Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

6 игри, променени по желание на феновете

Mass Effect 3

Кой не знае тази игра, кой не е чувал за нея? Едно от най-чаканите заглавия на 2012 г. със сигурност вече има своето място в гейминг историята и се превърна в център на един доста странен дебат, който всъщност дори успя да измести донякъде дискусиите относно истинските качества на приключението. Досещате се, става въпрос за одумвания край на играта, предизвикал бурни реакции от малка, но доста гласовита група геймъри, и накарал BioWare да внесе промени. "Краят на Mass Effect 3 е едно недоразумение, което с лека ръка зачерква всичките ни решения, които сме взели в хода на играта! Той трябва да се промени, и то незабавно!", гласи накратко оплакването. Други критици побързаха да изтъкнат, че всичко това всъщност е долна конспирация от страна на ЕА и канадското студио, целяща да повиши продажбите на допълнително съдържание. 

Разбира се, имаше го и обратното мнение. Но BioWare послуша критиките и издаде ъпдейт с разширен край и промени в заключителните сцени. Недоволни отново имаше и до днес споровете около играта не са разрешени.
Mass Effect 3

Кой не знае тази игра, кой не е чувал за нея? Едно от най-чаканите заглавия на 2012 г. със сигурност вече има своето място в гейминг историята и се превърна в център на един доста странен дебат, който всъщност дори успя да измести донякъде дискусиите относно истинските качества на приключението. Досещате се, става въпрос за одумвания край на играта, предизвикал бурни реакции от малка, но доста гласовита група геймъри, и накарал BioWare да внесе промени. "Краят на Mass Effect 3 е едно недоразумение, което с лека ръка зачерква всичките ни решения, които сме взели в хода на играта! Той трябва да се промени, и то незабавно!", гласи накратко оплакването. Други критици побързаха да изтъкнат, че всичко това всъщност е долна конспирация от страна на ЕА и канадското студио, целяща да повиши продажбите на допълнително съдържание.

Разбира се, имаше го и обратното мнение. Но BioWare послуша критиките и издаде ъпдейт с разширен край и промени в заключителните сцени. Недоволни отново имаше и до днес споровете около играта не са разрешени.

Medal Of Honor

Поради някаква причина рестартираната през 2010 г. поредица Medal Of Honor реши да остави играчите да се борят и на страната на талибаните в мултиплейър режимите си. По очевидни причини това предизвика много спорове с феновете, които го разглеждаха като прослава на тероризма. По това време старши PR-мениджър на EA направи още по-голяма грешка, когато заяви: „Ако някой е ченгето, някой трябва да бъде разбойникът, някой трябва да бъде пират и някой трябва да е извънземен... В мултиплейъра на Medal Of Honor някой трябва бъде талибаните".

Това беше променено с ъпдейт за играта скоро след възникването на спора и терористите бяха наречени просто „противоположна сила“, подобно на начина, по който терористите от Counter-Strike не разполагат с реален еквивалент от реалността.
Medal Of Honor

Поради някаква причина рестартираната през 2010 г. поредица Medal Of Honor реши да остави играчите да се борят и на страната на талибаните в мултиплейър режимите си. По очевидни причини това предизвика много спорове с феновете, които го разглеждаха като прослава на тероризма. По това време старши PR-мениджър на EA направи още по-голяма грешка, когато заяви: „Ако някой е ченгето, някой трябва да бъде разбойникът, някой трябва да бъде пират и някой трябва да е извънземен... В мултиплейъра на Medal Of Honor някой трябва бъде талибаните".

Това беше променено с ъпдейт за играта скоро след възникването на спора и терористите бяха наречени просто „противоположна сила“, подобно на начина, по който терористите от Counter-Strike не разполагат с реален еквивалент от реалността.

Fallout 3

Направо е доста шантаво, когато си помислите какъв край първоначално изба Bethesda за Fallout 3. Финалът беше меко казано нелогичен за поредица, която издига в култ решенията на играчите и нестандартното мислене. Следователно, беше напълно разбираемо, че феновете възроптаха срещу края на играта, а Bethesda реагира и пусна възможност за нов финален избор като платено допълнително съдържание. Все пак новият край реши проблема и даде възможност на историята да продължи, така че волята на феновете беше изпълнена.
Fallout 3

Направо е доста шантаво, когато си помислите какъв край първоначално изба Bethesda за Fallout 3. Финалът беше меко казано нелогичен за поредица, която издига в култ решенията на играчите и нестандартното мислене. Следователно, беше напълно разбираемо, че феновете възроптаха срещу края на играта, а Bethesda реагира и пусна възможност за нов финален избор като платено допълнително съдържание. Все пак новият край реши проблема и даде възможност на историята да продължи, така че волята на феновете беше изпълнена.

