Майсторът на провокациите в киното Пол Верховен ни отвежда в ренесансова Италия и ни запознава с монахинята Бенедета - игуменка, отдадена на Бог, но тормозена от еротичните си хомосексуални фантазии. Тя пази плътските си желания в тайна, докато нейната помощничка не показва, че е физически привлечена от нея и с удоволствие ще пренесе картините от въображението ѝ в реалността.
“Бенедета” е адаптация по романа „Неприлични действия: животът на монахиня лесбийка в ренесансова Италия” на Джудит К. Браун, считащ се за един от първите документи, свидетелстващ за хомосексуална връзка в религиозните среди.
Екранната адаптация по едноименния научнопопулярен епос на Франк Хърбърт разказва за сина на благородно семейство, върху чиито рамене тежи защита на най-ценния елемент в галактиката.
Пол Атреидски (Тимъти Шаламе) трябва да стигне до най-опасната планета във Вселената, за да осигури бъдещето на своето семейство и народ, като в това време планетата се тресе от конфликт заради снабдяването с меланж - подправка, която отключва върховния потенциал на човечеството. А режисьор на този епос е Дени Вилньов ("Блейд Рънър 2049").
Става дума за адаптация на романа “Изгубени илюзии”, който е част от епоса “Човешка комедия” на писателя Оноре дьо Балзак. Филмът разкрива облика на френското общество от Великата френска революция. Героите са отражение на епохата след разгрома на Наполеон, когато членовете на старата аристокрация отиват един по един на гилотината и младата буржоазия постепенно нагала своето влияние.
Филмът е адаптация на едноименния експериментален роман на Милан Фющ от 1942 г. и ни запознава с морски капитан, който се обзалага с приятел в кафене, че ще се ожени за първата жена, която влезе през вратата. Басът обаче се превръща в коварен любовен триъгълник, белязан от страст и ревност.
Книгата “Историята на жена ми” е спрягана за връх в творчеството на Милан Фюз, а в сюжета се откриват паралели с класиката “Опасни връзки” от Шодерло дьо Лакро.
Шон Пен и дъщеря му Дилън Пен влизат в ролята на семейство, чието щастие и спокойствие е изградено върху добре прикривана тайна. Бащата, Джон Вогел, изигран от Шон Пен, води двойствен живот, в който едновременно е фалшификатор и обира банки, докато вкъщи е мечтаният съпруг и татко.
Филмът е базиран на действителна история по романа на журналистката Дженифър Вогел - "Истинската история за фалшивия живот на баща ми".
Шестима семейни французи, които отдавна не са изпитвали тръпката на новата връзка, решават да освежат интимния си живот посредством ролеви игри, различни форми на ексхибиционизъм и принудително въздържание. Във френската комедия ще видим чувственост и разнообразие от сексуални експерименти, представени по забавен начин, и комбинирани с доволно количество пиперливи разговори.
Кити, въображаемото момиче, до което Ане Франк адресира своя прочут дневник, оживява в дома на младата писателка в Амстердам. Кити разлиства страниците, върху които Ане описва преживяванията си в “задната къща” и се впуска в търсене на любимата си приятелка назад във времето.
Анимацията е по мотиви от “Дневникът на Ане Франк” и не се препоръчва за деца под 10 години.
Документалната лента е пиршество за почитателите на Труман Капоти. Тя събира телевизионни участия на писателя и интервюта с негови доверени лица. На екран ще се види как Капоти купонясва в компанията на представителите на висшето общество в САЩ, а след това не се свени да разкрие тайните им публично.
Прочутият Густав Айфел, който проектира Айфеловата кула в Париж и Статуята на свободата в Ню Йорк, оживява във френската драма “Влюбеният Айфел”, за да покаже една по-нежна и сантиментална страна на гения зад чертожната дъска. Във филма архитектът се среща с мистериозната Адриан преди поредния си инженерен подвиг и открива, че любовта също може да го вдъхновява.
Немската драма по едноименната новела на Стефан Цвайг представя адвокат, хвърлен от нацистите в затвора, който се опитва да издържи тежкия психически тормоз посредством играта на шах. Чрез тясното геометрично пространство и с безбройните комбинации играта ободрява главния герой и изостря сетивата му.