Уди Алън е малкият очилат магьосник на хубавото, магическо и дори силно романтично кино. Неговите филми са пленили не един или двама киномани. В последните години режисьорът обича да изпраща своите персонажи в различни екстремни, абсурдни и дори патови ситуации. Освен това, маестро Алън бленува за старите златни години на джаз и женски финес. Ние също, и затова обожаваме да гледаме последния му филм, който ни плени - прекрасният „Магия в полунощ". Той мина някак незабелязано по родните фестивали. В него Алън води зрителя в зелена и тучна Франция, през 20-те години на миналия век и изправя един срещу друг чаровната Ема Стоун - в ролята на самопровъзгласил се медиум, срещу титанично добрия Колин Фърт, който е илюзионист, дошъл да я изобличи като измамница. Всичко останало е история, при това леко магическа. Полейте този филм с чаша розе или просеко, и го гледайте задължително.
Като говорим за храна, има един женски филм, който може да причини силно и качествено слюноотделяне и това е „Джули и Джулия". Майсторката на романтични истории - Нора Ефрон, взима книгата на Джули Пауъл, която описва своето приключение в света на френската кухня, като „решена съм да сготвя всички 524 рецепти на Джулия Чайлд за 365 дни. И да бъда безстрашна" от книгата на известната кулинарка „Да овладееш изкуството на френската кухня". Пътят на двете жени през най-фамозна гурме дестинация, каквато е Франция, е разказана паралелно в две различни времена - Джулия Чайлд през 50-те години в Париж и младата Джули в началото на новото хилядолетие в Ню Йорк. Филмът носи поредна номинация на титаничната Мерил Стрийп, а Ейми Адамс, Стенли Тучи и Крис Месина са като добри подправки в този филм на вкусове и аромати.
Истинска класика, когато стане дума за романтично, добро британско кино. Ричард Къртис - майстор на плавните любовни истории, пише сценария за този неостаряващ шедьовър на жанровото кино. Сигурно няма човек, който да не е гледал „Нотинг Хил" и да не си е мечтал за толкова семпла и същевременно епична любовна история. Хю Грант е в златния си период, когато снима филма, а Джулия Робъртс му партнира великолепно. Към това се добавя и останалата част от прекрасния британски каст, начело с незабравимото изпълнение на Рис Ифанс. „Нотинг Хил" е като вкусен коктейл - може да се консумира винаги, независимо от времето и мястото. А накрая на всеки човек му се иска някъде някой да му посвети пейка и да я остави в едни от най-красивите паркове - тези в Лондон.
Макар и леко нестандартен за лятото, тъй като действието в него се развива през зимата, този филм за две любовни двойки, трогва дори най-ледените и цинични женски сърца. Освен това в него участва великолепната Кейт Уинслет. Като истинска кралица на британското кино, тя стои прекрасно в кадър, плътно и трогателно в сцените с Ели Уолах. Компания й правят Джъд Лоу, Камерън Диас и Джак Блек. Кейт и Камерън играят жени, които решават да разменят къщите си, тъй като и на двете им е писнало от всичко и по този начин, както се случва в добрия свят на романтиката и любовта, срещат мъжете на живота си. „Ваканцията" е за всички романтични души, които искат да се сгушат на дивана и да стоят приковани към телевизора най-малко два часа.
Филмът, адаптация по романа на Катрин Стокет „Слугинята", излиза през 2011 година. Номиниран е за 4 награди „Оскар", включително за „най-добър филм", носи статуетка на Октавия Спенсър и поставя в центъра на Холивуд актриси като Джесика Частейн, Вайола Дейвис и Ема Стоун. Освен тези неопровержими факти за качество, филмът може да се похвали с прекрасен сюжет и теми като женската независимост, расизма и майчинството. Към всичко това се добавя невероятното чувство за хумор, което той носи и плавната цветна режисура на Тейт Тейлър, който е и автор на сценария. Ако сте пропуснали романа, разказан от три различни жени - две чернокожи прислужници и една млада и пламенна активистка за правата на хората - може спокойно да наваксате това лято с прекрасната му екранизация. Вземете си кърпички и се пригответе за готино, емоционално кино.
Джузепе Торнаторе е магьосник, стане ли дума за чувствени разкази, любов и красиви жени на високи токчета. В този прекрасен, похотлив и сексуален филм на италианския майстор, в центъра е сочната Моника Белучи, която изглежда като привидение от нечий мъжки сън. Тя пуши, носи червено червило и разхожда дългите си крака и големи гърди из уличките на провинциална Италия, за да пробуди сексуалния заряд в душата на младо момче. Красив, нежен, чувствен, сексуален и малко тъжен, „Малена" е нашето европейско предложение за почитателите на качественото женско кино.
„Усмивката на Мона Лиза" е един от филмите, които много хора, включително и жени, биха пропуснали с лека ръка, защото им звучи като блудкава женска история. Но е гарантирано, че той не е такъв. В него има изкуство, бъзици с порядките на обществото в средата на миналия век и Джулия Робъртс. Тя е свободомислеща американка, която отива да преподава изкуство в девически колеж, като по този начин успява да вкара веселие, ентусиазъм и емоция в монотонното ежедневие на момичетата. Младите Кирстен Дънст, Джинифър Гудуин, Джулия Стайлс и Маги Джиленхол й правят компания, както и красивият секси грозник Доминик Уест. Да, филмът не е „Обществото на мъртвите поети", но е приятен и много женски.
