Излива се чиста еуфория и вдъхновение от този великолепен филм, който осмива Рим в началото на 60-те години. Центърът на сюжета е умореният от клюки светски журналист Марчело Рубини, който се разхожда из "Виа Венето" и се ослушва за последните новини от шоубизнеса, докато вътрешно презира себе си, че все още не е завършил романа си. Той се влюбва в гостуващата за кратко американска звезда Силвия, която, разочарована от съпруга си, намира утеха при журналиста.
Шедьовърът на Фелини и на италианското кино като цяло показва как мечтите и фантазиите могат да са изход от неприятната реалност. Сценарият се концентрира върху Гуидо Анселми, който е достигнал до лична творческа и житейска криза. Той е блокирал, последният му филм е в застой, но вместо да се тревожи за проблемите си, мислено се връща назад във времето и търси разплата с всички жени, които някога е обичал.
Сърцераздирателна драма представя момичето от работническата класа Джелсомина, което е продадено от родителите си за 10 000 лирети на пътуващия цирков артист Дзампано. Той я тормози, експлоатира и осъзнава твърде късно, че присъствието ѝ му помага да оцелее в трудния бизнес на сценичното изкуство
Филмът разказва историята на петима младежи от малък крайморски град, чието детство и юношество са едни и същи. Те наричат себе си "мамините синчета", защото макар и да имат голямо желание да напуснат родния си град и да докажат, че могат да се справят сами с живота, не събират достатъчно смелост, за да се отделят от семействата си.
Със смесени нотки на меланхолия и трагедия Фелини ни представя проститутката Кабирия. Тя живее в барака в покрайнините и заобиколена от пустош. Въображението ѝ обаче е необятно и без значение дали вечерта ще се озове в апартамента на богаташ или на улицата, тя намира начин да се изолира от действителността.
Тази полубиографична история за Фелини се фокусира върху малкото момче Тита, израснало в близост до Римини, където доминират фашизмът и католическата църква. За Тита животът се разкъсва между любовта му към Градиска, гимназията и училищните номера, и летните вечеринки градския хотел, които наблюдава от живия плет.
Първият филм на Фелини, който е заснет изцяло в студио, изобразява група приятели, пътуващи на борда на луксозен кораб със задачата да разпръснат праха на тяхна починала близка оперна певица. По пътя обаче те се карат, въртят си интрига и създават куп забавни ситуации за зрителите.
Заможната буржоазна дама Джулиета прекарва лятото в своята красива вила в курорта Фреджене. По повод годишнината от сватбата ѝ с Джорджо е организирано тържество, по време на което се провежда спиритичен сеанс. Гостите призовават вулгарни духове, а един от тях намеква на Джулиета, че съпругът ѝ и изневерява. Тя открива, че това е истина, но тъй като няма на кого да се довери, остава сама със своите терзания, разпъната между лицемерното благоприличие и копнежа по живота без задръжки.
Историята се развива около момче от религиозно училище в Римини, което си представя Рим, какъвто описват неговите преподаватели и реториката на фашисткия режим. Но когато навършва 20 г. и заминава за столицата, открива, че тя е доста по-колоритна от дадените му описания. Пълна е със задръствания, туристи, хипита и публични домове, които създават суматоха, но и истинско приключение.
Роберто, Пикасо и Аугусто са мошеници, които живеят от дребни измами за сметка на бедни, наивни и полуграмотни хора. Продават стари дрехи за нови; обещават къщи на бедни колибари срещу скромни парични суми. Веднъж, при вида на парализирано момиче, връстничка на собствената му дъщеря, Аугусто е обзет от угризения и иска да върне нечестно отнетото. В избухналата свада, докато се опитва да избяга от другарите си, пада в пропаст и прекършва гръбнака си. Съучастниците му не помагат - грабват парите и бягат. Аугусто загива в бавна, жестока агония.