Има едно поколение от хора, които вероятно ще познават Гуинет Полтроу като лайфстайл гуру и глава на медийна империя на продукти за красота, а не като актриса, която е печелила наградата "Оскар".
Ако попитате самата Полтроу, на нея това не ѝ пречи.
"Актьорството не ми липсва", казва звездата, чиято последна поява на екран беше през 2019 г. със сериала The Politician на стрийминг платформата Netflix.
"Смятам се за късметлийка с това, което успях да постигна с актьорската си кариера, и не съм съвсем сигурна дали в някакъв момент няма да се върна към нея, но засега ми харесва да създавам продукти, в които наистина вярвам. Чувствам се по-силна от всякога. Смешно е, но изобщо не мечтая за филмовия бизнес", споделя тя пред Harper's Bazaar.
Сигурно смятатe, че за знаменитост от нейния ранг е достатъчно само да постави името си върху даден предмет, за да го продава с невъобразима надценка. В повечето случаи ще сте прави, но не и когато става дума за Goop.
Днес холивудските звезди, които излизат със собствена козметична линия, никнат като гъби след дъжд, но през 2008 г., когато Полтроу постави основите на Goop, ситуацията беше различна. Рекламирането на каквато и да е стока бе по-скоро извънредна и допълнителна работа за знаменитостите, а не начинание, в което да се хвърлят с главата напред.
Гуинет Полтроу промени тази тенденция. Чрез успеха на Goop тя даде кураж на редица свои колеги, които тръгнаха по стъпките ѝ и напълниха и без друго пренаселения пазар продукти за кожата.
В стратегията и има и още една подробност - Гуинет бе сред първите популярни лица, които сякаш спряха да остаряват, и освен това бе готова да споделя тайните за вечната си слабост и красота. Кратките ѝ видеа в социалните мрежи бързо въртяха обороти и дадоха нужния начален отскок на Goop.
Историята на компанията можеше да звучи като типичната холивудска приказка, а годишните печалби от 300 милиона долара можеше да обяснят защо продажбата на козметика измести актьорството в приоритетите на Полтроу, ако десетки дерматолози не виждаха проблем в съветите за грижа за кожата, които актрисата така щедро споделя.
В интервюто си пред Harper's Bazaar тя отново се опира на основната си стратегия при представянето на продуктовата линия - препоръки от първа ръка.
Експерти от дерматологията и естетичната медицина вече са се обединявали срещу инструментите, които по съвет на Полтроу и с марката Goop ще поддържат външния ви вид свеж. Рутината ѝ за кожата не прави изключение.
Макар че набляга на стандартните процедури в грижата за лицето, актрисата не изневери на стила си, добавяйки по-различен и според дерматолозите - вреден за кожата подход.
Започва се от пилинга, който вече известен като панацеята срещу бръчки. Гуинет Полтроу препоръчва всяка вечер да ексфолирате старателно лицето си, макар и кожните специалисти да не са съгласни с това.
"Знам, че препоръчваната честота за използване на пилинг е до два пъти седмично, но аз го правя всяка вечер. Не съм много добра в следването на инструкции", признава звездата.
За дерматолога Дейвид Петрило две не е число, изтеглено на лотариен принцип в указанията за ексфолиране.
"Честото ексфолиране сваля защитната бариера на кожата, прави я по-податлива на раздразнения, по-суха и съответно - съдейства за преждевременното ѝ остаряване", казва специалистът пред Business Insider.
По-големият трън очи на експертите обаче е мнението на актрисата по отношение на защитата от слънцето. На теория тя е съгласна, че използването на слънцезащитни продукти при превенцията на рака на кожата е от съществена важност, но когато стане дума за практическото приложение на кремовете и спрейовете, звездата следва различни философия.
"Не съм от хората, които слагат SPF по цялото си тяло. Използвам малко количество по носа и по бузите, където слънцето удря най-силно", споделя актрисата, обратно на всички препоръки, които съветват да не сме стиснати със слънцезащитните продукти.
Според експертите от Skin Care Foundation за качествена защита от слънцето трябва нанасяме поне два милиграма слънцезащитен крем на всеки квадратен сантиметър от кожата. Също така защитата трябва да е най-малко SPF 30.
"Използването на слънцезащитен крем е сред ключовите неща в грижата за кожата. И, не, не трябва да се нанася в оскъдно количество, още по-малко само върху носа и бузите. Гуинет се лъже, ако смята, че слънцето удря силно само там. Това влияе на всяка зона, предупреждават дерматолозите.
Експертите не са съгласни с нея и що се отнася до ежедневното използване на етерични масла. Актрисата се оплаква от суха кожа и като лек срещу нея всеки ден се доверява на маслата на растителна основа.
"Много трябва да се внимава с етеричните масла и продукти, които са на основата на олио", казва от другата страна д-р Харли Кинг. "Това не са серуми. В серумите има вода, която хидратира кожата. Олиото не е хидратиращ продукт. Честото му използване запушва порите и води до появата на пъпки".
Но колкото и красноречива да е реакцията на дерматолозите, препоръките на Гуинет Полтроу продължават да са широко популярни и да генерират печалби.
Цифрите са такива, че тази година актрисата се обедини с марката за холистична козметика на риалити звездата Кортни Кардашиян за взаимни продажби и насърчаване на спорни ритуали за здраве и красота.
Премиерният продукт в каталога им е свещта Smell My Pooshy, която заимства замисъла на Smell Like My Vagina - свещ, която се продава с концепцията, че е успяла да наподоби миризмата на женските интимни органи.
"Чудесно е, когато две жени се обединят в създаването на нещо. Идеята, че трябва да се състезаваме помежду си е толкова патриархална и остаряла. Гордея се, че се подкрепяме и доказваме, че има място за всички уелнес бизнеси. Нямаме търпение да споделим и останалите си продукти", казва Полтроу и всички са нащрек за предложенията им.
Най-вече дерматолозите.