Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Десетте банди, които създадоха траш метъла

Iron Maiden (1975)

Една от най-популярните и до днес групи, които бяха част от новата вълна британски хеви метъл през 70-те. Всъщност Maiden направиха големия си пробив едва през 1982-а с албума Number of the Beast, когато Брус Дикинсън демонстрира свирепата си вокална мощ.
Но първите два албума на групата също бяха много съществени за развитието на траша. Двете преплитащи се китари, галопиращите ритми и пронизващите вокали още тогава оформиха характерното звучене, което мнозина в траш метъла последваха. Снимка: Getty Images
Iron Maiden (1975)

Една от най-популярните и до днес групи, които бяха част от новата вълна британски хеви метъл през 70-те. Всъщност Maiden направиха големия си пробив едва през 1982-а с албума Number of the Beast, когато Брус Дикинсън демонстрира свирепата си вокална мощ.
Но първите два албума на групата също бяха много съществени за развитието на траша. Двете преплитащи се китари, галопиращите ритми и пронизващите вокали още тогава оформиха характерното звучене, което мнозина в траш метъла последваха.

Judas Priest (1969)

Всъщност се оказват пионери в доста различни поджанрове на метъла и успяха да вдъхновят безброй метъл изпълнители. Priest изместиха настрана блус влиянията в тежката музика и добавиха скорост, сурови вокали и характерна визия с кожени облекла – жизненоважни аспекти от формирането на траш метъла. Снимка: Getty Images
Judas Priest (1969)

Всъщност се оказват пионери в доста различни поджанрове на метъла и успяха да вдъхновят безброй метъл изпълнители. Priest изместиха настрана блус влиянията в тежката музика и добавиха скорост, сурови вокали и характерна визия с кожени облекла – жизненоважни аспекти от формирането на траш метъла.

New York Dolls (1971)

Култова банда за периода, част от разрастващата се пънк сцена на Ню Йорк. Певецът на Overkill Боби Блиц обяснява, че разликата между траш бандите от източния и западния бряг е зависела от съответното пънк течение, което е процъфтявало в региона. Затова трябва да благодарим именно на New York Dolls за групи като Overkill и Anthrax. Снимка: Getty Images
New York Dolls (1971)

Култова банда за периода, част от разрастващата се пънк сцена на Ню Йорк. Певецът на Overkill Боби Блиц обяснява, че разликата между траш бандите от източния и западния бряг е зависела от съответното пънк течение, което е процъфтявало в региона. Затова трябва да благодарим именно на New York Dolls за групи като Overkill и Anthrax.

The Ramones (1974)

Смятани за оригиналната пънк банда, изработила основите на пънк музиката. Когато те станаха популярни, неизброимо количество техни последователи рязко увеличиха темпото си на свирене. Със своите протестни послания и бунтарско отношение, The Ramones оказаха неизмеримо влияние върху тежката музика, а китаристи като Кърк Хамет от Metallica са попили доста от агресивното свирене на Джони Рамоун.
The Ramones (1974)

Смятани за оригиналната пънк банда, изработила основите на пънк музиката. Когато те станаха популярни, неизброимо количество техни последователи рязко увеличиха темпото си на свирене. Със своите протестни послания и бунтарско отношение, The Ramones оказаха неизмеримо влияние върху тежката музика, а китаристи като Кърк Хамет от Metallica са попили доста от агресивното свирене на Джони Рамоун.

Raven (1974)

Още едни представители на британската вълна в хеви метъла. Допълниха мощното си звучене с носене на предпазни спортни облекла на сцената и затова стилът им беше наричан „атлетичен рок“. В първото си турне въобще, Metallica всъщност беше подгряваща група именно на Raven. Снимка: Getty Images
Raven (1974)

Още едни представители на британската вълна в хеви метъла. Допълниха мощното си звучене с носене на предпазни спортни облекла на сцената и затова стилът им беше наричан „атлетичен рок“. В първото си турне въобще, Metallica всъщност беше подгряваща група именно на Raven.

Motorhead (1975)

“Исках да свиря бърз и шумен рокендрол. Никога не сме били метъл банда”, беше разяснил фронтменът Леми Килмистър. Но независимо дали го осъзнаваше или не, малко музиканти са оказали повече влияние върху метъла от него. Motorhead се отличаваха с непогрешимата комбинация от бясно, агресивно, шумно звучене и пънк елементи, които бяха комбинирани, за да се заформи траш метълът години по-късно. Песента от 1979 г. Overkill, и по-точно барабаните на Фил Тейлър, са основна отправна точка за мнозина траш барабанисти, включително Ларс Улрих от Metallica. Снимка: Getty Images
Motorhead (1975)

“Исках да свиря бърз и шумен рокендрол. Никога не сме били метъл банда”, беше разяснил фронтменът Леми Килмистър. Но независимо дали го осъзнаваше или не, малко музиканти са оказали повече влияние върху метъла от него. Motorhead се отличаваха с непогрешимата комбинация от бясно, агресивно, шумно звучене и пънк елементи, които бяха комбинирани, за да се заформи траш метълът години по-късно. Песента от 1979 г. Overkill, и по-точно барабаните на Фил Тейлър, са основна отправна точка за мнозина траш барабанисти, включително Ларс Улрих от Metallica.

