Нямаше как да не започнем със самата Кралица. Днес тя е позната с кариерата си в Холивуд, която включва даже и номинация за “Оскар”. В края на 80-те обаче Латифа изгрява като една от най-популярните звезди в хип-хопа изобщо. Започва като бийтбокс изпълнител в състава на групите Ladies Fresh и Favour Unit, докато не пробива като соло изпълнител с хитовия албум All Hail The Queen от 1989 г.
В песните си тя често обръща внимание на проблемите, засягащи чернокожите жени, като домашно насилие и дискриминация. Всичко това я превръща в мощен глас за правата на жените, a през цялата си кариера досега успява да спечели “Грами”, “Еми”, “Златен глобус, както и наградата на Гилдията на филмовите актьори.
Триото на Salt, Pepa и DJ Spinderella е една от първите дамски формации, която си пробива пътя в музикален стил, смятан дотогава за изцяло мъжка територия. Те не просто произвеждат хитове като платинения сингъл “Push It” и печелят награда след награда, но и обръщат целия музикален стил с главата надолу, като стават първите дами достигнали до златен и платинен статус още с дебютния си албум от 1986 г.
Над 30 милиона продадени копия и пет награди “Грами” говорят сами коя е Миси Елиът. Нещо повече - тя е първата жена хип-хоп изпълнител и третият рапър изобщо, който влиза в Залата на славата за авторите на песни. Тя се оказва иноватор във всяко едно отношение и изобщо променя цялата концепция за това как “би трябвало” да изглежда една рапърка, без значение дали е облечена в гигантска кожена торба или със супер разноцветно и лъскаво дънково яке, докато излиза на сцената с миниатюрна електрическа количка. Без съмнение тя оставя траен отпечатък върху цялата индустрия.
Макар и в началото на кариерата си да получава немалко помощ в писането на текстовете от безсмъртния Биги, Лил Ким развива един уникален талант в тяхната презентация, стигащ до откровена вулгарност при изразяването на женската сексуалност. Вместо да приеме наложената дотогава рапърска мода, Ким реши да използва визията и таланта си, за да стане популярна в мъжката индустрия.
И говорейки за сексуалност, няма как да не споменем и Ники Минаж, която повече от успешно успя да продължи стила на рапърките от 90-те. Тя е резултатът от вулгарността на Лил Ким и пъстротата на Миси Елиът, който достигна до почти безпрецедентен комерсиален успех. От своя страна доминацията ѝ над текстовете и уменията ѝ за рапиране са абсолютно неподражаеми. За момента май само и липсва “Грами” след 10 неуспешни номинации досега.
Понякога само един албум е достатъчен, за да превърне някой изпълнител в легенда. В случая дори не става въпрос за чист хип-хоп, тъй като в The Miseducation of Lauryn Hill самата Лорин в по-голямата част от времето пее. И то как! Албумът е толкова успешен, че ѝ носи цели пет награди “Грами”, а през останалата част от кариерата си тя печели още три, което я превръща в най-награждаваната жена рапър досега.
Тя е истински пионер още от 80-те и става първата жена рапър, която издава собствен соло албум през 1988 г. и първата дама в хип-хоп жанра, достигнала златен статус. Дори да не е толкова известна по нашите географски ширини, това съвсем не е така зад Океана, където дейността ѝ е оказала влияние даже върху Куин Латифа, Лил Ким, Бионсе и Миси Елиът.