![World of Warcraft
Няма как да не започнем с играта, която даде съвременния облик на MMORPG жанра и до днес продължава да бъде една от най-популярните в световен мащаб. Още с излизането си е приета добре от фенове и критици заради своя иновативен геймплей с почти безкрайна свобода от възможности.
Неслучайно се оказва и най-продаваната игра за следващите две години, като в пика на своята популярност има над 12 милиона абонати. Мнозина я считат за най-великата MMORPG изобщо, която две десетилетия след премиерата си продължава да предлага подобрения с регулярни експанжъни.
Това е и единствената игра от 2004 година, която е приета в Залата на славата на гейминга към Международния център за история на електронните игри.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/58/0758/270758/1024x.jpg?_=1707214187)
Няма как да не започнем с играта, която даде съвременния облик на MMORPG жанра и до днес продължава да бъде една от най-популярните в световен мащаб. Още с излизането си е приета добре от фенове и критици заради своя иновативен геймплей с почти безкрайна свобода от възможности.
Неслучайно се оказва и най-продаваната игра за следващите две години, като в пика на своята популярност има над 12 милиона абонати. Мнозина я считат за най-великата MMORPG изобщо, която две десетилетия след премиерата си продължава да предлага подобрения с регулярни експанжъни.
Това е и единствената игра от 2004 година, която е приета в Залата на славата на гейминга към Международния център за история на електронните игри.
![Half-Life 2
Цели шест години са нужни на Valve да създадат един от великите шутъри на десетилетието. Директорът на компанията Гейб Нюъл не поставя крайни срокове, защото целта му е да създаде “най-великата PC игра на всички времена.”
Резултатът си заслужава, както всеки уважаващ себе си геймър знае. Играта получава цели 39 различни награди през 2004 г., като е призната за своята история с култовия д-р Гордън Фриймън и екшън ориентирания геймплей с промяна на физиката. Да, още помним онази гравитационна пушка, с която можехме да хвърляме предмети срещу извънземните, а култовата щанга тип кози крак завинаги има място в сърцата ни.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/41/0741/270741/1024x.jpg?_=1707212669)
Цели шест години са нужни на Valve да създадат един от великите шутъри на десетилетието. Директорът на компанията Гейб Нюъл не поставя крайни срокове, защото целта му е да създаде “най-великата PC игра на всички времена.”
Резултатът си заслужава, както всеки уважаващ себе си геймър знае. Играта получава цели 39 различни награди през 2004 г., като е призната за своята история с култовия д-р Гордън Фриймън и екшън ориентирания геймплей с промяна на физиката. Да, още помним онази гравитационна пушка, с която можехме да хвърляме предмети срещу извънземните, а култовата щанга тип кози крак завинаги има място в сърцата ни.
![Halo 2
Това е моментът, в който конзолните шутъри настигнаха своите PC версии и действително показаха какъв капацитет имат конзолите.
Halo 2 представлява перфектното продължение на първата игра от 2001 година и неслучайно става най-продаваното заглавие в историята на първото поколение Xbox.
Разширена история, нови оръжия, нови врагове, нови възможности за управление на превозни средства и най-вече - нов революционен мултиплеър режим през Xbox Live.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/50/0750/270750/1024x.jpg?_=1707212960)
Това е моментът, в който конзолните шутъри настигнаха своите PC версии и действително показаха какъв капацитет имат конзолите.
Halo 2 представлява перфектното продължение на първата игра от 2001 година и неслучайно става най-продаваното заглавие в историята на първото поколение Xbox.
Разширена история, нови оръжия, нови врагове, нови възможности за управление на превозни средства и най-вече - нов революционен мултиплеър режим през Xbox Live.
![GTA: San Andreas
Към онзи момент San Andreas представлява най-скъпия проект в историята на Rockstar Games на стойност 10 милиона долара - наистина сериозна сума за игра в онези години. Инвестирани са огромни усилия и средства, за да бъде създадено максимално точно пресъздаване на една огромна територия.
При всички положения свободата, която предоставяше играта, беше сравнима само с отворения свят на WoW като жизненост, мащаб и възможности за правене на разни неща.
