Познавам Антония Йорданова от години - основател и креативен директор на KNAPP, утвърдено име на един от най-добрите стилисти в България, пазител на добрия стил и стойностния избор, подправени с щипка дързост и изразена индивидуалност.
Винаги съм се възхищавала на нейния ярък и разпознаваем стил, както и на категоричността, с която отстоява своите възгледи и идеи. Тези лични качества са видими и в колекциите на нейния бранд KNAPP: вдъхновени от различни теми, но винаги обединени от общата естетика на геометричната форма и изчистената линия, на разнообразието от текстури, на търсенето на женственост, изисканост и уникалност.
Брандът този месец гостува на PAZAR - първият по рода си собствен концептуален магазин в подкрепа на българските марки на Сердика Център, който отвори врати на ниво 0 през октомври.
PAZAR предоставя на клиентите на мола възможността да се срещнат лично с български марки, които са предимно с онлайн или нишово присъствие. Целта е да бъдат подкрепени родните бизнеси и да се даде възможност на българските творци да популяризират дейността и произведенията си.
Как? Като им се предостави пространство, в което да изложат своите продукти. Именно в PAZAR до 18 ноември можете да откриете специална селекция от любими емблематични и разпознаваеми модели на KNAPP.
Брандът на Антония Йорданова се появява преди 10 години на пазара и от самото си създаване предлага концепцията made-to-measure (бел.ред. направено по мярка).
За този подход е характерно, че клиентът получава високо персонализирана услуга, при която съответната дреха (или аксесоар) се пресъздава по неговите собствени мерки и морфологични специфики.
Отправната точка е съществуващ дизайн, но е възможно да се правят модификации, свързани с избор на плат, десен, декоративни елементи и пр., за да се постигне съвършенство на силуета и акцент върху индивидуалността.
Наблюденията ми са, че в пазари като Западна Европа и Азия тази услуга се радва на растяща популярност през последните години, защото хората със средни към високи доходи търсят личното отношение и внимание, както и възможността да заявят своя уникален стил и предпочитания.
У нас ситуацията е по-различна.
"Бих казала, че продължава да е голямо предизвикателство да правим подобен тип марка в България, защото да създаваш нещо, което е различно от конфекция, и да гледаш на дрехата като на произведение на изкуството и изразно средство, а не просто бързооборотна стока, не е начинът на мислене на хората генерално", споделя Антония.
Бутиковата марка за първи път се появява в търговски център, в резултат на взаимното доверие и уважение на двете страни.
Ако се питате каква е добавената стойност за нишов бранд да се позиционира в голям търговски център, ето и отговорът: от една страна, това е възможност за предлагане на нов тип преживяване за клиента, а от друга - предпоставка за марката да тества дòсега до нови и различни публики.
"Ако не беше дошла поканата за участието в PAZAR вероятно никога нямаше да преживеем това усещане и въобще - различното преживяване - да не бъдеш капсулиран в своето пространство и да излезеш сред хора, които не знаеш доколко са твоите и дали ще срещнеш нови съмишленици. Така че, е голямо предизвикателство и аз благодаря много на Сердика Център за поканата", споделя Антония Йорданова.
Присъствието в голям търговски център позволява непосредствено скъсяване на дистанцията между посетителя и бранда. В случая става дума за бранд с бизнес модел, който предполага проактивно поведение от страна на клиента - той сам търси и инициира контакт, заявява предварително своето време за посещение и контакт с дизайнера.
"Надявам се тези две седмици, които ще прекараме тук, да ме направят малко по-оптимистично настроена и действително да се окаже, че има хора, до които не сме успели да стигнем, а взаимно сме от един отбор, борим се за едно и също и харесваме едно и също", допълва Антония.
Не се сдържах и я попитах кой е перфектният моден избор, с който няма риск да сбъркаме този сезон. Бързо споделям, че находката, която ще бъде сигурно попълнение в гардероба ни е... цветното палто!
Сега е времето да се изкушим от тази силна модна тенденция, която освен естетична, е и много практична във всекидневието. Антония уточнява, че на практика цветното палто ни лишава от усилията да правим някакъв сложен или интересен стайлинг.
"Дори и да сме облечени в черно и това обичайно да е нашият стил или да сме по дънки и тениска, слагайки една такава цветна дреха отгоре, завършваме нещата по прекрасен начин и си доставяме удоволствието да не бъдем сиви и черни като масата, която броди по улиците без особено настроение", допълва креативният директор на KNAPP.
А вие можете да се погрижите за вашето настроение, като се запознаете със специалната селекция с модели на бранда - в PAZAR до 18 ноември. PAZAR се намира на Ниво 0, до бюро Информация в Сердика Център.
Снимки: Теодор Пенчев