Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нови предизвикателства и награди от Yettel стимулират потребителите да опознават родината

Мария Маринова от Yettel: Технологиите служат като мост, който свързва историята, културното наследство и природните забележителности с удобството на онлайн средата Снимка: Yettel
Мария Маринова от Yettel: Технологиите служат като мост, който свързва историята, културното наследство и природните забележителности с удобството на онлайн средата

Дигитализацията на Националното движение "Опознай България - 100 национални туристически обекта" е амбициозен и значим проект, който обединява традиции и съвременни технологии. Събирането на печати в телефона е достъпно за всички и напълно безплатно.

Мария Маринова, директор "Бранд и маркетинг комуникации" в Yettel България, разказва за предизвикателствата и успехите на проекта, който има за цел да направи историческото и природното наследство на България по-достъпно и още по-интересно.

Приложението на Yettel не само продължава традицията за събиране на печати, но и я обогатява с нови аудио и видеоистории, които представят любопитни факти за обектите. Шест предизвикателства и игра с награди стимулират местните и чуждестранни туристи да пътуват в България и да събират печати, като по този начин опознават по нов начин природата, историята и културата на страната ни.

Кое беше най-голямото предизвикателство при дигитализацията на "100-те национални туристически обекта"? Как се стигна до партньорството с Български туристически съюз?

Основните предизвикателства при старта на проекта бяха да съединим два свята: модерните мобилни технологии на Yettel и традициите на Българския туристически съюз (БТС). Трябваше да изградим връзка и доверие между всички участници в проекта, за да постигнем общата цел.

Отне ни около две години да подготвим този проект и да дигитализираме Движението в нашето приложение. Прекарахме дни наред в търсене на точния формат на дигитализацията, най-доброто потребителско изживяване и послания, така че инициативата с печатите да е по-достъпна от всякога.

Дигиталните печати не заменят хартиените паспорти - хората, които събират печати в познатите книжки, ще продължат да го правят. Целта на дигитализацията и образователните видеа, които създаваме, е да привлечем повече хора, включително по-младите.

Мобилните технологии служат като мост, който свързва историята, културното наследство и природните забележителности с удобството и увлекателността на онлайн средата. Вярваме, че естественото продължение на тази страхотна инициатива, която съществува от почти 60 години, е именно чрез мобилните технологии.

Заедно с БТС намерихме начин как това да се случи. Изключително щастливи сме от начина, по който събирането на печати се случва на практика в приложението на Yettel. Използвали сме утвърдени световни практики за геймификация и обратната връзка, която получаваме, показва, че хората го харесват и го намират за много удобно.

За кого е предназначено приложението със "100-те национални туристически обекта"?

Като вземем предвид, че основното устройство за достъп до интернет в България е смартфонът - над 78% според данните на НСИ, можем да твърдим, че то е предназначено за почти всички пътуващи в България. Аудио и видеоисториите в него са създадени от най-добрите съвременни артисти, изглеждат и звучат модерно и имат за цел да мотивират потребителите да опознават историята, културата и природата на страната в по-голяма дълбочина.

Много родители, пътувайки към някой от "100-те национални туристически обекта", пускат видеата на децата си в колата, за да им покажат накъде са се запътили. Така успяват да предизвикат техния интерес и децата очакват посещението с интерес.

Дигиталните печати могат да бъдат и допълнение към традиционния паспорт. Представете си човек, който цял живот е събирал печати в хартиен паспорт и сега се е насочил към поредния обект. Оказва се, че си е забравил книжката вкъщи - той вече има възможност да вземе дигитален печат чрез телефона си.

Една от особеностите на проекта е, че дигиталното и традиционното взаимно се допълват. Ако човек има 50 печата в хартиената книжка и 50 в телефона си, които покриват различни обекти, те общо правят 100.

Кои са промените в новата версия на приложението?

В новата версия на приложението направихме няколко важни промени. Събирането на дигитални печати, значките за събрани 25, 50 и 100 печата и годишната игра за награди на БТС са основата на проекта, но събирането на печати за значки може да отнеме много време - обикновено години.

За да стимулираме хората да посещават повече обекти и да използват приложението по-често, стартирахме допълнителни игри, в които да събират три тематични печата (в рамките на няколко седмици, месец или лятото) и могат да спечелят награди. Вече всеки може да покани и приятели в приложението и да запали още пътешественици и колекционери на печати да се включат.

Снимка: Yettel

Аудио и видео историите са направени по наистина увлекателен и интригуващ начин. Можете ли да разкриете малко повече за процеса на създаването им?

Колекцията видео истории представлява уникална база данни с модерен разказ за нашите културни, исторически и природни забележителности, каквито досега не е имало в България. Успяхме да привлечем най-добрите илюстратори в България да се включат в проекта. Хубавото е, че те не само намират проекта за интересен, но са горди да участват, защото става въпрос за нашето общо наследство.

Работим с артисти в различни стилове, създавайки богата визуална колекция, съобразена със спецификите на всеки обект. Имаме илюстратори, които работят в манга, класически, комикс стил и много други.

Например, ако разказваме история за проведена битка на дадено място, избираме художник, който е добър в създаването на епични комикси в стил супергерои. Ако говорим за Седемте рилски езера, които са красиво, хармонично и пасторално място, избираме артисти, които са силни в живописта и нежното представяне на природата.

Всяка видео история е събитие и отделен малък космос. Много сме доволни от това, което сме постигнали до момента, и знаем, че това съдържание се харесва. Младите хора възприемат информация предимно чрез видео и ние се опитваме да ги привлечем към Движението точно по този начин.

Как се отразява инициативата на Yettel?

Проектът се оценява много високо от всички. В Yettel вярваме, че балансираното използване на технологиите ни помага да сме свързани по по-добър начин, да бъдем с хората, с които искаме да бъдем, и да прави нещата, които и когато искаме.

Има едно цялостно преосмисляне на ролята на технологиите в обществото - в България и в световен мащаб, че те трябва да обогатяват и офлайн живота, да му отварят нови врати, пространства и възможности, и да оказват обществено положително влияние с огромния си потенциал.

Дигитализацията на 100-те национални туристически обекта е много добра илюстрация на това. Тя свързва традициите на БТС и историческото и природно наследство на страната с потребителите, като ги прави по-достъпни и интерактивни, но без да променя техните корени. Или с други думи дигитализацията на 100-те обекта е един добър баланс между старото и новото.

Вие самата имате ли любим обект и лична история, която Ви свързва с него?

За два се сещам веднага. Единият е резерватът "Сребърна". Баба и дядо в един период от живота си живееха близо до него и имам много хубави спомени от летата при тях и от пеликаните. Като цяло резерватът е много красив. Другият обект, който изниква в съзнанието ми, е Античният театър в Пловдив. Според мен е спиращ дъха по някакъв начин с епичността на времето си и историята, която носи.

Проектът значително допринася за културно-историческото наследство и неговото опознаване. Той печели доста награди, включително и на Министерство на туризма. Какво означават тези признания за вас като екип?

Този проект ни сплоти много като екип - по него работят колеги от различни отдели и почти няма екип в компанията, който да не е свързан по някакъв начин с него. Всички усещаме, че зад него стои повече от просто добре свършена работа. Обществената му роля, видимостта му и позитивната обратна връзка от клиенти, приятели и дори институции е това, което ни радва и ни кара да се гордеем с приноса ни към 100-те национални туристически обекта и с Yettel като наш работодател.



 

Най-четените