Актьорът Наум Шопов и неговата приятелка Теа Минкова са едни от първите фенове на ексклузивната спортна колекция текстил от рециклирана пластмаса на Kaufland в България.
Популярната двойка е позната с активния си и природосъобразен начин на живот и по тази причина иновативната колекция на Kaufland се превърна в част от ежедневието на Наум и Теа.
„Когато чухме за тази колекция, решихме да ви я представим, защото според нас тя е нещо страхотно. Радваме се на големи брандове като Kaufland, които имат такива инициативи и поемат ангажимента да създават иновативни и полезни продукти", споделиха Наум и Теа за колекцията.
Kaufland е първата търговска верига в България, която пуска в продажба колекция текстил от рециклирана пластмаса във всички свои обекти на територията на цялата страна. Спортната линия е изработена от рециклируеми P.E.T бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци. Всички артикули от колекцията също са рециклируеми, като по този начин Kaufland затваря цикъла на рециклиране.
Лимитираната колекция включва цялостна стилна и модерна спортна екипировка. Потребителите могат да избират сред разнообразие от блузи, якета, клинове, спортни панталони, бюстиета, маратонки и чорапи.
Сред тях има и артикули, които са изработени от 100% органичен памук, сертифициран по Глобалния стандарт за органичен памук (GOTS*). Чрез стандарта GOTS Kaufland гарантира високото качество на своите собствени текстилни марки, които съдържат памук.
Спортната линия е поредна стъпка от 360-градусовата стратегия REset Plastic за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, създадена от Schwarz Group, която Kaufland прилага.
Стратегията предвижда конкретни мерки за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите.
Повече информация за REset Plastic можете да намерите на www.kaufland.bg/plastmasa. В рамките на стратегията Kaufland си е поставила за цел да произвежда 10% от своите текстилни линии от синтетични влакна от рециклирани материали, като компанията планира да увеличи този дял през следващите години.
От 2013 г. Kaufland не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти. Компанията се ангажира до 2025-а да намали пластмасата с най-малко 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми.
Освен конкретни мерки за намаляване на пластмаса в своя асортимент от собствени марки, Kaufland организира и участва в редица събития и инициативи в тази посока.
Само през 2019 г. Kaufland организира първия в България полумаратон без пластмаса за еднократна употреба, компанията беше официален партньор на мащабната инициатива „Книги за смет" и генерален партньор на първия документален филм в България срещу пластмасовото замърсяване „Море на вятъра".