Образователната инициатива Digital Scouts продължава успешно своята мисия да помага на децата и младежите чрез игри и забавление да учат за рисковете във виртуалния свят.
От началото на годината над 32 000 подрастващи са получили нови знания и умения за разпознаване на заплахите в интернет, превръщайки се в дигитални скаути като част от кампанията на Yettel и Центъра за безопасен интернет (SafeNet).
Съвместната инициатива бе подкрепена от едни от най-любимите на децата и тийнейджърите създатели на дигитално съдържание. В пролетното издание се включиха Борислав Вълов, Милен Колев и Борислава Тодорова. Те създадоха образователно и забавно съдържание, с което помагат на подрастващите да се справят с предизвикателствата в дигиталния свят, докато се забавляват и печелят награди.
Телекомът обогати темата за онлайн безопасността с четири нови акцента: "Неподходящо съдържание", "Дигитален образ и дигитален отпечатък", "Фишинг и лична информация" и "Гейминг култура".
Специално създаден комикс във второто издание на инициативата превърна популярни инфлуенсъри в комикс герои. Кристиян Николов, Петър Байков, Антония Сарафова, Христина Георгиева и Яница Михайлова се озоваха в четири различни ситуации и със собствения си пример насърчаваха отговорното поведение във виртуална среда.
Илюстрациите обхващат теми като фишинг измами, разговори с непознати, гейминг култура и дигитален образ. Те са дело на Неда Малчева, известна със своите забавни рисунки за децата и родителството.
Инфлуенсърите се превърнаха в истински виртуални посланици на доброто и използваха цялата си креативност, за да помогнат на последователите си да запомнят и приложат съветите за безопасно сърфиране онлайн. С инструментите на социалните медии те успяха да създадат съдържание, в което съчетаха умело разпознаваемия си стил с рисковете в интернет и методите за предпазване от онлайн заплахи.
Темата за дигиталната сигурност присъства и в тазгодишното издание на Фамилатлон. По време на фестивала, посветен на семейството, спорта и здравословния начин на живот, децата участваха в интерактивния куиз на телекома Digital Scouts. Малки и големи се упражняваха как да създават силни пароли, разпознаваха фалшиви новини и отговаряха на въпроси, свързани със споделянето на лични данни в интернет.
Кампанията Digital Scouts е част от цялостната програма "Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения", залегнала като приоритет и цел в стратегията за устойчиво развитие на Yettel - всяка година да ангажира с посланията за онлайн безопасност 40 000 деца и младежи.
През тази година телекомът надгражда своята най-дългогодишна обществено значима програма до момента с инициативата "Дигитално родителство", за да бъде в подкрепа и на възрастните. В партньорство с Центъра за безопасен интернет операторът събира в специална страница приложими и актуални съвети в помощ на семействата, за да общуват по-лесно с децата по темата и да ги подготвят за рисковете онлайн.