Проблемите в околната среда стават все по-сериозни в глобален мащаб и застрашават не само биоразнообразието, но и живота на човека. Острите климатични промени налагат развиването на стратегии за устойчиво развитие, включващо по-пълноценно използване на природните ресурси и по-малко глобално замърсяване.
Всичко това минава през разумно и отговорно производство и потребление.
Верни на тази идея, вече шеста година от H&M разработват и предлагат устойчива колекция, създадена чрез иновативни методи на производство - Conscious Exclusive. Това е красива и чувствена модна линия, направена от устойчиви материали, включително BIONIC® - фин полиестер, изработен изцяло от рециклирана пластмаса от крайбрежни отпадъци.
Колекцията е и доказателството, че резултатът от устойчивата фирмена политика може да бъде усетен чрез качествени и стилни дрехи, произведени без вреда към околната среда, и още по-важно - при справедливи работни условия. Характерно за марката е, че не притежава собствени фабрики. Вместо това използва услугите на доставчици, повечето от които се намират в развиващите се страни. Заетостта, която осигурява H&M, помага за справянето на проблема с бедността и безработицата в тези страни, осигурявайки работни места за 1,6 млн. души, по-голямата част от които жени.
Conscious Exclusive от своя страна представлява решителна стъпка от дългосрочната цел на бранда да се постигане непрекъснато увеличаване на произвежданите продукти от устойчиви материали.
През 2015 година например 20% от всички продукти са изработени от „устойчиви" материи, а целта е до 2020-а да се употребява само устойчиво добит органичен памук. За момента H&M е на първо място по употреба на рециклиран полиестер и купуване на органичен памук.
Conscious Exclusive 2017 е забележителна не само заради материите, които са използвани - а именно рециклиран полиестер, добит от преработката на пластмаса, органична коприна, памук и сатен - но и заради своя дизайн.
Моделите пресъздават свежестта на пролетта.
Ярка и забележителна например е ефирната дълга рокля в цвят пудра от плисиран жоржет, изработена от BIONIC®. Това е и любимата дреха на супермодела и лице на кампанията Наталия Водянова. Широките прозрачни презрамки придават акцент на гърба, а плисираните детайли и волани обточват талията и се разливат по дължината на силуета.
Много пролетна е и роклята, изработена от два слоя сатен, изработен от микс между рециклиран полиестер и органична коприна. Асиметричната кройка е подсилена от веревно ушиване, диагонален волан в долната част и принт с божури след дигитална обработка.
Друг модел от колекцията е рокля от органична коприна, която се отличава с малки волани, които я декорират. Върху тъмносинята основа на роклята са принтирани изображения на божури, преминали през дигитална обработка. Ръкавите са с големи маншети до под лакътя, а гърбът е изрязан дълбоко.
Флоралните мотиви в колекцията са създадени чрез техника на ситопечат и последващо дигитално изкривяване на образа.
В колекцията присъстват също така къси рокли, покрити с пайети от рециклирана пластмаса, „slip" рокля от органична коприна, ризи, топове, блузи с цвят люляк или принт на жълта мимоза.
Върху две от якетата в колекцията могат да се видят ръчно рисувани и капитонирани женски образи.
Сака, панталон с висока талия и два вида поли, едната от които с релефни флорални мотиви и облаци за 3D ефект допълват дамската линия.
Аксесоарите в колекцията за 2017-а включват чанта от рибарска мрежа, от рециклирана пластмаса, както и обици от рециклирано стъкло.
Тази година за първи път към колекцията има мъжка и детска модна линия, както и три парфюмни масла, които могат да бъдат използвани отделно или в комбинация.
„Колекцията е пример за това как добрият стил може да се разработва с идеята за съхраняване на планетата, как може чрез него да помогнем тя да се запази. Това е една колекция, която всеки ще пожелае да притежава, с модели, направени от устойчиви материали, които ще искате носите за години напред", казва и Наталия Водянова.
Conscious Exclusive 2017 ще се появи на 20 април в избрани магазини на H&M в целия свят, а в България ще може да бъде намерена в магазин H&M на бул. „Витоша" 6, от 9:00 ч. както и онлайн от 11:00 ч.