Това е играта, която установи сегашния стил и облик на цялата поредица и за първи път показа един изключително населен, екзотичен и красив отворен свят, че беше забавно дори само да се разхождаш из него и да му се любуваш.
Няма как тук да пропуснем и един от най-емблематичните злодеи изобщо - Ваас Монтенегро. Tотално непредвидим психар, за когото единственото сигурно е, че каквото и да бъде следващото му действие, то при всички положения ще бъде свързано с насилие и агресия.
"Казвал ли съм ти някога какво е определението за лудост?" и последвалият монолог на Ваас, инспириран от Айнщайн, е не е просто най-запомнящата се сцена в цялата поредица Far Cry, а със сигурно се нарежда сред най-култовите в гейминга.
Max Payne е игра, с която много от нас са израснали. И докато първите две от 2001 г и 2003 г. представляваха мрачни истории за падението на един отчаян бивш полицай, загубил семейството си, то в третата част е поет рискът нещата да се обърнат на 180 градуса.
Вместо в един тъмен и студен Ню Йорк, действието се развива в слънчевия и горещ Сао Пауло, Бразилия, като представя един достоен завършек на най-дълбоката история от богатото портфолио на Rockstar Games.
До онзи момент поредицата Assassin's Creed вече се бе превърнала в един ежегодно издаван франчайз, където свободното бягане и скачане от гигантски сгради продължаваше да е забавно, но все пак характерният геймплей бе започнал да се захабява и изчерпва.
Тук създателите от Ubisoft бяха решили проблема с размах, разширявайки десетократно отворения свят на Америка от 18-ти век с допълнение от една чудесна история. Дори и до ден-днешен, след като поредицата се задълбочи в древен Египет, Гърция и други исторически периоди, Assassin's Creed III си остава сред най-добрите.
Не са много франчайзите, които с всяка следваща игра стават по-добри. Halo бе първият, който постигна подобно нещо с четири поредни заглавия, които стигнаха до може би най-добрата игра в цялата поредица, излязла през 2012 г.
Визуално е напълно брилянтна и изглежда добре дори и днес. В допълнение към новите подобрения в геймплея и мултиплейъра, Halo 4 представи за първи път и един изненадващо емоционален сюжет с акцент върху главния герой Master Chief.
Mass Effect 3
Със сигурност Mass Effect 3 е една от най-противоречивите игри от последното десетилетие. Все пак колко са игрите, заради които издателя им е бил принуден да се извини за сюжета и в крайна сметка да пусне специално DLC, за да поправи всичко?
Ако оставим това настрана, то самата игра представлява една изключително красива космическа одисея и майсторско изпълнение в жанра на ролевите игри….до последния един час.
След миналогодишния тотален успех на Forza Horizon 5, спечелила няколко отличия за игра на годината, хубаво е да си припомним и всъщност как тръгна всичко преди цяло едно десетилетие. Първата Forza Horizon се появява като спиноф на по-големия франчайз Forza Motorsport, но успехът ѝ в крайна сметка я превръща в институция сама по себе си и един напълно нов начин за представянето на автомобилни състезания в аркаден стил.
В стелт жанра има два безапелационни гиганта - Metal Gear Solid и Hitman. Или поне бяха два, докато на терена не се появи Dishonored. Тя представя една почти перфектна комбинация от екшън в първо лице, стелт геймплей и различни магически способности по начин, който бе различен от всичко правено до тогава.
Това е играта, която постави Arcane Studios на картата сред големите разработчици и всъщност представлява основата, от която се появи миналогодишния хит Deathloop.