Поп певица на крехка възраст се разголила - чудо невиждано. И танцувала предизвикателно - не я е срам. А песента й не ставала за нищо - какво падение.
Всъщност в поп музиката жените щедро използват плътта си от минимум няколко десетилетия. И в тази тенденция отдавна няма нищо интересно.
През последните дни темата се обсъжда в България единствено заради нов клип на изпълнителка, която едва ли някой ще помни след няколко години, но която заради целите на промо кампанията си бива представяна за нещо невиждано скандално.
Музикалното течение на поп певиците, прокламиращи леко поведение в своите клипове и текстове, си има име - slutwave (от slut, уличница на англ.). Slutwave беше обявен от Rolling Stone за фалшив жанр на годината още през 2010 г.
Всички певици, попадащи в тази категория, използват автентични или напълно изфабрикувани скандали, за да промотират новите си песни.
Една показва твърде много някаква част от тялото си, друга пее, че иска да целуне не мъж, а жена (нечувана ерес!), трета предизвиква уж искреното недоволство на попове, пуритани, порядъчни родители и организации с благородни цели.
Така институционалното недоволство и възмущенията из социалните мрежи вливат свежа кръв в поредния банален поп сингъл и той се превръща в обща тема за разговор.
Обсъждат се танцът, гримът, татуировките, сексуалните препратки в текста - тъй като за самата песен просто няма какво да се каже, в нея няма нищо, заслужаващо внимание.
Като проблем на Гери-Никол се изтъква не само нейният „туъркинг", а и „крехките" й 17 години.
Всъщност Майли Сайръс разви скандалния си имидж със сингъла Can't Be Tamed няколко месеца преди да навърши 18. А новозеландската певица Лорд проби преди да навърши 17 (днес е на 19), макар че тя е встрани от slutwave-а и не разчита на плът и провокации. Нейният пример обаче също показва, че възрастта, в която поп певиците изгряват, все повече пада.
По-важното е, че между съвременните разголени изпълнителки със световна известност и тези от малко по-далечното минало има една основна, истински съществена разлика.
Онези просто притежаваха репертоар от песни, който си заслужаваше и който до ден-днешен служи за модел на младите им наследнички.
Големият Лайнъл Ричи го каза в прав текст миналата година, когато коментираше своята стара приятелка Мадона: „По наше време наистина предизвиквахме шок. Но заедно с шока идваха хит след хит. Мадона беше възмутителна - но имаше невероятен каталог с музика. Наред с всичките си номера, Майкъл (Джексън) притежаваше най-уникалния каталог.
Днес пак е пълно с номера... но къде е песента, която ще се задържи вечно? След 20 години, вземете който и да е, къде ще е неговият репертоар? Ще те съдя не по популярността ти, а по твоето дълголетие, по песните, които наистина остават след теб. Мисля си за Майли, Джъстин Бийбър. Превърнахме аматьорската музика в мейнстрийм".
Ако си спомним края на 90-те, Hit Me Baby One More Time на Бритни Спиърс за мнозина изглеждаше най-ниската възможна точка на поп музиката.
Но оттогава досега Бионсе, Риана, Иги Азалия и други подобни се постараха още доста да свалят летвата.
На техния фон Гери-Никол е просто закъсняла имитация на slutwave движението от една малка и страшно изостанала в музикално отношение страна (естествено, и не само в музикално).
В галерията си припомняме кои са големите вдъхновения за този нов български „музикален продукт" - които също така са достигали доста по-сериозни нива на безсрамие.