Батмобилът изглежда като незаконно дете, създадено между Lamborghini и Hummer – нисък, черен, с мускулеста визия и ускорява от 0 до 100 км/ час за около 5 секунди. Под капака разполага с осемцилиндров двигател на Chevrolet и система за окачване, взета от състезателните камиони с марка Baja.
Произведени са четири такива автомобила за снимките на "Батман в началото", като всеки от тях струва 250 хил. долара. Основата е от състезателен автомобил от NASCAR. Както много култови филмови коли, и тази е напълно функционираща. Единственият й проблем е слабата видимост от купето, заради което каскадьорите са тренирали по шест месеца, за да го карат из улиците на Чикаго.
Подобен списък с иконични коли от филми няма как да мине без този DeLorean. Визуално автомобилът е футуристичен шедьовър с врати, които се отварят нагоре, и агресивно изглеждаща предна част. Дизайнът е дело на легендарния Джоджето Джуджаро, който стои зад дизайна и на коли като Lamborghini Cala и Maserati Ghibli.
Под капака обаче това не е точно суперкола. Двигателят е шестцилиндров и е използван от Peugeot, Volvo и Renault. Купето от неръждаема стомана от своя страна прави автомобила тромав и не особено бърз на пътя – максималната му скорост е около 140 км/ час. Нищо от това няма особено значение заради вече споменатия неповторим италиански дизайн.
Едно от нещата, които внушават истински и безкомпромисен респект към Лудия Макс, е автомобилът му. Това е Ford Falcon от 1973 г., който върви с осемцилиндров двигател. Донякъде е учудващо, че колата е дело на австралийски, а не на американски дизайнерски екип – проектирана е в Мелбърн.
За целите на филма предната част на Ford Falcon е леко променена, снабден е с доста по-дебели гуми и двигателят се подава впечатляващо от предния капак. Освен това суперкомпресор осигурява на автомобила ударна доза мощност, когато тя е необходима на Лудия Макс. В реалния живот, за добро или лошо, подобна опция няма.
Достатъчно е да кажем, че зад волана на тази кола е не кой да е, а Стив Маккуин, още наричан "Кралят на якото". Всичко, до което той се докоснеше, се превръщаше в култова вещ, а това важи в още по-голяма степен за автомобилите му.
В "Льо Ман" Маккуин кара Porsche 917 – типичен представител на бранда си със своя нисък, спортен профил и кръгли предни фарове. Това е първият автомобил на марката, който е снабден с 12-цилиндров двигател. Моделът, който се появява във филма с Маккуин, е продаден на аукцион за рекордните 14 млн. долара.
Американската комедия от 1963 г. "The Love Bug" поставя в центъра на сюжета един необичаен избор за филмов автомобил – Volkswagen Beetle или, както му казваме на български, "Костенурка". Малката кола е различна от своите мото-събратя, защото има собствен характер, скрити под капака й.
През годините Хърби се появява в редица филми, като последният е с участието на Линдзи Лоън и е от 2005 г. Тук няма впечатляващи специфики на колата или десетки конски сили, но за сметка на това Хърби има огромна душа, въпреки че е и малко своенравен.
Този Dodge е истинска филмова звезда и може да бъде видян в класики като сериала "Кралете на хаоса" и филма с Питър Фонда "Dirty Mary, Crazy Larry". През 2000 г. Charger отново завладява големия екран, този път в първия филм от франчайза "Бързи и яростни". Именно с тази страхотна машина в черно с огромни гуми избира да се състезава героят на Вин Дизел.
Моделът е от поколението, произведено през 1970 г., и може да се похвали с 390 конски сили и максимална скорост от 320 км/ час. А ако много искате да карате звяр като този, Dodge Charger може да бъде намерен на аукциони на цена от 60 до 120 хил. долара.
Малкото компактно Mini Cooper е измислено през 1960 г. с идеята да се движи лесно и пъргаво из тесните улички, които се срещат в доста от европейските градове. Симпатичният автомобил се оказва и сред главните герои на филма с участието на Чарлийз Терон и Марк Уолбърг.
Интересен факт е, че колите за "Италианска афера" не са дарени на продукцията, а са закупени на пълната им пазарна цена, въпреки че филмът се оказва страхотна реклама. Иначе Mini Cooper S разполага със 75 конски сили и може да вдигне до 165 км/ час.
Още в първия филм от франчайза се запознаваме с Бъмбълбий - стар Chevrolet Camaro, произведен през далечната 1977 г., който обаче може да се трансформира в петото поколение на модела. Проблемът пред създателите на филма е, че годината е 2007-а и петото поколение все още не е в серийно производство, затова и в "Трансформърс" е използвана реплика на колата.
За снимките са произведени две такива реплики, които използват двигател на Pontiac. Материалът, от който основно са изградени, е фибростъкло, което да издържа на каскадите, които хрумват в главата на Майкъл Бей. Филмът обаче вдига достатъчно шум около предстоящата премиера на новото Camaro, което веднага щом слиза от поточната линия, се превръща в хит.
Според мнозина най-запомнящите се сцени на Киану Рийвс зад волана на превозно средство са на шофьорското място на автобус от градския транспорт в Лос Анджелис. Но във филмовата си биография той има и далеч по-готино возило - Mustang от 1969 г., който кара в първия филм за Джон Уик.
Екипът на продукцията използва Mustang с осемцилиндров двигател, ускорява от 0 до 100 км/ час за под 9 секунди и вдига до 160 км/ час. Представянето на автомобила е достатъчно добро за целите на филма, а към това се прибавя и агресивният дизайн, характерен за серията.
Запознайте се с Елинор от "Да изчезнеш за 60 секунди". Любимата (кола) на Никълъс Кейдж е Ford Mustang Shelby и получава името си още от оригиналния филм от 1974 г. За целите на продукцията от 2000 г. са произведени общо 11 такива автомобила, като само три от тях са напълно функциониращи. Две от тези 11 коли са напълно разрушени по време на снимките.
Под капака е неприсъщият за класическото Shelby осемцилиндров двигател с 400 конски сили. Други изменения са централните предни фарове, четиристепенната скоростна кутия и снижено окачване. Един от екземплярите от филма е продаден през 2013 г. за колосалната сума от 1 млн. долара.