Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

А1 Лятна академия: в обувките на другия

А1 Лятна академия: в обувките на другия Снимка: А1

Лятната академия на А1 е една от програмите, които смело можем да посочим като добър пример, когато говорим за инициатива, даваща възможност на ученици и студенти да се докоснат до реалната работна среда.

Програмата предоставя на студенти и ученици необходимите практически умения, чрез които не само да надградят натрупаните си вече знания, но и да се запознаят с естеството на работата още при старта на своя кариерен път.

Но освен за младежите, такъв тип програми са изключително ценни и за компаниите и техните служители. Като помагат при първите професионални стъпки на младежите, компаниите не само могат да привлекат тези млади кадри дългосрочно, но и да научат нещо от тях, да обменят опит и да получат нов, свеж поглед за казуси и проекти.

Едно от основните направления в А1, в което тази година, в петото издание на програмата се включиха участници от Лятната академия, е " Маркетинг".

По време на тримесечното приключение, стажантите взимат активното участие в реални казуси, проекти и екипни срещи, а всякакви насоки и ценни съвети получават от своите ментори - доказани професионалисти в сферата на маркетинга в компанията.

Един от тези ментори е Пламен Русков, мениджър в отдел "Финтех и дигитални решения", който се включва в програмата всеки път, когато има тази възможност.

"Вярвам, че такъв тип академии подпомагат бъдещото развитие на бизнеса в България", казва той.

Най-голямото предимство на програмата за него, от гледната точка на ментор, е възможността да се срещне с "новите надежди" на страната и да допринася за тяхното формиране като специалисти.

Пламен несъмнено е експерт в своето направление, а именно работата сред професионалисти в реална работна атмосфера е един от факторите, мотивирали решението на Мелике Исмет да вземе участие в Лятната академия на А1.

Мелике Исмет е последна година студент в специалност "Маркетинг", а след своето дипломиране иска да се развива в сферата на дигиталния маркетинг. Точно затова избира направление "Маркетинг" от Лятната академия на А1 и по-специално отдел "Финтех и дигитални решения".

"Маркетингът е интересна област, всеки ден придобиваш нови знания, развиваш креативността си и е приятно да видиш как помагаш на компанията за по-добри резултати. Смятам, че съм си избрала идеалната за мен специалност", споделя още тя.

Постъпвайки в програмата Мелике е мотивирана максимално да попие всички знания за дигиталния маркетинг, които ѝ предоставят. Според Пламен точно това е едно от най-важните качества, необходими на хората в сферата - желание да се учат.

Това е и причината екипът му да е постоянно в крак с новостите - непрестанното четене и интерес към новите тенденции и открития.

На въпроса кои са трите най-важни неща, на които би искал да научи участниците, менторът отговаря: "Прозорливост, непримиримост, но в същото време и търпение."

За Пламен най-голямото предизвикателство по време на програмата е как в рамките на три месеца специализантите да видят и усетят максимално много от естеството на работата. Менторите също така се стараят да включват и разнообразни типове познания и компетенции, "за да подпомогнем кариерното ориентиране на стажантите".

Работата по реални казуси на компанията, несъмнено дава на участниците безценен опит и практически умения. В началото на академията Мелике споделя: "Искам да придобия умения за анализиране, прогнозиране и създаване на сайтове, както и да подобря умението си за работа в екип".

Работейки рамо до рамо със своя ментор по актуални за компанията проекти и присъствайки на екипни срещи и конференции, три месеца по-късно тя несъмнено е добила умения и опит, които да помогнат на професионалното ѝ развитие в маркетинга.

Един от показателите за успеха на Лятната академия на А1 е броят участниците, продължили професионалния си път в компанията дори след края на програмата. 90% от тях след края на своето участие остават в компанията на постоянни позиции.

Тази статистика е повод за радост, защото показва не само, че младежите са мотивирани да се развиват, но и че в България има компании, които ценят младите кадри и искат да помагат за професионалния им прогрес.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените