Жан-Пол Белмондо, но актьорът остава безсмъртен чрез филмите си. А една от класиките му, за която печели награда “Сезар”, е “Пътят на едно разглезено дете”. 

В лентата Белмондо влиза в ролята на бизнесмен, който на 50-ия си рожден ден решава да се преквалифицира. Уморен от работа и многолюдното си семейство, той бяга в Африка. Но миналото го настига в лицето на един от бившите му служители, който изглежда решен на всяка цена да досажда на бившия си шеф, без да обръща внимание на факта, че той обръща нова страница в живота си. Снимка: Киномания
“Пътят на едно разглезено дете”

Тази година светът изгуби човекът Жан-Пол Белмондо, но актьорът остава безсмъртен чрез филмите си. А една от класиките му, за която печели награда “Сезар”, е “Пътят на едно разглезено дете”.

В лентата Белмондо влиза в ролята на бизнесмен, който на 50-ия си рожден ден решава да се преквалифицира. Уморен от работа и многолюдното си семейство, той бяга в Африка. Но миналото го настига в лицето на един от бившите му служители, който изглежда решен на всяка цена да досажда на бившия си шеф, без да обръща внимание на факта, че той обръща нова страница в живота си.

"Най-лошата личност на света”

30-годишната Юлие (Ренате Рейнсве) е жена пред екзистенциална криза. На прага на 30-годишния си рожден ден Юлие обмисля да прекрати дългогодишната си връзка и да напусне работа, понеже поставя под въпрос житейските си решения до момента. И макар че в началото е стресиращо, отказът ѝ да се вписва в клишетата започва все повече да ѝ харесва. Снимка: Киномания
"Най-лошата личност на света”

30-годишната Юлие (Ренате Рейнсве) е жена пред екзистенциална криза. На прага на 30-годишния си рожден ден Юлие обмисля да прекрати дългогодишната си връзка и да напусне работа, понеже поставя под въпрос житейските си решения до момента. И макар че в началото е стресиращо, отказът ѝ да се вписва в клишетата започва все повече да ѝ харесва.

"Камбаната”

Моноспектакълът на Деян Донков по едноименния роман на Недялко Славов е трагичен разказ за препятствията на бивш затворник, осъден за двойно убийство, който решава да се изповяда, за да потърси духовно просветление. Спектакълът е под режисурата на Деян Донков, който влиза и в главната роля, и обещава емоции в широк обхват, които да извадят зрителите извън комфортната им зона. Снимка: Киномания
"Камбаната”

Моноспектакълът на Деян Донков по едноименния роман на Недялко Славов е трагичен разказ за препятствията на бивш затворник, осъден за двойно убийство, който решава да се изповяда, за да потърси духовно просветление. Спектакълът е под режисурата на Деян Донков, който влиза и в главната роля, и обещава емоции в широк обхват, които да извадят зрителите извън комфортната им зона.