Четвъртото поколение на популярния модел на Renault - Clio ще е много различно от своите предшественици и по думите на неговите създатели, ще е отново "секси и спортен", нещо, което липсва на настоящата му версия.
Renault има нужда от нов успешен модел - последните поколения на Laguna и Megane се продават добре, но хит от ранга на първото поколение на Clio определено липсва. Компанията дори съкрати моделната си гама на някои пазари, за да спести разходи и освен това прибегна до използването на готови модели от Samsung Motors, което обаче се оказа невероятно успешен ход - справка Fluence и Latitude.
Очаква се Clio IV да е по-нисък и по-широк от Clio III, а промените в него ще са сериозни.
Все пак, шефката на продуктовото планиране на Renault Беатрис Фуше заяви нещо много интересно пред списание Autocar: "Моделите на Renault първо трябва да са германски, и след това - френски". След това допълни: "Първо трябва да подобрим качеството на нашите автомобили, след това ще мислим за дизайн и иновации. В настоящото поколение на Clio липсва емоция, така че не е трудно колата да получи по-добър дизайн и да изглежда по-секси."
Clio IV ще е първият напълно нов модел, създаден от новия главен дизайнер на компанията Лорънс ван ден Акер, който премина в Renault от Mazda през 2009. Холандецът вече потвърди, че новото Clio ще прилича доста на концептуалния спортен модел DeZir, който беше истински хит на автомобилното изложение в Париж през 2010.
"DeZir показва какъв дух и каква ДНК носи Renault, както и какво да очакваме от марката - обясни Ван ден Акер. - Надявам се, че спортният вид и секси излъчването на DeZir ще се появят и при Clio IV."
Оформлението на предницата на новото Clio определено повтаря линиите и идеите на DeZir, а цялостният силует на автомобила ще е подчинен на изискванията на аеродинамиката. И според създателите му, трябва да изглежда "максимално спортно".
"Трябва да сме по-смели - допълни Ван ден Акер. - Постоянно се чуват критики, че Renault създава страхотни концептуални модели, които обаче след това не се превъплащават в серийните ни модели. Искам това да се промени още от самото начало на проекта Clio IV."
Четвъртото поколение на Clio ще се произвежда само във вариант с пет врати, а според Ван ден Акер не е необходимо да има версия с три врати. Най-вероятно дръжките на задните врати ще бъдат "скрити" в задните колонки на колата.
Въпреки по-ниската линия, особено в задната част на купето, Clio IV няма да отстъпва на Clio III по отношение на пространството в пътническата кабина и обема на багажника. Двамата модела ще са със сходна дължина.
"Много бихме искали новото Clio да е по-късо, но това е физически невъзможно", обясни Ван ден Акер.
Връщаме се на Фуше, която допълни, че Clio IV ще се отличава с "интериор, фокусиран върху водача, с по-емоционален дизайн и много по-високо качество, особено що се отнася до материалите, използвани при оформлението на арматурното табло."
При моторите напълно очаквано може да се очаква следващата крачка в даунсайзинга - базовата версия ще е с 0,9-литров 3-цилиндров мотор с мощност около 90 конски сили, а другият основен двигател ще е новият 1,2-литров TCE (с турбо), който ще замести настоящият атмосферен 1,6-литров бензинов агрегат.
Добрата новина за любителите на дизела е очакваното присъствие на хита 1,5 dCi, но с мощност около 105 конски сили, което ще се отрази отлично на динамиката на автомобила.
Фуше потвърди, че отново ще има версия Renault Sport, но тя едва ли ще е отново с 2-литров атмосферен мотор. Най-вероятно спортната версия ще получи по-малък по обем двигател с турбо, който обаче ще е със сходна мощност - около 200 конски сили.