Което не е съвсем така. Ето ви и пет перфектни примера за това. >>>
Сигорни Уивър се доказа като алфа-мацка още на финала на великия филм "Пришълец" на сър Ридли Скот, но в продължението на Джеймс Камерън "Пришълци" удобно се настани в образа на ритаща задници машина за насилие. Филмът като цяло е едно феминистко екшън откровение и основната демографска група с религиозна привързаност към филма са западните мъже.
Линда създава особено убедителен и суров образ в първите два филма от поредицата, която се нуждаеше само от първите два филма. Последният "Терминатор" се провали чудовищно и представлява срамно петно върху наследството на оригинала и великото му продължение.
Джина Дейвис е красива, елегантна, внушителна и идеална за екшън роли. В "Дълга целувка за лека нощ" тя доказва своята жанрова безупречност. Филмът представлява чудовищно качествен екшън от края на 90-те години на миналия век.
Тезата, че преди "ерата на #МеToo" не е имало силни женски роли е разрушена още в началото на новия век от епичната екстраваганца на Куентин Тарантино. "Убий Бил" е кървава поема на отмъщението, въплътена от образа на "Булката". Тя е яростен воин и майстор на меча. Тя няма да се спре пред нищо преди да сервира сурово ястие на възмездието на хората, които са се опитали да я убият.
Ако теорията на Банкс за мъжете, които не искат да гледат екшън филми с жени беше вярна, то "Лудият Макс: Пътят на яростта" трябваше да бъде монументален провал. Франк Милър взе класиката, която го превърна в легенда и я поднови с филм, в който една силна и могъща екшън дама беше в центъра на събитията.