Началото на последния филм за Джеймс Бонд (в ролата Даниел Крейг) e потресаващо. По време на честването на Деня на Мъртвите в Мексико Сити, героят (с маска на мъртвец) отива в хотелска стая, заедно с красива жена, но тъкмо когато тя си мисли, че предстоят минути на удоволствие, Бонд сваля костюма на мъртвец и излиза на покрива със заредено оръжие. Следва огромна патаклама, избухнали сгради, гонитба и бой с хеликоптери... Истинско удоволствие за сетивата, заснето с професионализъм, майсторство и... високи технологии.
Светне ли синьо на ръкавицата, значи тя е добре залепнала, светне ли червено - значи смърт. Том Круз има само 26 минути, за да изкачи най-високата сграда в света. Естествено, по някое време батерията на едната специална ръкавица сдава багажа и светва в червено. Ненужна, тя бива захвълрена от стотици метри надолу... А зад Круз се задава пясъчна буря. В един момент той пада и губи ножа за стъкло, с който трябва да проникне на горния етаж. Остава му възможност само да чупи стъклото с крак. Сцената е невероятна, а мисията, колкото и да изглежда невъзможна - все пак явно е изпълнима.
Това, което се случва в един сън, има отражение върху онова, което ще се случи в света на "Генезис". Докато Артър (Джоузеф Гордън Левит) е забъркан в скоростна гонитба, в един паралелен свят той се бие с няколко души - и то при липса на гравитация. Те скачт по стените, по таваните и навсякъде, докато операторите правят чудеса с камерата.
Тази сцена вероятно е най-запомнящата се от така или иначе изключителния корейски трилър на режисьора Пак Чхан Ук. Темата е един срещу много, но за разлика от масовото клане в баптиската църква в "Kingsman: Тайните служби", в "Олдбой" нашият герой е въоръжен с чук. Сам срещу 50 човека героят яде много бой и на няколко пъти изглежда, че е мъртъв. Но накрая отново се съвзема и боят продължава. Епично.
Прекрасна есенна сцена на преследване с обикновени градски коли из романтичния, леко дъждовен Париж. Сцената показва на какво е способно едно Мини - включително на величествено слизане по стълби. Този екшън представлява велико намигане към оригиналния филм "Италианска афера" от 1969 година. Всичко изглежда толкова автентично, а пешеходците толкова уплашени, че имате чувството, че нещата се случват наистина...
Британската шпионска екшън-комедия включва сцена, в която Колин Фърт вади пистолет и започва да стреля, ръга и мачка, убивайки 40 души за три минути и 12 секунди в баптистка църква. Под режисурата на Матю Вон маниакалните членове на църквата са избити почти до крак. И ако това не ви се струва по никакъв начин забавно, предвид зачестилите терористични атентати напоследък, имайте предвид, че първоначално сцената е била дълга седем минути. Знаете ли колко ви е спестено всъщност?
След като в продължение на три месеца около премиерата на филма, всички се питаха как е заснета сцената с мечката в "Завръщането", вероятно има какво да се види. И дори самият филм да не е класически пример за екшън, именно тази няколкоминутна битка с дивото животно ще остане сред топ сцените в последните години. Реалистична, откачена, дълга, мъчителна - наречете тази битка, както искате, но фактът, че един мъж успява да убие грамадното животно и да не умре от раните си, е показателна за по-добрия свят, който представлява киното за сметка на живота.
Куентин Тарантино създава тази сцена на битка между Беатрикс Кидо (The Bride) и Crazy 88 в чест на Брус Лий. Комбинацията от стил, хумор и насилие е онова, което прави сцената запомняща се. След като убива Gogo, Беатрикс се изправя срещу O-Ren Ishii (Луси Лиу), за да се превърне битката след малко в масова. Тарантино не се бои от кръв, но ако тя ви смущава, може би няма да можете и да разберете замисъла зад всичко това. Нито пародията.
Хладнокръвният шофьор, изигран от Райън Гослинг, не винаги бърза, но когато бърза, никой не може да го хване. Въпреки че е подценяван, "Живот на скорост" е сред най-добрите съвременни екшън-филми, в които сцените са предадени реалистично, красиво и със стил. Гледането си струва - особено с бира в ръка.
"Лудият Макс: Пътят на яростта" най-вероятно вече е високо оценен от любителите на екшъна. Сцената с автомобилите, които карат направо към пясъчната буря потвърждава високото качество на този екшън. А когато се озовават в средата на бурята, зрителите знаят: за да бъде заснето това, не са пестени средства, актьори и идеи. Следват битки, огън, гонитба, екшън и пак екшън...