Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-добрите и най-лошите филмови продължения

ДОБРИТЕ

„Кръстникът 2“

Да се  заснеме  достойна втора част на абсолютно завършения и съвършен филм „Кръстникът“ сигурно е изглеждало като непосилна задача, като епично предизвикателство. Точно каквито ги е обичал гигантският гений Франсис Форд Копола през златното за киното десетилетие на 70-те години. 

Копола и оркестрираният от него топ екип правят продължение и отправят предложение, на което не може да се откаже. „Кръстникът 2“ разгръща трагично-диаболичния образ на Майкъл Корлеоне и хвърля мост към младостта на баща му – криминалния патриарх Вито, благодарение на най-изумителното и легендарно паралелно повествование в историята на киното. Пачино и Де Ниро достигат върха на актьорската професия в съответните роли. 

Всяка сцена, всяка реплика, всяка монтажна връзка, движение на камерата и музикален тон в този opus magnum допринасят за апотеоза на киното като изкуство. 
„Кръстникът 2“ е най-доброто филмово продължение и едно от най-важните произведения на XX век.
ДОБРИТЕ

„Кръстникът 2“

Да се заснеме достойна втора част на абсолютно завършения и съвършен филм „Кръстникът“ сигурно е изглеждало като непосилна задача, като епично предизвикателство. Точно каквито ги е обичал гигантският гений Франсис Форд Копола през златното за киното десетилетие на 70-те години.

Копола и оркестрираният от него топ екип правят продължение и отправят предложение, на което не може да се откаже. „Кръстникът 2“ разгръща трагично-диаболичния образ на Майкъл Корлеоне и хвърля мост към младостта на баща му – криминалния патриарх Вито, благодарение на най-изумителното и легендарно паралелно повествование в историята на киното. Пачино и Де Ниро достигат върха на актьорската професия в съответните роли.

Всяка сцена, всяка реплика, всяка монтажна връзка, движение на камерата и музикален тон в този opus magnum допринасят за апотеоза на киното като изкуство. „Кръстникът 2“ е най-доброто филмово продължение и едно от най-важните произведения на XX век.

„Терминатор 2: Денят на страшния съд“

Това не просто е едно от великите продължения в историята. „Т2“ е по-голям и по-добър от оригинала. Камерън доразвива собствения си научно-фантастичен филм с много повече размах, умение и въображение. Арнолд Шварценегер е исторически в образа на безизразна машина за убиване, а този път роботът от бъдещето с хипертрофирала мускулатура и фетиш към рокерския дрескод е от добрите. 

„Т2“ революционизира визуалните ефекти и капсулира духа на една епоха, в която комерсиалните филми бяха изкуство. 
Дори и прекалената мелодрама на финала не може да отнеме от металическото  очарование на тази тотална стоманена класика.
„Терминатор 2: Денят на страшния съд“

Това не просто е едно от великите продължения в историята. „Т2“ е по-голям и по-добър от оригинала. Камерън доразвива собствения си научно-фантастичен филм с много повече размах, умение и въображение. Арнолд Шварценегер е исторически в образа на безизразна машина за убиване, а този път роботът от бъдещето с хипертрофирала мускулатура и фетиш към рокерския дрескод е от добрите.

„Т2“ революционизира визуалните ефекти и капсулира духа на една епоха, в която комерсиалните филми бяха изкуство. Дори и прекалената мелодрама на финала не може да отнеме от металическото очарование на тази тотална стоманена класика.

„Пришълците“

Отново Джимбо Камерън. Режисьорът с реноме на брутален и ефикасен диктатор продължи херметичния космически хорър шедьовър на Ридли Скот „Пришълецът“ по възможно най-впечатляващия начин. Камерън запазва клаустрофобичната атмосфера и пълзящия съспенс, но добавя тонове екшън и милитаристичен мачизъм. Резултатът е върховен адреналинов кик, мокрият сън на феновете на тестостероненото кино. Чудовища, картечници и една безпощадна Сигорни Уийвър. „Пришълците“ е класика, която не остарява, а отлежава.
„Пришълците“

Отново Джимбо Камерън. Режисьорът с реноме на брутален и ефикасен диктатор продължи херметичния космически хорър шедьовър на Ридли Скот „Пришълецът“ по възможно най-впечатляващия начин. Камерън запазва клаустрофобичната атмосфера и пълзящия съспенс, но добавя тонове екшън и милитаристичен мачизъм. Резултатът е върховен адреналинов кик, мокрият сън на феновете на тестостероненото кино. Чудовища, картечници и една безпощадна Сигорни Уийвър. „Пришълците“ е класика, която не остарява, а отлежава.

