Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как природата слага край на света според Холивуд

The Day after Tomorrow / След утрешния ден (2004) - Промените в климата може и да са измислица за някои президенти, но всяка година ставаме свидетели на брутални температурни амплитуди - от 30 градуса отиваме на 5, после пак на 30 и то в рамките на дни. В "След утрешния ден" Роланд Емерих пак се вихри с любимата си тема. Тук в основата на бедствието е промяна в климата, която води до създаването на супербури. Те ни пращат в нова ледена епоха, като отново Лос Анджелис го отнася (да ти се връща, Холивуд!). Снимка: IMDB
The Day after Tomorrow / След утрешния ден (2004) - Промените в климата може и да са измислица за някои президенти, но всяка година ставаме свидетели на брутални температурни амплитуди - от 30 градуса отиваме на 5, после пак на 30 и то в рамките на дни. В "След утрешния ден" Роланд Емерих пак се вихри с любимата си тема. Тук в основата на бедствието е промяна в климата, която води до създаването на супербури. Те ни пращат в нова ледена епоха, като отново Лос Анджелис го отнася (да ти се връща, Холивуд!).

2012 (2012) - Ултимативният филм за края на света и най-старателният опит на режисьора Роланд Емерих (макар и не най-добрия) да покаже на екран апокалипсиса. А той определено има фетиш към това. Тук се възползва от цялата истерия около края на календара на маите и "предречения" апокалипсис, който трябваше да настъпи с него, но взе, че се размина. Но не и на голям екран, където вълни цунами и свръхмощни земетресения разрушават редица градове. Поуките от филма са две: при апокалипсис ще оцелеят богатите; визуалните ефекти не могат да заместят приличен сценарий. Снимка: IMDB
2012 (2012) - Ултимативният филм за края на света и най-старателният опит на режисьора Роланд Емерих (макар и не най-добрия) да покаже на екран апокалипсиса. А той определено има фетиш към това. Тук се възползва от цялата истерия около края на календара на маите и "предречения" апокалипсис, който трябваше да настъпи с него, но взе, че се размина. Но не и на голям екран, където вълни цунами и свръхмощни земетресения разрушават редица градове. Поуките от филма са две: при апокалипсис ще оцелеят богатите; визуалните ефекти не могат да заместят приличен сценарий.

Volcano (Вулкан) / Dante's Peak (Върхът на Данте) (1997) - Или примерите за това как се хвърлят пари в огъня. Или по-скоро във вулкан, защото темата за съвременния Помпей стои в основата и на двата филма. Те ни разказват за опитите на група хора да оцелеят в момента, в който лава бликва от земните недра и тръгва по добре подредените ни улици, топейки всичко и всеки по пътя си. Снимка: IMDB
Volcano (Вулкан) / Dante's Peak (Върхът на Данте) (1997) - Или примерите за това как се хвърлят пари в огъня. Или по-скоро във вулкан, защото темата за съвременния Помпей стои в основата и на двата филма. Те ни разказват за опитите на група хора да оцелеят в момента, в който лава бликва от земните недра и тръгва по добре подредените ни улици, топейки всичко и всеки по пътя си.

Armageddon / Армагедон (1998) - Един толкова въртян от телевизиите филм, че чак боли. В случая заплахата идва от космоса под формата на гигантски астероид, който се е запътил към близка среща със Земята. Екип от хора, занимаващи се с добив на нефт (не се шегуваме), обединяват сили с космонавти от НАСА. Целта им - да стигнат до астероида и да го унищожат преди той да ни е превърнал в изчезнал вид. Филмът е от периода, в който "творбите" на режисьора Майкъл Бей бяха с една идeя по-прилични. Ако не сте го гледали 50-ина пъти, може и да си го припомните. Снимка: IMDB
Armageddon / Армагедон (1998) - Един толкова въртян от телевизиите филм, че чак боли. В случая заплахата идва от космоса под формата на гигантски астероид, който се е запътил към близка среща със Земята. Екип от хора, занимаващи се с добив на нефт (не се шегуваме), обединяват сили с космонавти от НАСА. Целта им - да стигнат до астероида и да го унищожат преди той да ни е превърнал в изчезнал вид. Филмът е от периода, в който "творбите" на режисьора Майкъл Бей бяха с една идeя по-прилични. Ако не сте го гледали 50-ина пъти, може и да си го припомните.

Deep Impact / Смъртоносно влияние (1998) - 1997-а е била годината на вулканите. Следващата - на космическите заплахи. И тук комета застрашава живота на Земята и отново екип от астронавти е пратен, за да я унищожи с ядрени оръжия. Може да няма Брус Уилис и Лив Тейлър, но Моргън Фриймън като президент е нещо, на което човек лесно може да се зарадва. А и реално се стига до някакъв катаклизъм, а не всичко е цветя и рози. Снимка: IMDB
Deep Impact / Смъртоносно влияние (1998) - 1997-а е била годината на вулканите. Следващата - на космическите заплахи. И тук комета застрашава живота на Земята и отново екип от астронавти е пратен, за да я унищожи с ядрени оръжия. Може да няма Брус Уилис и Лив Тейлър, но Моргън Фриймън като президент е нещо, на което човек лесно може да се зарадва. А и реално се стига до някакъв катаклизъм, а не всичко е цветя и рози.