Десет години след като става хит на Бродуей, свободната интерпретация, базирана на „Пигмалион" на Джордж Бърнард Шоу, става и филм. Одри Хепбърн и колосът на Бродуей Рекс Харисън играят главните роли. Филмът излиза през 1964 година и печели 8 награди „Оскар". Всеки един човек поне веднъж е гледал различна вариация на този великолепен мюзикъл, но нищо не може да замени оригинала. „Моята прекрасна лейди" разказва за напорист професор, който е убеден, че може да обучи и най-големия плебей на добри обноски и език, и да го представи пред самата кралица на годишния бал. Той и най-добрият му приятел се хващат на бас и така професор Хенри Хигинс се запознава с Илайза Дулитъл - глуповата грубиянка от улиците на Лондон. Близо тричасовият филм е изпълнен с шеги, песни, уроци по стил и етикет, гегове, скечове, малко любов и великата Одри Хепбърн в една от най-добрите й форми. „Моята прекрасна лейди" е съкровище на седмото изкуство, което всеки човек е редно да е гледал поне веднъж в живота си.
Една от най-ексцентричните сценаристки в Холивуд - Диабло Коди, пише първия си пълнометражен сценарий, който й носи първия „Оскар". Историята е на Джуно - тийнейджърка, която забременява, без да иска, от момчето, в което е влюбена, след като правят секс само веднъж. При това и за двамата е за първи път. Вместо да се засрами и да направи аборт, Джуно решава да даде детето за осиновяване на избрана от нея двойка. Коди базира сценария си на реална случка от своята младост, а прекрасната кинотворба, която той представлява като финален резултат, е изпълнена с ирония, сарказъм, истински човешки отношения, малко лудост, много оранжево и един прекрасен саундтрак. Към това добавяме и Елън Пейдж, Майкъл Сера, Дж. К. Симънс, Алисън Джани, Джейсън Бейтман и Дженифър Гарнър в основния каст.
Една от задължителните женски класики в киното, дело на Ридли Скот в един от най-силните му периоди. Филмът носи „Оскар" за сценарий на Кали Коури и номинации на Джина Дейвис, Сюзън Сарандън и самия мистър Скот. Освен това, именно това е заглавието, което представя Брад Пит в света на киното. Феминистичната история, разказва за двете приятелки - Телма и Луис, които тръгват на епично пътешествие. Нито една от двете не знае как ще свърши то и не ги и интересува. Може би затова и правят, какво им хрумне. Една много различна версия на момичешките Бони и Клайд, „Телма и Луис" е класика, която не бива да се пропуска.
Един от изключително бутиковите женски филми на модерното кино. Малко хора са чували или пък гледали „Пенелопе", но ако сте почитатели на жанра, сте изпуснали много. Това е филм, изпълнен с вълшебства, който черпи вдъхновение от няколко приказки. „Пенелопе" разказва историята на прокълнато семейство аристократи, чиято потомствена линия е омагьосана преди векове от зла вещица, че всяко момиче, което се роди в рода, ще бъде грозно, за да може никой да не го обикне. Проклятието ще бъде развалено, само когато красив и благороден мъж, се влюби истински в нея. Проклятието е избягвано векове наред, докато в наши дни не се ражда веселата и романтична Пенелопе. Тя има свински нос и никога не излиза от дома си. Майка й и баща й отчаяно й търсят съпруг, кой от кой по-страхлив и неподходящ. Докато в историята не се намесва британецът Джеймс Макавой, в ролята на леко пропаднал хулиган и Рийз Уидърспуун, като забавна пътешественичка яхнала „Веспа". Вълшена приказка за всички жени, за които любовта и магията не са се превърнали в повод за цинични смеши.
Още една класика, която е задължителна, стане ли лято. Шер, Мишел Пфайфър и Сюзън Сарандън са трите красиви жени, попаднали под магията на самия дявол в човешки вид - вечния Джак Никълсън. В адаптацията по романа на Джон Ъпдайк, той ги превръща в свои любовници и вещици, а пък те, като типични нежни създания, решават да му го върнат тъпкано, заради различните измами и празни обещания. Филмът е от тези заглавия, които никога не омръзват, независимо колко пъти сте го гледали. И е прекрасен киноразказ на простото правило, че когато една жена е ядосана на един мъж, тя не стои да плаче, а чисти дома си и планира методично убийството му. Припомнете си този филм, няма да съжалявате.
Малко преди да получи първата си номинация за „Оскар", Ан Хатауей прави плавен преход от тийнейджърското кино и „Дневниците на принцесата" към по-сериозните роли. „Да бъдеш Джейн" е един от филмите, които са важни за този процес. В него актрисата е в ролята на Джейн Остин, години преди тя да се превърне в една от най-важните фигури в литературата. Историята разказва за първата и единствена любов на авторката - Том Лефрой, след когото тя така и не се омъжва. Джеймс Макавой партнира на Хатауей в тази литературно-романтична история и химията между двамата ще разтопи сърцето ви.
Филмът на София Копола, който вече е модерна класика, ни отвежда в космополитен Токио и ни запознава с гъвкавите извивки на 19-годишната по онова време Скарлет Йохансон. Всеки, който не е гледал този филм, трябва бързо да поправи тази несправедливост. Йохансон прави дебюта си като пораснало момиче в Холивуд и показва на всички какво може. А Бил Мъри, както винаги, е титанично добър като отегчен актьор, дошъл да заснеме реклама на водка и да се махне за момент от апатичното си ежедневие. Тяхната любовна история е нестандартна и мелодична, като композиция на Моцарт, която се носи под светлините на модерния Изток и под вещото ръководство на мадам Копола.