„Индиана Джоунс и храмът на обречените“

Освен, че е сред най-яките продължения, правени някога, „Индиана Джоунс и храмът на обречените“ е и едно от най-виртуозните, зрелищни и забави приключения, запечатвани на целулоид. След изключителния успех на фантастичния „Похитители на изчезналия кивот“ Спилбърг, Лукас и Харисън Форд доизграждат иконичния образ на авантюристичния учен Инди с това отвинтващо глави, смазващо бясно препускане под формата на пълнометражен игрален филм, наречен „Храмът на обречените“. И до ден днешен нищо не може да  доближи разбиващия ритъм на гениалното 118-минутно екшън блаженство.
„Индиана Джоунс и храмът на обречените“

Освен, че е сред най-яките продължения, правени някога, „Индиана Джоунс и храмът на обречените“ е и едно от най-виртуозните, зрелищни и забави приключения, запечатвани на целулоид. След изключителния успех на фантастичния „Похитители на изчезналия кивот“ Спилбърг, Лукас и Харисън Форд доизграждат иконичния образ на авантюристичния учен Инди с това отвинтващо глави, смазващо бясно препускане под формата на пълнометражен игрален филм, наречен „Храмът на обречените“. И до ден днешен нищо не може да доближи разбиващия ритъм на гениалното 118-минутно екшън блаженство.

„За няколко долара повече“ и „Добрият, лошият и злият“

Перфектното продължение на стилизирания спагети-уестърн „За шепа долари“. През 60-те години на миналия век могъщият италиански режисьор Серджо Леоне изобретява своя собствена марка каубойско кино, а младият, импозантен Клинт Истууд се превръща в брадясалото, смръщено лице на новия жанр. 

„Доларовата“ трилогия е завършена от Леоне с един от най-великите филми в историята – „Добрият, лошият и злият“. Безсмъртно произведение, което надхвърля жанровите рамки и се превръща в нещо много повече от ултимативния спагети-уестърн.
„За няколко долара повече“ и „Добрият, лошият и злият“

Перфектното продължение на стилизирания спагети-уестърн „За шепа долари“. През 60-те години на миналия век могъщият италиански режисьор Серджо Леоне изобретява своя собствена марка каубойско кино, а младият, импозантен Клинт Истууд се превръща в брадясалото, смръщено лице на новия жанр.

„Доларовата“ трилогия е завършена от Леоне с един от най-великите филми в историята – „Добрият, лошият и злият“. Безсмъртно произведение, което надхвърля жанровите рамки и се превръща в нещо много повече от ултимативния спагети-уестърн.

ЛОШИТЕ

„Скорост 2“

Този филм е всичко друго, но не и скоростен. Продължението на великолепния деведесетарски екшън с Киану Рийвс, Сандра Бълок и Денис Хопър се влачи и предлага мъчително изживяване за всеки почитател на жанра. Оригиналът се открои с напрегната фабула за автобус-бомба, който трябва да се движи бясно по пътища и магистрали, за да не избухне в пламъци. Находчивата режисура на Ян Де Бонд и страхотния монтаж превърнаха „Скорост“ в есенциалното бензиново зрелище. 
В „Скорост 2“ имаме огромен круизен кораб, в който няма нищо скоростно, освен желанието на зрителя това недоразумение на стойност 160 милиона долара да приключи.
ЛОШИТЕ

„Скорост 2“

Този филм е всичко друго, но не и скоростен. Продължението на великолепния деведесетарски екшън с Киану Рийвс, Сандра Бълок и Денис Хопър се влачи и предлага мъчително изживяване за всеки почитател на жанра. Оригиналът се открои с напрегната фабула за автобус-бомба, който трябва да се движи бясно по пътища и магистрали, за да не избухне в пламъци. Находчивата режисура на Ян Де Бонд и страхотния монтаж превърнаха „Скорост“ в есенциалното бензиново зрелище. В „Скорост 2“ имаме огромен круизен кораб, в който няма нищо скоростно, освен желанието на зрителя това недоразумение на стойност 160 милиона долара да приключи.

„Матрицата: Презареждане“ и „Матрицата: Революции“

Двете раздути и непоследователни продължения почти успяха да развалят фантастичното впечатление от модерната класика „Матрицата“. Брат и сестра Уашовски (тогава още бяха двама братя) искаха да създадат трилогия за историята, но пропаднаха под тежестта на собствената си грандиозна амбиция. И докато „Презареждане“ предлага някои великолепни екшън сцени, то в „Революции“ всичко е като поразено от компютърен вирус. Не работи и дразни зверски. 