Това е и най-продаваната игра за PlayStation 2 с над 17 милиона продадени копия до 2009 година.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/52/0752/270752/1024x.jpg?_=1707213171)
Към онзи момент San Andreas представлява най-скъпия проект в историята на Rockstar Games на стойност 10 милиона долара - наистина сериозна сума за игра в онези години. Инвестирани са огромни усилия и средства, за да бъде създадено максимално точно пресъздаване на една огромна територия.
При всички положения свободата, която предоставяше играта, беше сравнима само с отворения свят на WoW като жизненост, мащаб и възможности за правене на разни неща.
Това е и най-продаваната игра за PlayStation 2 с над 17 милиона продадени копия до 2009 година.
![Far Cry
Първата игра от популярната поредица не е най-добрата, но поставя началото на един от най-успешните франчайзи. С излизането си Far Cry предлага изключително красива и детайлна графика, която е почти безпрецедентна за тогавашните стандарти.
В допълнение имаме и сравнително разчупен геймплей в отворен свят, разположен на окупиран от злодеи тропически остров, където играчите трябва да използват всички налични средства от околната среда.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/53/0753/270753/1024x.jpg?_=1707213350)
Първата игра от популярната поредица не е най-добрата, но поставя началото на един от най-успешните франчайзи. С излизането си Far Cry предлага изключително красива и детайлна графика, която е почти безпрецедентна за тогавашните стандарти.
В допълнение имаме и сравнително разчупен геймплей в отворен свят, разположен на окупиран от злодеи тропически остров, където играчите трябва да използват всички налични средства от околната среда.
![Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Може би най-добрата игра в цялата серия. За първи път изкарва главния герой Snake на открито, давайки му редица нови възможности, а историята представя класическо филмово усещане за дълбочина на сюжета.
Snake Eater продава повече от 4 милиона копия по целия свят до 2010 г. и получава римейк през 2023 г. с обновено и подобрено съдържание, което затвърди още повече репутацията на играта.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/54/0754/270754/1024x.jpg?_=1707213540)
Може би най-добрата игра в цялата серия. За първи път изкарва главния герой Snake на открито, давайки му редица нови възможности, а историята представя класическо филмово усещане за дълбочина на сюжета.
Snake Eater продава повече от 4 милиона копия по целия свят до 2010 г. и получава римейк през 2023 г. с обновено и подобрено съдържание, което затвърди още повече репутацията на играта.
![Need for Speed: Underground 2
Поредицата Need for Speed напълно навлезе в света на нелегалните автомобилни състезания с Underground 2, където играчите се потопиха на 100% в обстановката, вдъхновена от първите два филма “Бързи и яростни”.
Това бе и първата игра в целия франчайз с отворен свят, в който можехме да се движим свободно с лъскавите бегачки и отключвахме нови състезания и възможности за тунинг.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/55/0755/270755/1024x.jpg?_=1707213701)
Поредицата Need for Speed напълно навлезе в света на нелегалните автомобилни състезания с Underground 2, където играчите се потопиха на 100% в обстановката, вдъхновена от първите два филма “Бързи и яростни”.
Това бе и първата игра в целия франчайз с отворен свят, в който можехме да се движим свободно с лъскавите бегачки и отключвахме нови състезания и възможности за тунинг.
![Doom 3
Поредицата Doom е един от най-разпознаваемите и популярни франчайзи към средата на 90-те, който се завърна с гръм и трясък през 2004 г.
Третата игра беше огромен скок в графично отношение и предложи широк набор от нови оръжия срещу ужаса на Марс.
Doоm 3 се оказа успех във всяко едно отношение, като продаде повече от 3,5 милиона копия до 2007 г.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/57/0757/270757/1024x.jpg?_=1707213838)
Поредицата Doom е един от най-разпознаваемите и популярни франчайзи към средата на 90-те, който се завърна с гръм и трясък през 2004 г.
Третата игра беше огромен скок в графично отношение и предложи широк набор от нови оръжия срещу ужаса на Марс.
Doоm 3 се оказа успех във всяко едно отношение, като продаде повече от 3,5 милиона копия до 2007 г.