Mazda избра малко необичайно място за премиера на дългоочаквания нов модел - 6, автомобилното изложение в Москва. Седанът от средния клас, който е за моделната 2014 година, беше посрещнат възторжено още когато се появи във формата на прототипа Takeri, а японската компания запази изтънчения на концепта като оборудва серийната версия с последното поколение двигатели Skyactiv.
Екстериорът на Mazda 6 е най-новият израз на актуалния дизайнерски език на марката Kodo ("Душата на движението" на японски). Все пак, някои анализатори откриха прилика между оформлението на предницата на 6 и новата 3-а серия на BMW, особено при свързването на новата предна решетка с фаровете.
"Създадохме дизайн, в който дивото и динамично изразяване на движението получава мощно присъствие по един артистичен начин - обясни главният дизайнер на Mazda Акира Таматани. - Цветът, който виждате тук е особено червено - Soul Red и беше избран от Mazda, за да подчертае чертите на новия 6".
Оформлението на новия 6 също се отличава с изчистени и елегантни линии, като дизайнерите се гордеят, че така са продължили най-добрите традиции на Mazda в оформлението на пътническата кабина. Един от акцентите тук е решението за управление на навигационната система - вариант на iDrive на BMW, също интересно съвпадение.
Предстои моторната гама на Mazda 6 да бъде потвърдена официално за световния пазар, но за Русия новите Skyactiv двигатели са вече факт. Сред тях влиза 2-литровият Skyactiv-G (бензин), който има мощност 148 конски сили и задвижва предните колела, като работи съвместно с 6-степенен Skyactiv-Drive автоматик или със 6-степенна Skyactiv-MT механична предавателна кутия.
По-мощният бензинов двигател също носи означението Skyactiv-G, но е с работен обем 2,5 литра, мощността му е 189 конски сили и той ще се предлага само с автоматична трансмисия.
Тепърва предстои да бъде потвърдено за кои пазари новият 6 ще се предлага и с дизелов двигател, като за Европа това ще е факт, но Щатите са още под въпрос. Въпреки, че от Mazda заявиха, че в следващите няколко години ще предложат на американците поне един модел с дизелов двигател.
Новият Mazda 6 дебютира със система i-Eloop за възвръщане на кинетичната енергия при спиране, която работи съвместно със старт/стоп система i-stop.
Все още се очаква официална информация за разхода на гориво на модификациите на новия Mazda 6, както и цени за на автомобила за различни пазари. Доставките на първите автомобили трябва да започна по-късно тази година.