Разкошната митология от  „Матрицата“ е замърсена с толкова много помпозно, кухо философстване и излишно драматургично усложняване от двете продължения, че за момент започвате да се питате дали и оригиналът всъщност не е надценен боклук. Но спокойно, не е. Точно обратното. Просто „Презареждане“ и особено  „Революции“ са напълно излишни.
„Матрицата: Презареждане“ и „Матрицата: Революции“

Двете раздути и непоследователни продължения почти успяха да развалят фантастичното впечатление от модерната класика „Матрицата“. Брат и сестра Уашовски (тогава още бяха двама братя) искаха да създадат трилогия за историята, но пропаднаха под тежестта на собствената си грандиозна амбиция. И докато „Презареждане“ предлага някои великолепни екшън сцени, то в „Революции“ всичко е като поразено от компютърен вирус. Не работи и дразни зверски.

Разкошната митология от „Матрицата“ е замърсена с толкова много помпозно, кухо философстване и излишно драматургично усложняване от двете продължения, че за момент започвате да се питате дали и оригиналът всъщност не е надценен боклук. Но спокойно, не е. Точно обратното. Просто „Презареждане“ и особено „Революции“ са напълно излишни.

„Синът на Маската“

„Маската“ е един от най-забавните филми на 90-те с важен принос в развитието на дигиталните технологии и крайъгълен камък за кариерата на Джим Кери. „Синът на маската“, пръкнал се десетилетие след оригинала, е кинематографичен аборт. Всичко, което работеше в първия филм и го превърна в палава, пародийна екстраваганца, тук е прецакано. Сценарият скрибуца, картинката е кофти, а изпълненията са обидни. Оценката на филма в imdb.com e 2,1 от 10 и много хора смятат, че това е проява на щедрост.
„Синът на Маската“

„Маската“ е един от най-забавните филми на 90-те с важен принос в развитието на дигиталните технологии и крайъгълен камък за кариерата на Джим Кери. „Синът на маската“, пръкнал се десетилетие след оригинала, е кинематографичен аборт. Всичко, което работеше в първия филм и го превърна в палава, пародийна екстраваганца, тук е прецакано. Сценарият скрибуца, картинката е кофти, а изпълненията са обидни. Оценката на филма в imdb.com e 2,1 от 10 и много хора смятат, че това е проява на щедрост.

„Първичен инстинкт 2“

Има филми, които просто не трябва да бъдат пипани. Еротичният трилър на Пол Верховен дефинира жанровия пик през 90-те и сюблимира секусална енергия за няколко атомни бомби само с една сугестивна сцена. Много добре знаете за #Кой момент става въпрос. Казано с прости думи – филмът си беше супер. Казано с още по-прости думи – Шарън Стоун не трябваше да се разкрачва за продължението.
 „Първичен инстинкт 2“ притежава еротичния заряд на развален кухненски робот. Съвсем закономерно този провал се смята за един от най-лошите филми на миналото десетилетие.
„Първичен инстинкт 2“

Има филми, които просто не трябва да бъдат пипани. Еротичният трилър на Пол Верховен дефинира жанровия пик през 90-те и сюблимира секусална енергия за няколко атомни бомби само с една сугестивна сцена. Много добре знаете за #Кой момент става въпрос. Казано с прости думи – филмът си беше супер. Казано с още по-прости думи – Шарън Стоун не трябваше да се разкрачва за продължението. „Първичен инстинкт 2“ притежава еротичния заряд на развален кухненски робот. Съвсем закономерно този провал се смята за един от най-лошите филми на миналото десетилетие.

„Джурасик парк 3“

Без Спилбърг на режисьорския стол това трябваше да се очаква. „Джурасик парк 3“ е невдъхновен саботаж срещу глобалната диномагия, отключена от оригиналния филм през 1993-а. Много хора казват, че продължението „Изгубеният свят: Джурасик парк“ не струва, но те не знаят какво говорят.
Истинският провал е тройката – кратък и абсурден. Нито Сам Нийл, нито Уилям Мейси можаха да помогнат. След няколко месеца ще видим как ще се представи четвъртата част, озаглавена „Джурасик свят“.
„Джурасик парк 3“

Без Спилбърг на режисьорския стол това трябваше да се очаква. „Джурасик парк 3“ е невдъхновен саботаж срещу глобалната диномагия, отключена от оригиналния филм през 1993-а. Много хора казват, че продължението „Изгубеният свят: Джурасик парк“ не струва, но те не знаят какво говорят. Истинският провал е тройката – кратък и абсурден. Нито Сам Нийл, нито Уилям Мейси можаха да помогнат. След няколко месеца ще видим как ще се представи четвъртата част, озаглавена „Джурасик свят“.