Под формата на автокино беше поднесена вчерашната софийска прожекция на "Българ" на покрива на търговски център "Сердика"
Идеята за "автокино" произлиза, естествено, от САЩ, като се ражда още в началото на 30-те години на 20 век
Пикът на наричания там Drive-in theater е през 50-те години на 20 век и набира популярност основно в селските райони на Америка, където хората са лишени от забавления
През 80-те става абсолютно ясно, че автокиното е в упадък
През 2013-та в САЩ автокината обхващат едва 1,5% от всички филмови екрани. Към март 2014-та, на територията на Америка има едва 348 автокина
Снимка: GettyImages
Тенденцията обаче е отново към възход. В САЩ се очаква отново пик на автокината - логично свързана и с по-ниските цени на горивата. В България успехът на подобна инициатива би се дължал на други фактори - като липса на каквито и да е киносалони в огромни райони на страната