Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

PAZAR - магазин от нов вид, който подкрепя български брандове

Първият по рода си собствен концептуален магазин в подкрепа на българските брандове отвори врати в Сердика Център.

Забелязали сме, че иновативните проекти и ексклузивното представяне на интересни марки и продукти са приоритет за Сердика Център. PAZAR е името на магазин от нов вид и нова възможност за клиентите на мола да се докоснат и запознаят отблизо с авторски продукти на български марки от различни браншове.

Mарките, от друга страна, получават подкрепа под формата на физическо пространство за представяне на техните продукти, както и популяризация сред аудиториите на мола.

Концепцията

По своята същност концептуалният магазин е място, което се характеризира със своя креативен подход, уникална селекция и умело съчетаване на различни марки и продуктови категории. Той отива отвъд чистото продуктово позициониране и предлага на своите посетители цялостно лайфстайл възприятие.

Място за среща и преживяване, което разказва истории и вдъхновява, свързва с нови, често нишови и отличаващи се брандове.

Концептуален магазин от този тип в търговски център в България се случва за първи път. Марките в PAZAR са български,със собствен, авторски облик, съвременна мисия и визия от ново поколение. Те са digitally native и е трудно да бъдат открити на физическа локация за по-дълъг период от време.

През първия месец на инициативата - октомври - в PAZAR гостуват четири марки:

  • Brave creation е независим бранд за дрехи с печатни илюстрации, който работи с български автори. Оригиналните дизайни са отпечатани на висококачествени тениски и суичъри от органичен памук, а чрез продажбата се подпомагат финансово и самите артисти.
  • ТOTEM създават мултифункционални шалове, подходящи за ски, сноуборд, велосипед, преходи. Продуктите са изцяло българско производство, а всяка лимитирана серия е ръчно отпечатана на ситопечат с авторски илюстрации.
  • City Cocoon разработва собствена органична козметика от студено пресовани естествени съставки с грижа за здравето и кожата.
  • BRADABRAT предлага натурална мъжка козметика за поддръжка на брада - масла, балсами, аксесоари и подаръчни сетове.

Phygital или защо само дигиталното присъствие не е достатъчно

Въпреки нарастващата популярност на онлайн пазаруването, физическите магазини запазват своите позиции. Това е така, защото нищо не може да се сравни с преживяването от контакта с продуктите и мястото на тяхното предлагане. Именно срещата между дигиталната среда и физическата точка на продажба е известна с термина phygital.

Първият концептуален магазин отваря врати през 1955 г. в Лондон. Зад него стои британката Мери Куант, която е по-известна като създателката на минижупа. Основният замисъл зад нейния магазин е пространството да се превърне в място за общуване, за споделяне, а не толкова за продаване на различни стоки. 

Образно казано, това е преливането на дигиталното с физическия обект/магазин, на онлайн и офлайн преживяването по неусетен и естествен начин: physical store + digital = phygital.

Преосмислянето на преживяването офлайн и създаването на концептуални магазини е стратегически етап в комуникацията с клиента: преживяването, емоцията, свързването и взаимодействието, които не могат да се случат онлайн, са в основата на този успешен бизнес модел.

Срещнахме се с представителите на четирите български бранда, за да ни разкажат кои са най-големите предизвикателства, пред които са изправени, какво ги вдъхновява и какво според тях търсят клиентите.

"Клиентите искат спокойствие, здраве и връщане към старото нормално, но наред с това, когато търсят покупки за себе си, търсят по-скоро качеството", разказва Методи Иванов от Brave creation. "Не желаят да правят компромиси, нямат излишни пари за по-евтини алтернативи или да правят опити, да тестват различни неща, просто се доверяват на най-доброто", допълва той.

Brave creation е марка за дрехи с илюстрации от български дизайнери, при която вдъхновението никога не липсва - брандът работи с 20 различни български артисти, които създават дизайните.

За Любомира Кметска от City Cocoon вдъхновението е навсякъде, стига човек да отвори сетивата си за него.

"Клиентите все така продължават да се грижат за себе си, може би дори повече, насочени са повече към семейството си, към собственото усещане да се чувстват добре, да са физически здрави и красиви едновременно. Хубавата кожа е свързана и с хубава храна, качествена козметика и качество на живот", обяснява тя.

Марката City Cocoon е създадена преди 3 години и предлага пречистена козметика, насочена към нуждите на кожата на хората, които живеят в градска среда. Специално внимание се обръща на опаковките - те са от стъкло, алуминиеви кенчета, хартия, която се рециклира, а употребата на пластмаса е сведена до минимум.

Лидия Герджикова и Ивайло Винчев от TОТЕМ споделят, че предизвикателствата и трудностите във всекидневието са стимул да измислят нови неща.

Забелязват, че хората започват все по-често, по-масово да носят бандана вместо маска и да виждат ползите от нея във всекидневието. Тя става любим аксесоар и на децата в училище, защото е забавна, служи за шал и за маска, не се забравя или губи.

Това се отразява и в гамата на TОТЕМ от многофункционални шалове с авторски илюстрации. Лидия и Ивайло са илюстратори с различен стил и виждане - докато тя се вдъхновява от природата и животните, за него книгите са най-големият източник на идеи и интерпретации.

Оказва се, че малките деца предпочитат стила на Ивайло, а големите мъже харесват стилизираните мечки на Лидия.

Снимка: Alex Orange

Според Владимир Балканов от BRADABRAT предизвикателството е да изградиш визията и продуктите по начин, който си представяш и който е по-различен от масово предлаганите стоки. Марката стартира през декември 2014 г., само с две масла за брада и онлайн магазин.

"Вдъхновението за създаването на самия бранд дойде от нуждата и от липсата на такива продукти в България. Ние все още оставаме единствен български мъжки бранд, който произвежда мъжка козметика", разказва той.

Четирите бранда можете да откриете в PAZAR, който се намира на Ниво 0, до бюро Информация в Сердика Център.

Още с първите дни от старта на PAZAR организаторите отчитат засилен интерес и положителна обратна връзка, а през следващите месеци предстоят нови срещи с български марки от различни браншове.

---

Настоящият материал e създаден в съответствие с всички мерки за безопасност, дистанция и дезинфекция. Представителите на марките са със свалени маски единствено за нуждите на фотозаснемането, проведено преди работното време за посетители в търговския център.

Снимки: Мира Дерменджиева

Най-четените