Покупката на нови западни изтребители е закъсняла с поне десетилетие
Снимка: Еър Груп 2000
Според Договора за обикновените въоръжени сили в Европа (ДОВСЕ) България съкрати (наряза на скрап) част от изтребителите си в началото на 90-те и остана с таван от 265 бойни самолета и над 10 авиобази - структура, подходяща за Студената война, но тотално неадекватна за времето след нея
В навечерието на влизането си в НАТО България запази своите МиГ-29 и най-новите от многобройните МиГ-21бис (на снимката е един от тях)
Румъния реши да модернизира своите МиГ-21 и МиГ-29 с помощта на израелска фирма, като ефекта от похарчените пари е спорен, но румънците получиха самолети с модерна западна авионика, произведена от Израел.
Гордостта на българските ВВС - двудвигателният МиГ-29, изделие 9-12 по класификацията на РСК МиГ, постъпва на въоръжение през 1988-89г. и оттогава тези отлични според летците и инженерите самолети носят вярно службата си в защита на българското небе.
Оттогава обаче, нашите МиГ-29 са само ремонтирани (в Русия, защото в България не е усвоен ремонта им) и нито веднъж не са модернизирани
Миг 21
На летище София се проведе авиошоу под надслов „Това сме ние".