Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Вкъществуване – нашето разбиране за доброто живеене у дома

На снимката: Борислав Хлебников Снимка: Лидл България
На снимката: Борислав Хлебников

С Борислав Хлебников, Маркетинг директор в Лидл България си говорим за вдъхновението и предизвикателствата при стартирането на най-новата онлайн платформа на компанията - #Вкъществуване.

Наскоро Лидл България стартира платформата вкъществуване за доброто живеене у дома по време на социална изолация. Каква е идеята за създаването ѝ и какво могат да намират хората в нея?

Моментът е предизвикателен за много хора и всеки се сблъсква със своите трудности от създалото се положение. Самите ние сме голям екип и трябваше много бързо да реорганизираме ежедневието си, за да направим новата действителност и дистанционната работа ефективни. Ежедневно обменяхме идеи и опит за това как всеки от нас се справя със ситуацията и си дадохме сметка, че като бранд имаме възможност и искаме да сме полезни и близо до хората. Необходимостта от съдържание е в своя пик - полезно, интересно, позитивно. Хората имат нужда от подкрепа и вдъхновение, които да направят престоя вкъщи колкото се може по-приятен и ползотворен за тях и семействата им. Искахме с една дума да опишем нашето разбиране за доброто живеене у дома по време на социална изолация. Така се роди #Вкъществуването.

Обърнахме се към наши партньори, които се вдъхновиха от идеята и веднага откликнаха. За по-малко от седмица успяхме да набавим достатъчно полезно съдържание и да пуснем информационния хъб на сайта ни. Там хората могат да намерят интересни и приложими идеи и съвети за по-приятно Вкъществуване в различни житейски аспекти.

Разбира се, като кулинарен бранд заложихме най-напред на кулинарното вдъхновение. То е изключително важно, когато всички сме у дома и се храним заедно по няколко пъти на ден. Отвъд идеи за домашно приготвена храна даваме и практични съвети за разумно пазаруване. Обръщаме внимание на това как да подготвим оптимален списък за пазар, как да комбинираме менюто за седмицата, така че да оползотворим всички продукти, без остатъци, и как да съхраняваме правилно различните видове храни.

Обръщаме внимание на дома и градината чрез лесни хакове и приложими съвети, за да адаптираме домашното пространство към нуждите, които имаме в момента.

От друга страна, всеки член от семейството има своите нужди, а когато то се състои от няколко човека, ситуацията може да стане доста интересна в момент като този. От нас се изисква креативност, за да балансираме правилно в отношенията помежду си и в работата също.

А хората, които се обръщат към творенето като начин за развлечение и почивка, могат да намерят много идеи за креативни занимания в секцията ни за арт и крафт проекти.

Ние в Lidl смятаме, че въпреки изолацията можем да се погрижим за себе си и да останем активни дори и когато сме вкъщи, затова в раздела за спорт и красота нашите клиенти ще открият практични съвети за поддържане на формата в периода на социална изолация.

Като цяло се стремим да покажем, че самите ние като хора и членове на семействата си може да си изработим модел, в който да превърнем Вкъществуването в максимално пълноценен начин на живот.

Кои известни личности реагираха и се включиха със съдържание?

В подкрепа на Вкъществуването се включиха много наши приятели и партньори. Към момента известните личности, които създават съдържание за поредицата, са шеф Иван Манчев и шеф Таньо Шишков, Мама Нинджа, Жасмина Гевезиева и журналистката Мила Иванова и кулинарят Анатолий Попов-Толик, по-известни като водещите на "Звездна кухня с Мила и Толик".

Какво по-интересно да очакваме в близките дни?

Смятаме, че колкото и да си приличат дните ни у дома в този период, все пак всеки е различен и поставя своите малки предизвикателства пред нас. Затова и ние ежедневно публикуваме нови статии в хъба Вкъществуване, като се стремим да сме максимално релевантни към ситуацията. Работим над съдържание, опитвайки се да откликваме на изменящите се нужди и интереси на хората. До момента голям фокус бяха великденските празници - тематично съдържание с идеи за рецепти, декорация и семейни игри. Тематично с пролетното време навън, работим и върху идеи за това как да освежаваме дома, градината и себе си.

Планирате ли тази платформа да продължи да съществува под някаква форма и след приключване на карантината?

Надяваме се скоро ситуацията да се стабилизира и да можем да се върнем към нормалния си ритъм на живот. Вкъществуването обаче не е просто моментна кампания, а нашето разбиране за прекараното време у дома. Платформата ще претърпи промени, но ще запази своя фокус - полезни и приложими съвети и идеи за това как да подобрим и облагородим дома си, заобикалящата ни среда, как да получаваме повече удовлетворение от ежедневни дейности като пазаруването, готвенето, чистенето, подреждането, грижата за градината, малките ремонтни дейности. И най-важното - как да общуваме пълноценно със семейството си.

Вие самият как вкъществувате и какви съвети бихте дали на хората, за да минат по-ползотворно през този период?

Вкъществуваме заедно и адаптирайки се, постоянно. В семеен план преминахме през огромна палитра от емоции и разнообразие от дейности. От всекидневното приготвяне на домашен хляб и усъвършенстване на супа-творчеството, до йога и гимнастика през почти всяко време на денонощието. При децата абсолютен победител се оказа доброто старо Lego. Събрали сме две кутии, които са пълни с възможности, а когато възможностите се намират из цялото жилище, ги събираме отново в кутиите и всичко започва отначало.

Ще се въздържа от повече съвети и идеи, но бих отправил един простичък апел, а именно да се отнасяме отговорно, към себе си, близките и околните.

Най-четените