Contagion / Заразяване (2011) - Грипните пандемии през последните години ни напомниха, че можем да бъдем заличени от лицето на Земята без дори да видим това, което ни убива. Опасен вирус стои в основата и на "Заразяване" на режисьора Стивън Содърбърг. Дори идеята за масовото разпространение на една болест и паниката, която тя носи, да не ви грабва, то Марион Котияр е добра причина, за да изгледате филма веднъж. Снимка: IMDB
Contagion / Заразяване (2011) - Грипните пандемии през последните години ни напомниха, че можем да бъдем заличени от лицето на Земята без дори да видим това, което ни убива. Опасен вирус стои в основата и на "Заразяване" на режисьора Стивън Содърбърг. Дори идеята за масовото разпространение на една болест и паниката, която тя носи, да не ви грабва, то Марион Котияр е добра причина, за да изгледате филма веднъж.

Twister (1996) - Някакво разнообразие под формата на свръхсилно торнадо. Даже няколко. Филмът разказва за проблемна двойка, която се впуска в преследване на вихрещия се природен феномен с идеята да вкара в него специално устройство, което да изучи торнадото и да помогне за създаване на ефективна система за борба с подобни бедствия. Семейната драма е малко в повече, а разрушенията така и не достигат някакви грандиозни мащаби, които да могат да бъдат определени като апокалипсис. Все пак правят достатъчно, че да сложат "край на света" за поне няколкостотин души. Снимка: IMDB
Twister (1996) - Някакво разнообразие под формата на свръхсилно торнадо. Даже няколко. Филмът разказва за проблемна двойка, която се впуска в преследване на вихрещия се природен феномен с идеята да вкара в него специално устройство, което да изучи торнадото и да помогне за създаване на ефективна система за борба с подобни бедствия. Семейната драма е малко в повече, а разрушенията така и не достигат някакви грандиозни мащаби, които да могат да бъдат определени като апокалипсис. Все пак правят достатъчно, че да сложат "край на света" за поне няколкостотин души.

The Core / Ядрото (2003) - Земята изпада в самоубийствено настроение и ядрото на планетата спира да се върти. Екип от учени, водени от двойната брадичка на Аарън Екхарт (Харви Дент в The Dark Knight), решава да върне на планетата желанието за живот. Как? Като пробие повърхността й, стигне до ядрото и взриви там няколко ядрени бомби, за да започне то пак да се върти. Снимка: IMDB
The Core / Ядрото (2003) - Земята изпада в самоубийствено настроение и ядрото на планетата спира да се върти. Екип от учени, водени от двойната брадичка на Аарън Екхарт (Харви Дент в The Dark Knight), решава да върне на планетата желанието за живот. Как? Като пробие повърхността й, стигне до ядрото и взриви там няколко ядрени бомби, за да започне то пак да се върти.

Geostorm / Геобуря (2017) - Човечеството е намерило начин да контролира климата чрез сателити. Но когато те излизат извън строя и невиждани бури връхлитат Земята, трябва да разчитаме на Джерард Бътлър да ни спасява. Включваме го в списъка, защото е по-нов и показва, че Холивуд не се отказва от хвърлянето на милиони за вече изтъркани сюжети. За разлика от зрителите, както пролича от лошия прием от критици и публика. Снимка: IMDB
Geostorm / Геобуря (2017) - Човечеството е намерило начин да контролира климата чрез сателити. Но когато те излизат извън строя и невиждани бури връхлитат Земята, трябва да разчитаме на Джерард Бътлър да ни спасява. Включваме го в списъка, защото е по-нов и показва, че Холивуд не се отказва от хвърлянето на милиони за вече изтъркани сюжети. За разлика от зрителите, както пролича от лошия прием от критици и публика.

San Andreas / Сан Андреас (2015) - Отново филм за разрушения, но не в световен мащаб. В случая го отнасят живеещите в района на залива на Сан Франциско, след като той е ударен от мощно земетресение. Тук продуцентите постъпиха умно и взеха Дуейн "Скалата носи пари" Джонсън в главната роля. Това превърна филма във финансов успех, въпреки намръщените критици. А и земетресението е нещо по-рядко срещано и не ни е втръснало колко астероиди и бури. Нали?
San Andreas / Сан Андреас (2015) - Отново филм за разрушения, но не в световен мащаб. В случая го отнасят живеещите в района на залива на Сан Франциско, след като той е ударен от мощно земетресение. Тук продуцентите постъпиха умно и взеха Дуейн "Скалата носи пари" Джонсън в главната роля. Това превърна филма във финансов успех, въпреки намръщените критици. А и земетресението е нещо по-рядко срещано и не ни е втръснало колко астероиди и бури. Нали?