
Няма как да не започнем с играта, която даде съвременния облик на MMORPG жанра и до днес продължава да бъде една от най-популярните в световен мащаб. Още с излизането си е приета добре от фенове и критици заради своя иновативен геймплей с почти безкрайна свобода от възможности.
Неслучайно се оказва и най-продаваната игра за следващите две години, като в пика на своята популярност има над 12 милиона абонати. Мнозина я считат за най-великата MMORPG изобщо, която две десетилетия след премиерата си продължава да предлага подобрения с регулярни експанжъни.
Това е и единствената игра от 2004 година, която е приета в Залата на славата на гейминга към Международния център за история на електронните игри.

Цели шест години са нужни на Valve да създадат един от великите шутъри на десетилетието. Директорът на компанията Гейб Нюъл не поставя крайни срокове, защото целта му е да създаде “най-великата PC игра на всички времена.”
Резултатът си заслужава, както всеки уважаващ себе си геймър знае. Играта получава цели 39 различни награди през 2004 г., като е призната за своята история с култовия д-р Гордън Фриймън и екшън ориентирания геймплей с промяна на физиката. Да, още помним онази гравитационна пушка, с която можехме да хвърляме предмети срещу извънземните, а култовата щанга тип кози крак завинаги има място в сърцата ни.

Това е моментът, в който конзолните шутъри настигнаха своите PC версии и действително показаха какъв капацитет имат конзолите.
Halo 2 представлява перфектното продължение на първата игра от 2001 година и неслучайно става най-продаваното заглавие в историята на първото поколение Xbox.
Разширена история, нови оръжия, нови врагове, нови възможности за управление на превозни средства и най-вече - нов революционен мултиплеър режим през Xbox Live.

Към онзи момент San Andreas представлява най-скъпия проект в историята на Rockstar Games на стойност 10 милиона долара - наистина сериозна сума за игра в онези години. Инвестирани са огромни усилия и средства, за да бъде създадено максимално точно пресъздаване на една огромна територия.
При всички положения свободата, която предоставяше играта, беше сравнима само с отворения свят на WoW като жизненост, мащаб и възможности за правене на разни неща.
Това е и най-продаваната игра за PlayStation 2 с над 17 милиона продадени копия до 2009 година.

Първата игра от популярната поредица не е най-добрата, но поставя началото на един от най-успешните франчайзи. С излизането си Far Cry предлага изключително красива и детайлна графика, която е почти безпрецедентна за тогавашните стандарти.
В допълнение имаме и сравнително разчупен геймплей в отворен свят, разположен на окупиран от злодеи тропически остров, където играчите трябва да използват всички налични средства от околната среда.

Може би най-добрата игра в цялата серия. За първи път изкарва главния герой Snake на открито, давайки му редица нови възможности, а историята представя класическо филмово усещане за дълбочина на сюжета.
Snake Eater продава повече от 4 милиона копия по целия свят до 2010 г. и получава римейк през 2023 г. с обновено и подобрено съдържание, което затвърди още повече репутацията на играта.

Поредицата Need for Speed напълно навлезе в света на нелегалните автомобилни състезания с Underground 2, където играчите се потопиха на 100% в обстановката, вдъхновена от първите два филма “Бързи и яростни”.
Това бе и първата игра в целия франчайз с отворен свят, в който можехме да се движим свободно с лъскавите бегачки и отключвахме нови състезания и възможности за тунинг.

Поредицата Doom е един от най-разпознаваемите и популярни франчайзи към средата на 90-те, който се завърна с гръм и трясък през 2004 г.
Третата игра беше огромен скок в графично отношение и предложи широк набор от нови оръжия срещу ужаса на Марс.
Doоm 3 се оказа успех във всяко едно отношение, като продаде повече от 3,5 милиона копия до 2007 г.