Diamond Head (1976)

Още една британска група, която има директно въздействие върху Metallica (които много пъти са свирили кавър на песента им Am I Evil) и Megadeth. “Те преобърнаха моето композиране с главата надолу, защото дотогава ми харесваше това, което правех. Но когато чух Diamond Head, осъзнах, че трябва да зарежа всичко досегашно и да започна отначало” - думите са на фронтмена на Megadeth Дейв Мъстейн и казват достатъчно.
Diamond Head (1976)

Още една британска група, която има директно въздействие върху Metallica (които много пъти са свирили кавър на песента им Am I Evil) и Megadeth. “Те преобърнаха моето композиране с главата надолу, защото дотогава ми харесваше това, което правех. Но когато чух Diamond Head, осъзнах, че трябва да зарежа всичко досегашно и да започна отначало” - думите са на фронтмена на Megadeth Дейв Мъстейн и казват достатъчно.

The Misfits (1977)

Те са много повече от просто поредната пънк банда, която стана популярна към края на 70-те. The Misfits въведоха хорър теми в музиката и визията си – за да дадат началото на хорър пънк поджанра. Шок елементите, вкарани от тях, грабнаха вниманието на музиканти от всякакви жанрове и накараха Metallica по-късно да направи кавър версии на няколко от песните им.
The Misfits (1977)

Те са много повече от просто поредната пънк банда, която стана популярна към края на 70-те. The Misfits въведоха хорър теми в музиката и визията си – за да дадат началото на хорър пънк поджанра. Шок елементите, вкарани от тях, грабнаха вниманието на музиканти от всякакви жанрове и накараха Metallica по-късно да направи кавър версии на няколко от песните им.

Anvil (1978)

Канадската банда безспорно е сред хеви метъл пионерите и не спира да свири и до днес, макар че популярността ѝ спадна драстично още през 90-те. Най-големите изпълнители в метъла обаче признават значимостта на канадците.
„Смятах ги за най-смазващата, най-тежката банда наоколо“, беше казал Скот Иън, китаристът на Anthrax. “Мисля, че имаха огромно влияние върху американската траш сцена, която започна около 1982-а. Metallica, Anthrax, Slayer, Megadeth: всички ние слушахме Anvil”. Снимка: Getty Images
Anvil (1978)

Канадската банда безспорно е сред хеви метъл пионерите и не спира да свири и до днес, макар че популярността ѝ спадна драстично още през 90-те. Най-големите изпълнители в метъла обаче признават значимостта на канадците.
„Смятах ги за най-смазващата, най-тежката банда наоколо“, беше казал Скот Иън, китаристът на Anthrax. “Мисля, че имаха огромно влияние върху американската траш сцена, която започна около 1982-а. Metallica, Anthrax, Slayer, Megadeth: всички ние слушахме Anvil”.

Dead Kennedys (1978)

Пънк банда от Сан Франциско, изявявала се в същия регион, където по-късно възникнаха огромни траш имена като Metallica, Exodus, Testament и Death Angel. Dead Kennedys остават в историята като основополагаща хардкор пънк банда, предизвикала много противоречия с провокативните си текстове, натоварени с политически послания.
Дейв Ломбардо от Slayer си е припомнял как веднъж Джеф Ханеман (китаристът и съосновател на Slayer, който почина преди 7 години) донесъл на репетиция касета на Dead Kennedys. “Техният гняв беше направо нереален. Той зареди всички ни и искахме да пресъздадем тази енергия”. Снимка: Getty Images
Dead Kennedys (1978)

Пънк банда от Сан Франциско, изявявала се в същия регион, където по-късно възникнаха огромни траш имена като Metallica, Exodus, Testament и Death Angel. Dead Kennedys остават в историята като основополагаща хардкор пънк банда, предизвикала много противоречия с провокативните си текстове, натоварени с политически послания.
Дейв Ломбардо от Slayer си е припомнял как веднъж Джеф Ханеман (китаристът и съосновател на Slayer, който почина преди 7 години) донесъл на репетиция касета на Dead Kennedys. “Техният гняв беше направо нереален. Той зареди всички ни и искахме да пресъздадем тази енергия”.