Представете си, че по всяко време на денонощието може да разполагате с ваш личен банкер, който да ви съдейства за почти всяка банкова операция. И то само след бърз чат или дори чрез подаване на гласови команди от ваша страна.
Тази иновация е факт на българския банков пазар от една година и се казва Кейт - дигиталният асистент на ОББ.
Персоналният помощник, достъпен за клиенти на банката в мобилното приложение ОББ Мобайл,предлага както информационни услуги, така и много други разнообразни функционалности. Може да оказва индивидуално съдействие на всеки клиент с конкретика като например му предостави информация за IBAN, информира го за разполагаемата наличност по разплащателната му сметка или за размера на чакащи плащания по битови сметки.
Това превръща Кейт в много повече от стандартните чатботове, които вероятно сте срещали досега. Те дават обща информация, но липсва персоналният подход към всеки клиент, какъвто е наличен при нея.
Иновативната технология е резултат от опита на белгийската група KBC, от която ОББ е част, и усилията на бизнес и консултантски екипи от седем държави.
Кейт е създадена на основата на комбинация от технологии за изкуствен интелект (AI), които ѝ позволяват да има добро ниво на разбиране, логика и комуникация. Клиентите на ОББ могат да се обръщат директно към нея с въвеждане на текст или чрез глас с наличния бутон за микрофон.
Дигиталният асистент разбира и отговаря на български, като е на разположение да ви съдейства в различни ситуации, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.
Функционалността на технологията покрива почти всяка услуга, част от ежедневното банкиране. В най-общ вид Кейт може да съдейства в следните сфери: сметки, карти, кредити, застраховки, инвестиции и настройка на профил.
Ако на момента имате нужда от банкова информация например или спешно трябва да закупите електронна винетка, подавате гласова команда към Кейт и се възползвате от бързината и удобството, които ви дава при тези операции.
Този дигитален банков асистент може да ви окаже съдействие и при блокиране или деблокиране на карта, при откриване на нова разплащателна сметка, заявка за нова карта, онлайн заявка за потребителски кредит, откриване на нов депозит и още десетки други операции, свързани с управлението на личните ви финанси.
Тук стигаме до особено важния въпрос, когато става дума за банкиране - сигурността.
Клиентите на ОББ, които използват дигиталния асистент, могат да са напълно спокойни и няма защо да се притесняват за личните си данни, тъй като комуникацията с Кейт се случва в защитена среда.
Сигурността на данните е осигурена чрез персонален идентификатор за вход в ОББ Мобайл - биометрични данни, известен само на клиента ПИН Код - и допълнително от внедрените технологии за защита в приложението.
Връзката с Кейт е важна стъпка в дигиталната стратегия на ОББ. Целта е да позволи продуктите и услугите на банката да са достъпни както чрез традиционните канали като Контактен център и Клонова мрежа, така и в дигитална среда .
Симбиозата между каналите е налице и в момента. Дигиталният асистент става все по-добър с всеки изминал ден, но ако все пак не може да отговори на въпроса на клиент, Кейт ще го препрати към своите колеги в Контактния център.
Тук изпъква и друго предимство на този дигитален асистент пред повечето чатботове - възможността ѝ да се самообучава благодарение на всеки разговор, който се води с нея.
За да се възползват от възможностите на Кейт, клиентите на ОББ трябва да изтеглят последната версия на приложението ОББ Мобайл. Там ще открият Кейт в горния десен ъгъл и след като разполагат с нея на една ръка разстояние, ще могат сами да се уверят в качествата ѝ.
Ето го и впечатляващия списък с услуги, с които Кейт може да ви е полезна на този етап:
Карти:
-
Заявка за издаване на нова карта;
-
Блокиране и деблокиране на карта;
-
Активация на 3D Secure;
-
Добавяне на дебитна и/или кредитна карта в Google Pay и Apple Pay;
-
Управление на лимити.
Сметки:
-
Информация за IBAN и наличност по сметка;
-
Откриване на разплащателна сметка;
-
Откриване на депозит.
Кредити:
-
Следваща вноска по потребителски/ипотечен кредит - дата, размер на вноската и оставаща обща сума по кредита;
-
Кандидатстване за потребителски кредит;
-
Информация за налична персонализирана оферта;
-
Заявка за видео среща с консултант;
-
Запитване за ипотечен кредит;
-
Информация за имоти на ubbforhome.bg;
-
Заявка за среща с консултант за овърдрафт;
-
Заявка за кредитна карта.
Инвестиции:
-
Откриване на Систематичен инвестиционен план (СИП);
-
Среща в офис за откриване на Депозит Инвест;
-
Среща в офис за еднократна инвестиция;
-
Инвестиционен тест.
Застраховки:
-
Закупуване на застраховка Гражданска отговорност;
-
Заплащане на вноска по застраховка Гражданска отговорност;
-
Напомняне на изтичаща застраховка Гражданска отговорност;
-
Закупуване на застраховка за пътуване;
-
Закупуване на имуществена застраховка;
-
Заплащане на вноска по имуществена застраховка;
-
Свързване с Контактен център на ОББ относно Каско или други застраховки.
Допълнителни услуги:
-
Закупуване на е-винетка;
-
Напомняне за изтичаща е-винетка;
-
Проверка на актуални цени за е-винетки;
-
Заплащане на битови сметки;
-
Проверка на вече платени сметки;
-
Информация за регистрирани шаблони за битови сметки;
-
Редактиране или изтриване на съществуващи шаблони.
Клиентска информация:
-
Клиентски номер в ОББ;
-
Настройване на известия за картови транзакции;
-
Промяна на клиентските данни - въпросник за идентификация, актуализация на e-mail адрес.
Обща информация:
-
Клонове и банкомати, близо до теб;
-
BIC/SWIFT кодът и адресът на ОББ;
-
Информация за касови и безкасови валутни курсове.
Освен че знае банкови термини, Кейт може да се води и непринуден разговор. Със сигурност веднага ще си допаднете.