„Бързи и яростни“ е най-лошата манифестация на стерилизирането и сериализирането на киното. По-невдъхновена и предвидима дори от поредиците на „Марвел“, DC и новите епизоди на „Междузвездни войни“. По-нагъл в своята детинщина и сантименталност от young adult заглавията и фентъзи недоразуменията.
Най-свирепият грях на „Бързи и яростни“ е содомизирането на жанра, безотговорното хвърляне на културните кодове в центрофугата на кастрираното въображение и маркетинговите изследвания за предпочитанията на проклетото милениал поколение.
Екшън киното никога не е изглеждало толкова безпомощно, беззъбо, бездиханно. Поджанрът на преследванията с коли падна от шедьовър като „Френска връзка“ до корпоративен мутант като „Бързи и яростни“. Дори претенцията за бензиново порно не е оправдана. Това е по-скоро газова сапунка.
А опитите да се издигне този автомобилен франчайз до нивото на епична и иконична драма за семейни ценности и сложни човешки взаимоотношения е невероятен фейл. Какво ни продават - „Кръстникът на колела“ или „Игра на тронове и тунинги“?