Лейди Гага се представи убедително в бляскавия и очакван със затаен дъх трибют на Дейвид Боуи, а някои медии даже наредиха изпълнението й сред най-добрите на вечерта. Други обаче я определиха за карикатура на Лайза Минели или Шер, сякаш изпълняваща музикална китка на вариететно шоу през 70-те.
Така или иначе, решението именно тя да отдаде почит на починалия през януари Боуи си остава дискусионно за твърде голяма част от неговите фенове. На фона на богата и разнообразна хореография Гага побра възможно най-много негови хитове в шестте минути на сцената, само че ограничаването върху само една или две песни може би щеше да бъде по-сполучлив подход.
Суифт беше главно действащо лице и на тези музикални награди, след като 2015-а беше най-успешната година в кариерата й. Но спечелилият „Грами” албум на годината „1989” излезе преди цели 15 месеца, а през този албумен цикъл тя вече откри церемониите на Американските музикални награди и на наградите на MTV. Затова, когато даде началото на „Грами” 2016 с Out of the Woods, изпълнението изглеждаше по-скоро като рутина, като добре известна заставка, след която започва истинското шоу. Странна ситуация за изпълнител, който в момента е на върха в поп музиката.
Технически проблеми имаше поне в няколко от изпълненията на вечерта, но от тях най-видимо пострада Адел. По начало британката пее безапелационно на живо, само че този път в началото на нейната All I Ask се появи странен дрънчащ звук – оказа се, че причината е, че микрофоните на пианото са паднали върху неговите струни и са го накарали да звучи фалшиво – поне така обясни самата Адел в Twitter. Това затрудни изпълнението й, а гласът й не звучеше толкова овладян, колкото обикновено.
Разочароващо беше и че тя не получи нито една „Грами” номинация тази година поради правилата на наградите – за тях са взимани предвид само песни и албуми, излезли между 1 октомври 2014 г. и 30 септември 2015 г. Така че несъмнените си отличия за песента Hello и албума „25” Адел ще получи чак догодина.
Той прибра своята първа награда „Грами”, но изпълнението му през вечерта беше по-скоро вбесяващо. Както обикновено, то беше разделено на две части и започна с баладата Love Yourself с акустична китара. След това Бийбър хвърли китарата на сцената и изглежда искаше да я счупи, но се заплете в колана й и в крайна сметка не успя.
Впоследствие, вместо да продължи по-танцувалното си изпълнение на плейбек, както е правил на други изяви (например наградите на MTV), той образува нещо като алтърнатив банда, включваща диджеите Diplo и Skrillex, за рокаджийска версия на Where Are U Now. А когато Джъстин Бийбър се прави на рокаджия в тигрово горнище, това прилича повече на пародия.
Нищо против Лайнъл Ричи и неговия богат каталог от песни, част от които безспорни вечни хитове. Но когато в последно време ни напуснаха толкова големи имена в музиката – измежду които Боуи, Би Би Кинг, Глен Фрей и Леми Килмистър бяха почетени на наградите „Грами” – трибютът с песни именно на Ричи (за щастие жив и здрав) изглеждаше изключително не на място. И то реализиран от странно събрани артисти от топ 40 като Деми Ловато, Джон Леджънд, Люк Брайън и Меган Трейнър. Версията на Деми Ловато на Hello трябваше да е кулминацията, но се загуби между по-скучните изпълнения на останалите.
Разбиващо свежата рокаджийка Кортни Барнет изглеждаше идеален избор за най-добър нов изпълнител. Но наградата в категорията спечели далеч по-комерсиалната и неоригинална Меган Трейнър, а Барнет си остана само с номинацията. Утехата е, че самата Барнет не изглежда да се интересува особено от наградите. Тя призна, че преди да излязат номинациите не е чувала за Меган Трейнър и за останалите номинирани в категорията, а и не възнамерява да се запознае с творчеството им.
Earned It от „50 нюанса сиво” е далеч от най-добрите на The Weeknd за годината, и все пак спечели „Грами” за най-добра R&B песен. Неговите The Hills и Can’t Feel My Face изглеждаха по-сполучлив избор, както и Coffee на Мигел или Really Love на Д’Анджело. Популярността на „50 нюанса сиво” обаче елиминира всякакви логически аргументи и именно тя изстреля Earned It начело.