Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Идва радикално ново Renault Clio

Новото Renault Clio може да изглежда така според списание Autocar
Новото Renault Clio може да изглежда така според списание Autocar

Четвъртото поколение на популярния модел на Renault - Clio ще е много различно от своите предшественици и по думите на неговите създатели, ще е отново "секси и спортен", нещо, което липсва на настоящата му версия.

Renault има нужда от нов успешен модел - последните поколения на Laguna и Megane се продават добре, но хит от ранга на първото поколение на Clio определено липсва. Компанията дори съкрати моделната си гама на някои пазари, за да спести разходи и освен това прибегна до използването на готови модели от Samsung Motors, което обаче се оказа невероятно успешен ход - справка Fluence и Latitude.

Очаква се Clio IV да е по-нисък и по-широк от Clio III, а промените в него ще са сериозни.

Все пак, шефката на продуктовото планиране на Renault Беатрис Фуше заяви нещо много интересно пред списание Autocar: "Моделите на Renault първо трябва да са германски, и след това - френски". След това допълни: "Първо трябва да подобрим качеството на нашите автомобили, след това ще мислим за дизайн и иновации. В настоящото поколение на Clio липсва емоция, така че не е трудно колата да получи по-добър дизайн и да изглежда по-секси."

Clio IV ще е първият напълно нов модел, създаден от новия главен дизайнер на компанията Лорънс ван ден Акер, който премина в Renault от Mazda през 2009. Холандецът вече потвърди, че новото Clio ще прилича доста на концептуалния спортен модел DeZir, който беше истински хит на автомобилното изложение в Париж през 2010.

"DeZir показва какъв дух и каква ДНК носи Renault, както и какво да очакваме от марката - обясни Ван ден Акер. - Надявам се, че спортният вид и секси излъчването на DeZir ще се появят и при Clio IV."

Оформлението на предницата на новото Clio определено повтаря линиите и идеите на DeZir, а цялостният силует на автомобила ще е подчинен на изискванията на аеродинамиката. И според създателите му, трябва да изглежда "максимално спортно".

"Трябва да сме по-смели - допълни Ван ден Акер. - Постоянно се чуват критики, че Renault създава страхотни концептуални модели, които обаче след това не се превъплащават в серийните ни модели. Искам това да се промени още от самото начало на проекта Clio IV."

Четвъртото поколение на Clio ще се произвежда само във вариант с пет врати, а според Ван ден Акер не е необходимо да има версия с три врати. Най-вероятно дръжките на задните врати ще бъдат "скрити" в задните колонки на колата.

Въпреки по-ниската линия, особено в задната част на купето, Clio IV няма да отстъпва на Clio III по отношение на пространството в пътническата кабина и обема на багажника. Двамата модела ще са със сходна дължина.

"Много бихме искали новото Clio да е по-късо, но това е физически невъзможно", обясни Ван ден Акер.

Връщаме се на Фуше, която допълни, че Clio IV ще се отличава с "интериор, фокусиран върху водача, с по-емоционален дизайн и много по-високо качество, особено що се отнася до материалите, използвани при оформлението на арматурното табло."

При моторите напълно очаквано може да се очаква следващата крачка в даунсайзинга - базовата версия ще е с 0,9-литров 3-цилиндров мотор с мощност около 90 конски сили, а другият основен двигател ще е новият 1,2-литров TCE (с турбо), който ще замести настоящият атмосферен 1,6-литров бензинов агрегат.

Добрата новина за любителите на дизела е очакваното присъствие на хита 1,5 dCi, но с мощност около 105 конски сили, което ще се отрази отлично на динамиката на автомобила.

Фуше потвърди, че отново ще има версия Renault Sport, но тя едва ли ще е отново с 2-литров атмосферен мотор. Най-вероятно спортната версия ще получи по-малък по обем двигател с турбо, който обаче ще е със сходна мощност - около 200 конски сили.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените