Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Петте задължителни футуристични шедьовъра

"2001: Космическа одисея“

Филмовият Тиранозавър рекс Стенли Кубрик променя историята на киното в края на 60-те години със своя неописуемо качествен научно-фантастичен шедьовър „2001: Космическа одисея“. Заедно с великия автор на фантастика Артър Кларк, Кубрик разработва наистина уникално пътуване от праисторическата  зора на човечеството до звездното космическо бъдеще...
"2001: Космическа одисея“

Филмовият Тиранозавър рекс Стенли Кубрик променя историята на киното в края на 60-те години със своя неописуемо качествен научно-фантастичен шедьовър „2001: Космическа одисея“. Заедно с великия автор на фантастика Артър Кларк, Кубрик разработва наистина уникално пътуване от праисторическата зора на човечеството до звездното космическо бъдеще...

Всички по-важни теми на жанра се появяват в "2001: Космическа одисея“ – технология, еволюция, изкуствен интелект, пътуване в космоса, извънземен живот...
Всички по-важни теми на жанра се появяват в "2001: Космическа одисея“ – технология, еволюция, изкуствен интелект, пътуване в космоса, извънземен живот...

"2001: Космическа одисея“ е мистично и митологично откровение, а в техническо отношение сякаш е правен от друга, много по-напреднала цивилизация и изпратен на Земята.Никога нищо друго заснето с камери не е изглеждало по този начин. Нито преди, нито след 1968-а. Рекламното изречение е "Ултимативният трип“ и този път това не е маркетингов трик.
"2001: Космическа одисея“ е мистично и митологично откровение, а в техническо отношение сякаш е правен от друга, много по-напреднала цивилизация и изпратен на Земята.Никога нищо друго заснето с камери не е изглеждало по този начин. Нито преди, нито след 1968-а. Рекламното изречение е "Ултимативният трип“ и този път това не е маркетингов трик.

"Блейд рънър“

В началото на 80-те години на миналия век Ридли Скот режисира един от най-великите филми в историята – киберпънк класиката с техно-ноар очарование "Блейд рънър“...
"Блейд рънър“

В началото на 80-те години на миналия век Ридли Скот режисира един от най-великите филми в историята – киберпънк класиката с техно-ноар очарование "Блейд рънър“...

Историята е вдъхновена от литературния диамант на Филип К. Дик "Сънуват ли андроидите електрически овце“ и потапя мозъка в дистопичния смог на мултикултурен  Лос Анджелис. В това контрастно бъдеще съществува популация от андроиди, наричани репликанти, разработени от могъща корпорация. Външно те не се различават от хората, а ползването им на Земята е забранено...
Историята е вдъхновена от литературния диамант на Филип К. Дик "Сънуват ли андроидите електрически овце“ и потапя мозъка в дистопичния смог на мултикултурен Лос Анджелис. В това контрастно бъдеще съществува популация от андроиди, наричани репликанти, разработени от могъща корпорация. Външно те не се различават от хората, а ползването им на Земята е забранено...

Тези, които се завръщат на планетата в акт на бунт срещу своите корпоративни създатели са преследвани и убивани от ловци на хуманоиди. Харисън Форд играе един от тези наемници по следите на избягали репликанти.
Тези, които се завръщат на планетата в акт на бунт срещу своите корпоративни създатели са преследвани и убивани от ловци на хуманоиди. Харисън Форд играе един от тези наемници по следите на избягали репликанти.

"Зов за завръщане“

Още един велик филм, вдъхновен от гения на Филип К. Дик. В момента, в който Арнолд Шварценегер чува своя подобрена версия да го призовава към екшън с репликата: "Докарай си задника на Марс!“ вие автоматично разбирате, че гледате специален филм...
"Зов за завръщане“

Още един велик филм, вдъхновен от гения на Филип К. Дик. В момента, в който Арнолд Шварценегер чува своя подобрена версия да го призовава към екшън с репликата: "Докарай си задника на Марс!“ вие автоматично разбирате, че гледате специален филм...

