Филмът е екранизация по едноименния роман на Джеймс Елрой, който разказва за убийството на младата и амбициозна актриса Елизабет Шорт или, както всички й казват, Черната далия. Историята е завладяваща и увлекателна, а адаптацията на Де Палма залага повече на естетиката, отколкото на мистериите и крими-мотивите.
Първоначалната версия на "Черната далия" е над три часа и режисьорът осъзнава, че въпреки че е най-вярна с оригинала, тя има спешна нужда да се съкрати. Тук Де Палма използва помощта на Елрой, за да се стигне до краен резултат, в който не липсва нищо важно.
Тони Монтана е бежанец от Куба и от режима на Фидел Кастро, а след като попада в слънчева Флорида, той е решен на всичко в името на парите и властта. Малко филми успяват да отразят алчността и жестокостта по такъв стилен и впечатляващ начин, но "Белязаният" и Брайън Де Палма успяват.
Всъщност Де Палма прави опит да изреже някои от сцените с твърде много кръв и насилие в опит да свали малко възрастта, на която е позволено филмът да се гледа. Оказва се обаче, че за да премахне X-рейтинга, режисьорът трябва да осакати напълно продукцията си и той категорично отказва.
Ал Пачино от своя страна и до ден-днешен признава, че Тони Монтана е един от любимите му образи.
Не е никак изненадващо, че "Кери" се оказва класен и хипнотичен хорър филм – все пак Де Палма екранизира майсторът на ужасите – Стивън Кинг. Докато снима филма, режисьорът прилага някои наистина странни трикове, за да постигне добрия краен резултат.
Той например показва голите кадри на главната героиня (в ролята – Сиси Спейсик), за да убеди останалите актриси да се съблекат за сцената в училищните съблекални. Самата Спейсик има много резерви за ролята си и дори в началото си мисли, че е наета да участва в черна комедия.
Де Палма обаче бързо разсейва нейните съмнения, а на въпроса как се очаква от нея да изиграе образа си, той й отговаря лаконично – "като ударена от камион".
Десет години след "Белязаният" Брайън Де Палма отново избира да работи с Ал Пачино по друг гангстерски епос. Карлито Бриганте (Пачино) току-що е излязъл от затвора и се опитва да стои далеч от престъпния живот. С биография като неговата обаче, това е почти невъзможна задача. Де Палма признава, че снимките на сцената с гонитбата в метрото отнемат буквално половин година. Режисьорът ги започва през зимата и ги завършва през лятото, когато най-накрая е удовлетворен от резултата.
Джон Траволта влиза в ролята на Джак – звукозаписен техник, който без да иска записва доказателство, че една пътна катастрофа не е случаен инцидент, а ужасяващо убийство. Идеята за филма хрумва на Де Палма, докато работи по звука на предходния си филм – "Жажда за убийство".
Първоначално той иска Пачино за главната роля, защото има амбициите да работи именно с него, но актьорът се оказва зает с друг проект. Така Де Палма се спира на Траволта за образа на Джак.
По-късно Куентин Тарантино споделя, че "Изстрелът" е един от любимите му филми и именно той го кара да вземе Траволта за главната роля в "Криминале".
"Недосегаемите" за пореден път в биографията на Де Палма е на гангстерска тематика, като в него действието се развива по време на Сухия режим, а търговията с нелегален алкохол процъфтява. Тук е събран наистина впечатляващ каст и дори само заради него си заслужава да гледате филма.
В ролите са Кевин Костнър, Шон Конъри, Робърт де Ниро, Анди Гарсия и Патриша Кларксън. За съжаление Де Палма не успява да убеди Марлон Брандо да се включи за няколко сцени във филма, въпреки че му обещава рекорден за времето си хонорар от 5 млн. долара.
"Жажда за убийство" е всичко, което можете да очаквате от един филм на Брайън Де Палма – стил, естетика, напрегнат трилър и заплетени човешки взаимоотношения. Мистериозна руса жена убива пациентка на нюйоркски психиатър, но за да прикрие стореното, трябва да ликвидира и елитната компаньонка, която става свидетел на престъплението.
За филма Де Палма се вдъхновява от друго реално събитие – като малък по молба на майка си се опитва да проследи баща си и да го хване в изневяра. Така се ражда и идеята за сценария на "Жажда за убийство".
Докъде може да стигне конкуренцията между две жени в агресивен и недружелюбен бранш като рекламния? Щом става въпрос за Брайън Де Палма, ясно е, че може да стигне отвъд шантажа и манипулациите и да достигне дори и до убийство.
Филмът е сполучлив опит на режисьора да навакса с модерното звучене на продукциите си, а в главните роли можете да гледате две доста талантливи актриси – Нуми Рапас и Рейчъл Макадамс.