Името Concord трябва да бъде поставено в синонимния речник до “катастрофа”. Именно такова нещо се оказа творението на Firewalk Studios и Sony Interactive Entertainment. Със сигурност се нарежда сред най-големите провали в гейминга изобщо.
Играта се разработва в продължение на цели 8 години, като в нея бяха инвестирани стотици милиони. Накрая излезе на пазара на цена от 40 долара при положение, че в нейния жанр вече е претрупано от качествени free-to-play игри.
Резултатът бе едва няколко десетки хиляди продадени копия, недоволни фенове и минимален интерес. Само след три седмици Concord бе изцяло изтеглена от пазара, а малко по-късно разработчика Firewalk Studios бе закрит от Sony.
През 2013 г. Ubisoft създадоха страхотен хит в лицето на Assassin's Creed 4: Black Flag. Още тогава някъде решават да капитализират от успеха на пиратската тематика като създадат друга подобна игра.
Над десетилетие отнема на Ubisoft да създадат първото в историята AAAA заглавие, по собствените им думи, и едва ли някой всъщност помни колко точно пъти е отлагано, докато разработчиците променят постоянно цялата концепция и надвишават неколкократно бюджета си.
Крайният резултат е бледо и постно копие на Black Flag.
Още една премиум игра, която бе сред най-очакваните на 2024 г. Тя е спиноф на изключително успешната трилогия Batman: Arkham и неслучайно надеждите бяха много високи. Така и не се оправдаха обаче.
Suicide Squad има прилична солова кампания с интересна история, но основният акцент на играта е мултиплеъра и именно там отнася най-големи критики основно заради качеството на платеното съдържание и геймплея си.
При всички положения екшън-приключенската игра с отворен свят, част от поредицата “Междузвездни войни”, не е лоша. Но “не е лоша” определено не е достатъчно, когато става въпрос за амбициозно AAA заглавие на Ubisoft.
Излезе на 30 август и получи средни до добри оценки от повечето специализирани издания - разочароващо за игра с нейния мащаб, бюджет и претенции, включително фактa, че е базирана в една от най-популярните измислени вселени.
Слабите приходи от Outlaws и критиките станаха причина Ubisoft да отложи премиерата на Assassin's Creed: Shadows.
Оригиналната Alone in the Dark се появи през 1992 г. и даде началото на франчайз, който през годините бе истински пример в сървайвъл хорър жанра. Последната игра излезе през 2015 г. и остави доста неприятен вкус, който трябваше да бъде от отмит от тазгодишния ребуут.
За съжаление Alone in the Dark бе толкова голям провал във всяко едно отношение, че доведе до разпускането на студиото-разработчик Pieces Interactive.
LEGO игрите винаги са били успешни в нишата на по-младите геймъри благодарение на изпитания подход да се пренесе някой познат франчайз в забавния свят на пластмасовите блокчета.
В случая с Horizon Adventures така и не се получава. Играта се оказва твърде скучна и по никакъв начин не успява да пресъздаде атмосферата от отворения свят на Horizon Zero Dawn и Forbidden West.
Изключително популярният бранд за колекционерски фигури Funko се опита да копира гейминг модела на LEGO. Играта използва подобен стил, хумор и предложи огромен брой разпознаваеми лица от развлекателната индустрия под формата на Funko фигурки.
Имайки предвид популярността на бранда по света, това трябваше да бъде сигурна рецепта за успех. Резултатът обаче е меко казано посредствен.
Funko Fusion продължава да страда от технически проблеми няколко месеца след премиерата си, което само допълва скучния геймплей и липсата на каквато и да е логика в разбъркването на купища герои от филми, сериали и… KFC.