"Зов за завръщане“ – оригиналът, не римейкът – е сочно и пищно изследване на хлъзгавата природа на реалността. Екшън, насилие, революционни визуални ефекти, страхотни декори, интелектуално атрактивен сюжет: "Зов за завръщане“ е шибан комерсиален джакпот. От онези филми, за които правилно казват, че не ги правят като едно време. Върховен момент в кариерите на режисьора Пол Верховен и "австрийския дъб“ Шварценегер. Задължителен за гледане по всяко време.
"Зов за завръщане“ – оригиналът, не римейкът – е сочно и пищно изследване на хлъзгавата природа на реалността. Екшън, насилие, революционни визуални ефекти, страхотни декори, интелектуално атрактивен сюжет: "Зов за завръщане“ е шибан комерсиален джакпот. От онези филми, за които правилно казват, че не ги правят като едно време. Върховен момент в кариерите на режисьора Пол Верховен и "австрийския дъб“ Шварценегер. Задължителен за гледане по всяко време.

"Гатака“

Най-качественият и дълбок филм на футуристичния фетишист Андрю Никол разглежда бъдещето и социалната еволюция през ъгъла на гените. Безупречният "биопънк“ трилър "Гатака“ описва една подривно перфектна реалност, в която новата доминираща прослойка е продукт на дизайнерско ДНК и футуристична евгеника.
"Гатака“

Най-качественият и дълбок филм на футуристичния фетишист Андрю Никол разглежда бъдещето и социалната еволюция през ъгъла на гените. Безупречният "биопънк“ трилър "Гатака“ описва една подривно перфектна реалност, в която новата доминираща прослойка е продукт на дизайнерско ДНК и футуристична евгеника.

Генетично програмирани да структурират планетарен елит, хората с подобрени гени оставят малко социален кислород за обикновено родените клетници, нямали късмета да бъдат големия ДНК-проект на своите родители. Но може ли такова общество да функционира здравословно? "Гатака“ е художествено предупреждение за силата на генетиката и красив, студен филм, който в крайна сметка действа като емоционален астероид от космоса.
Генетично програмирани да структурират планетарен елит, хората с подобрени гени оставят малко социален кислород за обикновено родените клетници, нямали късмета да бъдат големия ДНК-проект на своите родители. Но може ли такова общество да функционира здравословно? "Гатака“ е художествено предупреждение за силата на генетиката и красив, студен филм, който в крайна сметка действа като емоционален астероид от космоса.

"Матрицата“

Все по-реалният и релефен страх от евентуален апокалиптичен конфликт между човечеството и създаден от него изкуствен интелект е експлоатиран прекрасно в преплитащия жанрове, културни кодове и естетически влияния монументален хит "Матрицата“.
"Матрицата“

Все по-реалният и релефен страх от евентуален апокалиптичен конфликт между човечеството и създаден от него изкуствен интелект е експлоатиран прекрасно в преплитащия жанрове, културни кодове и естетически влияния монументален хит "Матрицата“.

Когато Илон Мъск говори за реалната възможност машините да ни изтребят веднага, се сещаме за кадрите на безброй безсъзнателни хора, отглеждани за енергия от своя нов господар – синтетичния разум. 
Теорията, че цялото ни съществуване всъщност  е някаква компютърна симулация е друг крайно интригуващ аспект от свръхбогатата тематична палитра на "Матрицата“. Филмът става по-добър – и по-тревожно-развлекателен – с всяко следващо гледане.
Когато Илон Мъск говори за реалната възможност машините да ни изтребят веднага, се сещаме за кадрите на безброй безсъзнателни хора, отглеждани за енергия от своя нов господар – синтетичния разум. Теорията, че цялото ни съществуване всъщност е някаква компютърна симулация е друг крайно интригуващ аспект от свръхбогатата тематична палитра на "Матрицата“. Филмът става по-добър – и по-тревожно-развлекателен – с всяко следващо гледане.