Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Филмови реплики извън сценария

Десет примера за това, че киното е велико изкуство, в което импровизацията има значение
Десет примера за това, че киното е велико изкуство, в което импровизацията има значение

Сиянието (The Shining)

Кой не си спомня Джак Никълсън, който в този култов филм произнася известната фраза "Heeeeere's Johnny!"? Тази фраза изобщо не е била планирана. Джак я е взел от "The Tonight Show" и тя чудесно се вписала в сцената.
Сиянието (The Shining)

Кой не си спомня Джак Никълсън, който в този култов филм произнася известната фраза "Heeeeere's Johnny!"? Тази фраза изобщо не е била планирана. Джак я е взел от "The Tonight Show" и тя чудесно се вписала в сцената.

„Глутница кучета“ (Reservoir Dogs) 

В култoвия режисьорски дебют на Куентин Тарантино вероятно една от най-впечатляващите и най-трудните сцени, е тази, в която Blonde, изигран от Майкъл Медсън, измъчва полицай Марвин Наш с песента " Stuck in the Middle with You ", a след това отрязването на ухото му е напълно импровизирано.
„Глутница кучета“ (Reservoir Dogs)

В култoвия режисьорски дебют на Куентин Тарантино вероятно една от най-впечатляващите и най-трудните сцени, е тази, в която Blonde, изигран от Майкъл Медсън, измъчва полицай Марвин Наш с песента " Stuck in the Middle with You ", a след това отрязването на ухото му е напълно импровизирано.

Шофьор на Такси (Taxi Driver)

Легендарната фраза "You talkin 'to me?" която Робърт де Ниро произнася, пред огледалото никога не е била предвидена в сценария. Във филмовия сценарий пише, че де Ниро говори сам със себе си пред огледалото, а кинозвездата само импровизира.
Шофьор на Такси (Taxi Driver)

Легендарната фраза "You talkin 'to me?" която Робърт де Ниро произнася, пред огледалото никога не е била предвидена в сценария. Във филмовия сценарий пише, че де Ниро говори сам със себе си пред огледалото, а кинозвездата само импровизира.

Казабланка (Casablanca)

За мнозина един от най-добрите филми на всички времена. В него също има импровизация. Рик Блейн в една сцена казва: "Here's looking at you, kid". Това изречение не е в сценария, но е вътрешна шега между Богарт и Бергман.
Казабланка (Casablanca)

За мнозина един от най-добрите филми на всички времена. В него също има импровизация. Рик Блейн в една сцена казва: "Here's looking at you, kid". Това изречение не е в сценария, но е вътрешна шега между Богарт и Бергман.

Добрият Уил Хънтинг (Good Will Hunting)

По време на психотерапията на Хънтинг, Шон му разказва за проблемите със стомаха и газовете  на съпругата си, а Уил се смее до сълзи. Тази история не е записана в сценария. Робин Уилямс успял да развесели и оператора - ако обърнете на кадъра, внимание можете да видите как в един момент камерата се тресе. Това е защото операторът не може да задържи смеха си. Робин Уилямс получава Оскар за тази роля.
Добрият Уил Хънтинг (Good Will Hunting)

По време на психотерапията на Хънтинг, Шон му разказва за проблемите със стомаха и газовете на съпругата си, а Уил се смее до сълзи. Тази история не е записана в сценария. Робин Уилямс успял да развесели и оператора - ако обърнете на кадъра, внимание можете да видите как в един момент камерата се тресе. Това е защото операторът не може да задържи смеха си. Робин Уилямс получава Оскар за тази роля.

Пълно бойно снаряжение (Full Metal Jacket)

За този филм Стенли Кубик наел виетнамския ветеран Leeja Ermey като съветник. Той пък записал 15-минутен филм с участието на луд сержант, който обижда редниците в армията, което му осигурило ролята.  Кубрик обяснява,че Ermey измислил около 150 страници обиди и импровизирал в 50 на 100 от диалозите във филма.
Пълно бойно снаряжение (Full Metal Jacket)

За този филм Стенли Кубик наел виетнамския ветеран Leeja Ermey като съветник. Той пък записал 15-минутен филм с участието на луд сержант, който обижда редниците в армията, което му осигурило ролята. Кубрик обяснява,че Ermey измислил около 150 страници обиди и импровизирал в 50 на 100 от диалозите във филма.

Спасяването на редник Райън (Saving Private Ryan) 

В този популярен филм, Райън в един миг започва да говори за семейството си с Милър. Той разказва за братята Райън, които подпалили плевня - това не го пише в сценария.
Спасяването на редник Райън (Saving Private Ryan)

В този популярен филм, Райън в един миг започва да говори за семейството си с Милър. Той разказва за братята Райън, които подпалили плевня - това не го пише в сценария.

Кръстникът (The Godfather)

Сцената, в която в скута на Марлон Брандо сяда котка, е чиста случайност. Брандо среща котката в близост до студиото и се сприятелява с нея, така че тя спонтанно се качила и получила филмова роля.
Кръстникът (The Godfather)

Сцената, в която в скута на Марлон Брандо сяда котка, е чиста случайност. Брандо среща котката в близост до студиото и се сприятелява с нея, така че тя спонтанно се качила и получила филмова роля.

Хубава жена (Pretty Woman)

В легендарната сцена, в която Едуард (Ричард Гиър)  "показва на Вивиан (Джулия Робъртс) безценната огърлица, Гиър изведнъж затваря кутията. На режисьорa тази сцена толкова много му харесала, че решава да я остави във филма.
Хубава жена (Pretty Woman)

В легендарната сцена, в която Едуард (Ричард Гиър) "показва на Вивиан (Джулия Робъртс) безценната огърлица, Гиър изведнъж затваря кутията. На режисьорa тази сцена толкова много му харесала, че решава да я остави във филма.

Индиана Джоунс и похитителите на изчезналия кивот (Indiana Jones and Raiders of the Lost Ark)

Според сценария, Инди е трябвало да се бори с меч по улиците на Кайро, но тъй като Харисън Форд по време на снимките е дехидратиран и болен от дизентерия, предлага на режисьора Стивън Спилбърг просто да извади пистолет и да застреля черния тип. На Спилбърг му харесала тази идея и така е възникнала една от най-забележителните сцени на всички времена.
Индиана Джоунс и похитителите на изчезналия кивот (Indiana Jones and Raiders of the Lost Ark)

Според сценария, Инди е трябвало да се бори с меч по улиците на Кайро, но тъй като Харисън Форд по време на снимките е дехидратиран и болен от дизентерия, предлага на режисьора Стивън Спилбърг просто да извади пистолет и да застреля черния тип. На Спилбърг му харесала тази идея и така е възникнала една от най-забележителните сцени на всички времена.