Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Попитай Кейт

Дигиталният асистент от ОББ, който е на разположение 24/7 Снимка: iStock
Дигиталният асистент от ОББ, който е на разположение 24/7

Представете си, че по всяко време на денонощието може да разполагате с ваш личен банкер, който да ви съдейства за почти всяка банкова операция. И то само след бърз чат или дори чрез подаване на гласови команди от ваша страна.

Тази иновация е факт на българския банков пазар от една година и се казва Кейт - дигиталният асистент на ОББ.

Персоналният помощник, достъпен за клиенти на банката в мобилното приложение ОББ Мобайл,предлага както информационни услуги, така и много други разнообразни функционалности. Може да оказва индивидуално съдействие на всеки клиент с конкретика като например му предостави информация за IBAN, информира го за разполагаемата наличност по разплащателната му сметка или за размера на чакащи плащания по битови сметки.

Това превръща Кейт в много повече от стандартните чатботове, които вероятно сте срещали досега. Те дават обща информация, но липсва персоналният подход към всеки клиент, какъвто е наличен при нея.

Иновативната технология е резултат от опита на белгийската група KBC, от която ОББ е част, и усилията на бизнес и консултантски екипи от седем държави.

Кейт е създадена на основата на комбинация от технологии за изкуствен интелект (AI), които ѝ позволяват да има добро ниво на разбиране, логика и комуникация. Клиентите на ОББ могат да се обръщат директно към нея с въвеждане на текст или чрез глас с наличния бутон за микрофон.

Дигиталният асистент разбира и отговаря на български, като е на разположение да ви съдейства в различни ситуации, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

Функционалността на технологията покрива почти всяка услуга, част от ежедневното банкиране. В най-общ вид Кейт може да съдейства в следните сфери: сметки, карти, кредити, застраховки, инвестиции и настройка на профил.

Ако на момента имате нужда от банкова информация например или спешно трябва да закупите електронна винетка, подавате гласова команда към Кейт и се възползвате от бързината и удобството, които ви дава при тези операции.

Този дигитален банков асистент може да ви окаже съдействие и при блокиране или деблокиране на карта, при откриване на нова разплащателна сметка, заявка за нова карта, онлайн заявка за потребителски кредит, откриване на нов депозит и още десетки други операции, свързани с управлението на личните ви финанси.

Тук стигаме до особено важния въпрос, когато става дума за банкиране - сигурността.

Клиентите на ОББ, които използват дигиталния асистент, могат да са напълно спокойни и няма защо да се притесняват за личните си данни, тъй като комуникацията с Кейт се случва в защитена среда.

Сигурността на данните е осигурена чрез персонален идентификатор за вход в ОББ Мобайл - биометрични данни, известен само на клиента ПИН Код - и допълнително от внедрените технологии за защита в приложението.

Снимка: ОББ

Връзката с Кейт е важна стъпка в дигиталната стратегия на ОББ. Целта е да позволи продуктите и услугите на банката да са достъпни както чрез традиционните канали като Контактен център и Клонова мрежа, така и в дигитална среда .

Симбиозата между каналите е налице и в момента. Дигиталният асистент става все по-добър с всеки изминал ден, но ако все пак не може да отговори на въпроса на клиент, Кейт ще го препрати към своите колеги в Контактния център.

Тук изпъква и друго предимство на този дигитален асистент пред повечето чатботове - възможността ѝ да се самообучава благодарение на всеки разговор, който се води с нея.

За да се възползват от възможностите на Кейт, клиентите на ОББ трябва да изтеглят последната версия на приложението ОББ Мобайл. Там ще открият Кейт в горния десен ъгъл и след като разполагат с нея на една ръка разстояние, ще могат сами да се уверят в качествата ѝ.

Ето го и впечатляващия списък с услуги, с които Кейт може да ви е полезна на този етап:

Карти:

  • Заявка за издаване на нова карта;

  • Блокиране и деблокиране на карта;

  • Активация на 3D Secure;

  • Добавяне на дебитна и/или кредитна карта в Google Pay и Apple Pay;

  • Управление на лимити.

Сметки:

  • Информация за IBAN и наличност по сметка;

  • Откриване на разплащателна сметка;

  • Откриване на депозит.

Кредити:

  • Следваща вноска по потребителски/ипотечен кредит - дата, размер на вноската и оставаща обща сума по кредита;

  • Кандидатстване за потребителски кредит;

  • Информация за налична персонализирана оферта;

  • Заявка за видео среща с консултант;

  • Запитване за ипотечен кредит;

  • Калкулация на месечна вноска по ипотечен кредит;

  • Информация за имоти на ubbforhome.bg;

  • Заявка за среща с консултант за овърдрафт;

  • Заявка за кредитна карта.

Инвестиции:

  • Откриване на Систематичен инвестиционен план (СИП);

  • Среща в офис за откриване на Депозит Инвест;

  • Среща в офис за еднократна инвестиция;

  • Инвестиционен тест.

Застраховки:

  • Закупуване на застраховка Гражданска отговорност;

  • Заплащане на вноска по застраховка Гражданска отговорност;

  • Напомняне на изтичаща застраховка Гражданска отговорност;

  • Закупуване на застраховка за пътуване;

  • Закупуване на имуществена застраховка;

  • Заплащане на вноска по имуществена застраховка;

  • Свързване с Контактен център на ОББ относно Каско или други застраховки.

Допълнителни услуги:

  • Закупуване на е-винетка;

  • Напомняне за изтичаща е-винетка;

  • Проверка на актуални цени за е-винетки;

  • Заплащане на битови сметки;

  • Проверка на вече платени сметки;

  • Информация за регистрирани шаблони за битови сметки;

  • Редактиране или изтриване на съществуващи шаблони.

Клиентска информация:

  • Клиентски номер в ОББ;

  • Настройване на известия за картови транзакции;

  • Промяна на клиентските данни - въпросник за идентификация, актуализация на e-mail адрес.

Обща информация:

  • Клонове и банкомати, близо до теб;

  • BIC/SWIFT кодът и адресът на ОББ;

  • Информация за касови и безкасови валутни курсове.

Освен че знае банкови термини, Кейт може да се води и непринуден разговор. Със сигурност веднага ще си допаднете.

 

Най-четените