Петото поколение на бестселъра на Opel - Corsa, направи своята предпремиера в България снощи у нас в софийския Paradise Center. Продажбите на новия модел у нас започват в началото на следващата година, а предишните четири поколения са поставили летвата високо - 12,4 милиона продадени коли за 32 години. Заедно с Astra, Corsa е най-популярният модел на Opel и продажбите му достигат едва четвърт от общия брой коли, които марката продава всяка година.
Моделът дебютира тази есен на автомобилния салон в Париж, а дизайнът на колата е напълно освежен и включва нови светлини - отпред и отзад, както и промени в дизайна радиаторната решетка.
В Западна Европа Corsa заема четвърто място по продажби в своя клас и се предлага като хечбек с три и пет врати, а в Германия и Великобритания моделът е на второ място по продажби.
Производството на новата Corsa започва в края на 2014 година, като моделът ще се сглобява в Айзенах (Германия) и Сарагоса (Испания).
В България цената на петото поколение на Corsa излиза на пазара с базова цена 18 795 лева с ДДС - става въпрос за версията с три врати и 1,2-литров бензинов двигател с мощност 70 конски сили. Най-достъпният дизелов вариант тръгва с цена от 24 665 лева.
Сериозни промени са настъпили в окачването и управлението на Corsa - в ходовата част не е „пренесен" нито един елемент от предишната генерация на модела, центърът на тежестта е свален с още 5 мм надолу, а предното окачване е с нова геометрия и нови шарнирни съединения, като към това трябва да прибавим и новите настройки на амортисьорите, които се справят още по-добре с дупките и неравностите на пътя.
Corsa излиза на пазара с нов 3-цилиндров бензинов двигател ECOTEC Direct Injection Turbo с работен обем 1 литър и както се разбира от името му моторът е оборудван със система за директно впръскване на горивото, както и с такава за принудително пълнене чрез турбокомпресор. Двигателят се доказа като успешно решение при модела Adam и се предлага в два варианта на мощност: 90 и 115 конски сили. И двете му версии отговарят на стандарта Euro 6, а тази с мощност 90 конски сили има среден разход на гориво едва 4,3 литра на 100 километра и отделя 100 грама въглероден двуокис на километър. Почитателите на бензиновите мотори ще могат да си поръчат и агрегати с мощност 1,2 и 1,4 литра, като тук дебютира новият 1,4-литров двигател с мощност 100 конски сили и максимален въртящ момент 200 Nm.
Дизеловите мотори са представени от 1,3-литров турбо мотор CDTI с мощност 75 и 95 конски сили.
При трансмисиите е добавена нова 6-степенна автоматична предавателна кутия, както и новото поколение на роботизираната механична кутия Easytronic 3.0.