Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Официално: NOVA вече е собственост на "Юнайтед Груп"

Сделката по продажбата на "Нова броудкастинг груп" окончателно е била финализирана Снимка: Нова броудкастинг груп
Сделката по продажбата на "Нова броудкастинг груп" окончателно е била финализирана

Доставчикът на телекомуникационни услуги и медии в Югоизточна Европа "Юнайтед Груп" обяви днес, че вече официално е приключило придобиването на "Нова Броудкастинг Груп", собственик на Нова телевизия и NetInfo, става ясно от съобщение на медийната група.

Това е втората голяма сделка на "Юнайтед груп" на българския пазар, след като миналата година закупи и телеком-оператора Vivacom.

"С радост посрещаме "Нова" и нейните служители в семейството на "Юнайтед Груп". България е привлекателен пазар за нас и като част от "Юнайтед Груп" "Нова Броудкастинг Груп" ще продължи да надгражда силните си страни", заяви главният изпълнителен директор на групата Виктория Боклаг.

"Между "Нова" и другите наши медийни операции съществува добра съвместимост. Това ни дава възможността да постигнем синергия и да разширим мащаба си, за да увеличим инвестициите си в локално съдържание, което да удовлетвори нашите клиенти", коментира още тя.

За дейностите на "Нова Броудкастинг груп" ще отговаря бившият изпълнителен директор на RTL - Дирк Геркенс, който има професионален опит от над 25 години в сферата на телевизията.

Придобиването на "Нова Броудкастинг Груп" е в съответствие със стратегията на "Юнайтед Груп" да притежава както телекомуникационни, така и медийни компании на пазарите, където оперира. Платформата на компанията обединява водещите оператори и най-добрите производители на съдържание в Югоизточна Европа.

Медийното подразделение на "Юнайтед Груп", "Юнайтед Медиа", всяка година произвежда повече от 20,000 часа оригинално съдържание и излъчва повече от 30 канала, които са на разположение за наземни, кабелни, DTH, OTT и IPTV платформи.

Платформата на Юнайтед Груп е създадена през 2000 г. от сърбина Драган Шолак като сравнително малък кабелен оператор, но през годините компанията се развива. Миналата година той продаде по-голямата част от собствеността ѝ на базирания в Лондон фонд BC Partners, а друга част отиде за фонда KKR. Въпреки това Шолак остава миноритарен акционер с дял около 39%.

Това е четвърта поредна сделка за Юнайтед Груп, откакто беше придобита от британската инвестиционна компания. Така в момента Юнайтед груп комбинира водещи телекомуникационни оператори с най-добрите продуценти на съдържание в страните от Югоизточна Европа като част от стратегията за едновременно развитие в телекомуникационния и медийния сектор. Компанията има над 10 милиона клиенти и 11 000 служители, се казва в съобщението на компанията.

През лятото групата придоби и най-големия телеком в България - БТК (Vivacom), а преди това купи хърватския телеком Tele2 срещу 220 милиона евро, както и влезе в гръцкия доставчик на телевизия и интернет Forthner S.A.



Най-четените