No Man's Sky

Космическото приключение No Man's Sky е може би най-амбициозната и мащабна игра, излизала досега. Като за начало, проектът впечатлява с невероятните мащаби на виртуалната вселена, включваща общо 18 квадрилиона планети. Вдъхновени от творбите на класиците във фантастиката Артър Кларк и Айзък Азимов, авторите на играта създават уникален алгоритъм, благодарение на който всяка планета е уникална, неизследвана и генерирана на случаен принцип. Обещаха ни толкова много - и не го получихме. Лавината от недоволство не пожали нито един аспект на играта, като всичко можеше да се обобщи с това, че в първоначалния си вид тя бе на светлинни години от това, което се очакваше. След адски много работа обаче, студиото Hello Games успя да обърне този на практика загубен за него мач. Отлично интегрираната VR поддръжка и мултиплейър експанжънът помогнаха много, но двигателят най-вече беше добрата воля на студиото. No Man's Sky премина през ада, но е игра, която си заслужава да пробвате отново - благодарение на феновете, които не се стесниха да поискат онова, за което са си платили.
No Man's Sky

Космическото приключение No Man's Sky е може би най-амбициозната и мащабна игра, излизала досега. Като за начало, проектът впечатлява с невероятните мащаби на виртуалната вселена, включваща общо 18 квадрилиона планети. Вдъхновени от творбите на класиците във фантастиката Артър Кларк и Айзък Азимов, авторите на играта създават уникален алгоритъм, благодарение на който всяка планета е уникална, неизследвана и генерирана на случаен принцип. Обещаха ни толкова много - и не го получихме. Лавината от недоволство не пожали нито един аспект на играта, като всичко можеше да се обобщи с това, че в първоначалния си вид тя бе на светлинни години от това, което се очакваше. След адски много работа обаче, студиото Hello Games успя да обърне този на практика загубен за него мач. Отлично интегрираната VR поддръжка и мултиплейър експанжънът помогнаха много, но двигателят най-вече беше добрата воля на студиото. No Man's Sky премина през ада, но е игра, която си заслужава да пробвате отново - благодарение на феновете, които не се стесниха да поискат онова, за което са си платили.

Bloodstained: Ritual Of The Night

Понякога обратната връзка от феновете не е лицеприятна и в такъв случай има два начина за разработчика да реагира: или да зарови глава в пясъка, или да покаже, че всъщност може да се вслуша в мнението. Второто се случи с Bloodstained: Ritual Of The Night. Когато трейлърите на 2.5D екшън платформъра се появиха, геймърите бързо изкоментираха, че графиката на Kickstarter сензацията не е на ниво. Легендарният дизайнер Коджи Игараши реагира бързо, пускайки през юни 2019 г. видео обръщение с обещанието, че всичко ще се промени. 

В резултат, той и екипът му преработиха арт стила на Bloodstained: Ritual Of The Night, промениха дизайна на някои персонажи и като цяло "пипнаха" играта максимално, макар и с цената на нейното забавяне. Така се получи заглавие, с което той и почитателите на класическата поредица Castlevania могат да се гордеят.
Bloodstained: Ritual Of The Night

Понякога обратната връзка от феновете не е лицеприятна и в такъв случай има два начина за разработчика да реагира: или да зарови глава в пясъка, или да покаже, че всъщност може да се вслуша в мнението. Второто се случи с Bloodstained: Ritual Of The Night. Когато трейлърите на 2.5D екшън платформъра се появиха, геймърите бързо изкоментираха, че графиката на Kickstarter сензацията не е на ниво. Легендарният дизайнер Коджи Игараши реагира бързо, пускайки през юни 2019 г. видео обръщение с обещанието, че всичко ще се промени.

В резултат, той и екипът му преработиха арт стила на Bloodstained: Ritual Of The Night, промениха дизайна на някои персонажи и като цяло "пипнаха" играта максимално, макар и с цената на нейното забавяне. Така се получи заглавие, с което той и почитателите на класическата поредица Castlevania могат да се гордеят.

Final Fantasy XIV

Човек няма как да не похвали Square Enix за това, че компанията не просто призна провала на своята масова онлайн игра Final Fantasy XIV, но успя да я преобърне напълно, превръщайки я в гейминг триумф. Феновете не пестяха критика за първоначалната версия на играта, започвайки от неоптимизирания интерфейс и стигайки до множеството бъгове. Когато продажбите и играчите намаляха, Square Enix можеше просто да приеме това като грешен ход и да продължи напред. Вместо това, сървърите на Final Fantasy XIV бяха спрени и компанията се върна буквално обратно на чертожната дъска. През 2013 г. тя пусна преработената версия Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - един от най-добрите примери за това как разработчик е готов да си върне благоразположението на феновете без значение на каква цена.

В новия си вид Final Fantasy XIV беше със значително по-добър геймплей, технически изправна и с голям жив свят, пълен с интересни куестове и персонажи - и нямаше да получим нищо от това, ако феновете не бяха гласовити в недоволството си.
Final Fantasy XIV

Човек няма как да не похвали Square Enix за това, че компанията не просто призна провала на своята масова онлайн игра Final Fantasy XIV, но успя да я преобърне напълно, превръщайки я в гейминг триумф. Феновете не пестяха критика за първоначалната версия на играта, започвайки от неоптимизирания интерфейс и стигайки до множеството бъгове. Когато продажбите и играчите намаляха, Square Enix можеше просто да приеме това като грешен ход и да продължи напред. Вместо това, сървърите на Final Fantasy XIV бяха спрени и компанията се върна буквално обратно на чертожната дъска. През 2013 г. тя пусна преработената версия Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - един от най-добрите примери за това как разработчик е готов да си върне благоразположението на феновете без значение на каква цена.

В новия си вид Final Fantasy XIV беше със значително по-добър геймплей, технически изправна и с голям жив свят, пълен с интересни куестове и персонажи - и нямаше да получим нищо от това, ако феновете не бяха гласовити в недоволството си.