Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Британски класики

Aston Martin DB5 (1965)
DB5 е олицетворение на автомобилите Garn Turismo: мощен, но изтънчен, бърз, но и луксозен. Неслучайно Джеймс Бонд кара точно такъв автомобил. Серийните екземпляри са се сглобявали ръчно и се предлагат с редови 6-цилиндров двигател с мощност 280 конски сили. Трансмисията е механична, а каросерията е алуминий – за минимално тегло.
Aston Martin DB5 (1965)
DB5 е олицетворение на автомобилите Garn Turismo: мощен, но изтънчен, бърз, но и луксозен. Неслучайно Джеймс Бонд кара точно такъв автомобил. Серийните екземпляри са се сглобявали ръчно и се предлагат с редови 6-цилиндров двигател с мощност 280 конски сили. Трансмисията е механична, а каросерията е алуминий – за минимално тегло.

Austin Healey 3000 Mk III (1965)
Можем да разглеждаме Healey като типичен представител на достъпните британски спортни автомобили, появили се след Втората световна война. Износът на Healey в Щатите се оказва успешна авантюра и на практика спасява част от британската автомобилна индустрия. Моделът 3000 е създден от известния автомобилен пилот и инженер Доналд Хийли и се е произвеждал от гиганта BMC (Britissh Motor Corporation). Първото поколение на модела се появява през 1959, а през 1963 идва ред на третата генерация, която записва успехи в моторните спортове и дори няколко рекорда за скорост за серийни автомобили.
Austin Healey 3000 Mk III (1965)
Можем да разглеждаме Healey като типичен представител на достъпните британски спортни автомобили, появили се след Втората световна война.
Износът на Healey в Щатите се оказва успешна авантюра и на практика спасява част от британската автомобилна индустрия. Моделът 3000 е създден от известния автомобилен пилот и инженер Доналд Хийли и се е произвеждал от гиганта BMC (Britissh Motor Corporation). Първото поколение на модела се появява през 1959, а през 1963 идва ред на третата генерация, която записва успехи в моторните спортове и дори няколко рекорда за скорост за серийни автомобили.

Bentley Continental GT Speed (2013)
Със сигурност основателя на Bentley – Уолтър Оуен Бентли би одобрил Continental GT Speed. Британската гордост се задвижва от 6-литров 12-цилиндров двигател с мощност 616 конски сили, който задвижва четирите колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия. На практика това е рафиниран GT автомобил с характеристики на състезателен болид – от 0 до 100 км/ч за 4 секунди и максимална скорост 330 км/ч.
Bentley Continental GT Speed (2013)
Със сигурност основателя на Bentley – Уолтър Оуен Бентли би одобрил Continental GT Speed. Британската гордост се задвижва от 6-литров 12-цилиндров двигател с мощност 616 конски сили, който задвижва четирите колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия. На практика това е рафиниран GT автомобил с характеристики на състезателен болид – от 0 до 100 км/ч за 4 секунди и максимална скорост 330 км/ч.

BMC Mini (1959)
BMC Mini се появява в края на 50-те години, когато е важно автомобилите да са икономични и да са достъпни, т.е да не са скъпи и да се произвеждат в голям тираж. За времето си дизайнът на сър Алек Исигонис е определен като „революционен”. Същото важи и за цялата концепция на колата – колела, разположени в краищата на каросерията, просторно купе, напречно разположен двигател (също новост за онова време), който задвижва предните колела (още едно смело решение). Британците, а след тях и целият свят харесват Mini, а моделът става символ на 60-те години. Сега вече знаете откъде идват корените на шикозното Mini (съвременната версия на BMW на класиката), което толкова много харесватe.
BMC Mini (1959)
BMC Mini се появява в края на 50-те години, когато е важно автомобилите да са икономични и да са достъпни, т.е да не са скъпи и да се произвеждат в голям тираж. За времето си дизайнът на сър Алек Исигонис е определен като „революционен”. Същото важи и за цялата концепция на колата – колела, разположени в краищата на каросерията, просторно купе, напречно разположен двигател (също новост за онова време), който задвижва предните колела (още едно смело решение).
Британците, а след тях и целият свят харесват Mini, а моделът става символ на 60-те години. Сега вече знаете откъде идват корените на шикозното Mini (съвременната версия на BMW на класиката), което толкова много харесватe.

Jaguar E-Type 3.8 (60-те години)
Сър Уилям Лайънс винаги е имал славата на човек, който може да създава стилни автомобили, които да се харесват от широк кръг клиенти. E-Type, предлаган в САЩ и на някои пазари като XKE, не е изключение от това правило. А Енцо Ферари определя E-Type като „най-красивия автомобил, създаван някога”. Под красивите форми инженерите на Jaguar са скрили 6-цилиндров редови двигател, дискови спирачки и отлично настроено независимо окачване – все решения, дошли от изключително успешния състезателен D-Type.
Jaguar E-Type 3.8 (60-те години)
Сър Уилям Лайънс винаги е имал славата на човек, който може да създава стилни автомобили, които да се харесват от широк кръг клиенти. E-Type, предлаган в САЩ и на някои пазари като XKE, не е изключение от това правило. А Енцо Ферари определя E-Type като „най-красивия автомобил, създаван някога”. Под красивите форми инженерите на Jaguar са скрили 6-цилиндров редови двигател, дискови спирачки и отлично настроено независимо окачване – все решения, дошли от изключително успешния състезателен D-Type.

