Може би на най-коментираната дупка в сюжета, събрала безброй теории на кино фенове, е в романтичната класика “Титаник”. Всеки зрител на филма в някакъв момент се е чудил защо Джак остана в ледената вода, а не се качи на онази врата при Роуз. Въпросът бе повдигнат пред режисьора Джеймс Камерън през 2017 г. и тогава той отговори с: “Много просто - защото така пишеше на страница 147 от сценария”.
Няколко години по-късно обаче режисьорът показа, че взел питането присърце и инициира експеримент, с който да провери дали наистина вратата е можела да побере двамата главни герои. Опитът му показа, че двама души трудно биха се задържали задълго на плаващата дъска и в крайна сметка Джак щеше жертвоготовно да умре.
Въпреки че по много параграфи сценарият на “Изкуплението Шоушенк” е блестящ, в края на филма има една дупка в сюжета, която боде очи. Гледалите драмата знаем, че главният герой Анди се измъква от затвора през тунел, който е изкопал тайно и го е криел зад плакат на Ракел Уелч.
Когато полицията влиза в килията на Анди да го търси, един от служителите вижда залепения постер, вдига го и зад него намира тунела за бягство. Любопитното обаче е как Анди е успял отново да върне плаката на място му, след като вече е бил в тесния тунел и е драпал към свободата.
Колкото и забавна да е коледната комедия с Маколи Кълкин, в нея има много моменти, които не се подчиняват на законите на физиката и логиката. Най-очевидни са капаните на Кевин, който в действителност биха убили и обезобразили двамата крадци. Но по-наблюдателните зрители забелязват и друг съществен пропуск в сценария.
Телефонът на семейство Макалистър не работи, след като клон пада и къса жиците малко преди заминаването им. Затова майката на Кевин не може да се свърже с него. Но въпреки това малкото момче без проблем си поръчва пица със сирене по телефона в първата си вечер сам.
Почти от самото начало филмът с Брус Уилис, Бен Афлек и Лив Тайлър има огромна дупка в сюжета, която обезсмисля по-нататъшното развитие на историята. А именно - защо НАСА ще търси компания за сондажи и ще тренира служителите ѝ за астронавти, след като ще е далеч по-евтино и лесно да обучи настоящите си астронавти как да пробият дупка в опасния астероид.
Бен Афлек, който освен актьор е и сценарист, е посочил пропуска на Майкъл Бей, но по спомени на Афлек режисьорът му е отговорил да си мълчи и да гледа своята работа.
В трогателния филм на Тим Бъртън има една романтична и красива сцена, в която Едуард Ножиците (Джони Деп) се качва върху висока стълба и извайва огромна ледена скулптура. И докато го прави около къщата политат множество летящи късчета от леда. Гледката е като сбъднала се зимна приказка.
Но в следващия момент идва логичният въпрос - как Едуард е успял да пренесе гигантския леден блок и стълбата, след като няма ръце.
Незабравима дупка в сюжета има и първият “Хелоуин”, който показва как Майкъл Майърс бяга от психиатричната болница, карайки кола. Във филма се казва, че героят е затворен в клиника за душевноболни на 10-годишна възраст, след като е убил сестра си, и е държан под ключ в продължение на 15 години. Как тогава Майърс се е научил да шофира, като не е имал право да напуска институцията?
Моментът в комедията от 80-те, който няма логично обяснение, е защо родителите на Марти не си спомнят, че са го виждали и преди.
Да си припомним набързо сюжета - главният герой от “Завръщане в бъдещето” - Марти Макфлай - попада в 50-те години и то точно в деня, в който родителите му са се срещнали за първи път. Неговата изненадваща поява саботира тяхното запознанство и в течение на филма Марти се опитва да ги накара да прекарат време заедно и да се влюбят.
Не трябваше ли обаче родителите от 80-те да се досетят, че синът им ги е посетил 30 години по-рано, след като Марти изглежда досущ като приятеля, който урежда първата им среща?
Необяснимо е и защо Немо трябява да плете сложен план, за да се измъкне от аквариума на зъболекаря, който го е хванал. Анимацията ясно показва, че аквариумът няма капак, а рибките са редовно посещавани от пеликан. Не можеше ли пеликанът да освободи приятелите си, без да се стига до сложни механизми за бягство?
В първия филм “Играта на играчките” Баз Светлинна година е представен като герой, който не вярва, че е играчка. Той мисли, че е истински космически рейнджър. Но въпреки това Баз замръзва на място, подобно на останалите играчки, когато Анди влезе в стаята си. Защо ще го прави, ако наистина е убеден, че е космически рейнджър на мисия?