Land Rover Defender 90 (1983)
Това е британският отговор на пикапите. С помощта на ново окачване и цяла гама нови двигатели Land Rover успява да създаде върховния офроудър. Defender си остава „работният кон” на фермерите, но военните и любителите на карането извън пътя също го ценят високо. Подобно на Jeep в Щатите, Defender спомогна за оформянето на новата категория автомобили – Sport Utility Vehicles (SUV).
Land Rover Defender 90 (1983)
Това е британският отговор на пикапите. С помощта на ново окачване и цяла гама нови двигатели Land Rover успява да създаде върховния офроудър. Defender си остава „работният кон” на фермерите, но военните и любителите на карането извън пътя също го ценят високо. Подобно на Jeep в Щатите, Defender спомогна за оформянето на новата категория автомобили – Sport Utility Vehicles (SUV).

Lotus Seven (1957-1973)
Тук трябва да включим и Caterham Seven, който се произвежда от 1973 до днес. Seven е олицетворение на философията на основателя на Lotus Колин Чапмън. Моделът дебютира през 1957 с 4-цилиндров редови мотор с работен обем 1172 кубически сантиметра, зает от Ford, а мощността му варира от 28 до 40 конски сили. Още тогава автомобилът е много бърз, а след това става още по-бърз. През 1972 Чапмън продава правата за производството на Seven на бившия дилър на Lotus Греъм Ниърн, чиято компания Caterham продължава традицията.
Lotus Seven (1957-1973)
Тук трябва да включим и Caterham Seven, който се произвежда от 1973 до днес. Seven е олицетворение на философията на основателя на Lotus Колин Чапмън. Моделът дебютира през 1957 с 4-цилиндров редови мотор с работен обем 1172 кубически сантиметра, зает от Ford, а мощността му варира от 28 до 40 конски сили. Още тогава автомобилът е много бърз, а след това става още по-бърз. През 1972 Чапмън продава правата за производството на Seven на бившия дилър на Lotus Греъм Ниърн, чиято компания Caterham продължава традицията.

McLaren P1 (2013)
P1 е доказателството, че ексцентричните идеи в британската автомобилна индустрия все още са живи. Изключителен спортен автомобил, дело на малък и независим производител. P1 е с хибридно задвижване – 3,8-литров бензинов V8 мотор с две турбини с мощност 727 конски сили работи съвместно с електромотор с 176 конски сили. Трансмисията е 7-степенна с два съединителя и прехвърля 903 конски сили на задния мост. Цената на Р1 е около 1,3 милиона долара и автомобилът има всички шансове да постигне същия култов статут като McLaren F1 от средата на 90-те години.
McLaren P1 (2013)
P1 е доказателството, че ексцентричните идеи в британската автомобилна индустрия все още са живи. Изключителен спортен автомобил, дело на малък и независим производител. P1 е с хибридно задвижване – 3,8-литров бензинов V8 мотор с две турбини с мощност 727 конски сили работи съвместно с електромотор с 176 конски сили. Трансмисията е 7-степенна с два съединителя и прехвърля 903 конски сили на задния мост. Цената на Р1 е около 1,3 милиона долара и автомобилът има всички шансове да постигне същия култов статут като McLaren F1 от средата на 90-те години.

Morgan 3 Wheeler (2011)
Morgan Motor Company е фамилна собственост на основателя си Хари Морган и неговите наследници от 1909 година насам. През 1909 Хари представя триколката Cyclecar, а над един век по-късно традицията беше продължена от внука му Чарлз, който лансира 3 Wheeler, който се задвижва от 2-литров V-образен 2-цилиндров мотоциклетен двигател с мощност 80 конски сили. Благодарение на ниското си тегло нестабилното на пръв поглед возило се ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4,5 секунди.
Morgan 3 Wheeler (2011)
Morgan Motor Company е фамилна собственост на основателя си Хари Морган и неговите наследници от 1909 година насам. През 1909 Хари представя триколката Cyclecar, а над един век по-късно традицията беше продължена от внука му Чарлз, който лансира 3 Wheeler, който се задвижва от 2-литров V-образен 2-цилиндров мотоциклетен двигател с мощност 80 конски сили. Благодарение на ниското си тегло нестабилното на пръв поглед возило се ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4,5 секунди.

Rolls-Royce Phantom VI Limousine by Park Ward (1968-1990)
Няма по-британски автомобил от Phantom VI, който дебютира през 1968 и се произвежда от Rolls-Royce до 1990. С тази лимузина компанията преследва идеалният автомобил, който осигурява най-качественото пътуване – тихо, плавно и луксозно. Компанията произвежда точно 374 от тези лимузини, повечето от които са снабдени с ръчно изработени каросерии, идващи от лондонската компания Mulliner Park Ward, която всъщност е поделение на RR.
Rolls-Royce Phantom VI Limousine by Park Ward (1968-1990)
Няма по-британски автомобил от Phantom VI, който дебютира през 1968 и се произвежда от Rolls-Royce до 1990. С тази лимузина компанията преследва идеалният автомобил, който осигурява най-качественото пътуване – тихо, плавно и луксозно. Компанията произвежда точно 374 от тези лимузини, повечето от които са снабдени с ръчно изработени каросерии, идващи от лондонската компания Mulliner Park Ward, която всъщност е поделение на RR.